Ik ga sinds kort wat vaker mee naar het buitenland om AM/Enduro te rijden en mijn 100mm Kona hardtail komt hier toch echt te kort.
Logischerwijs ga je dan op zoek naar een AM Enduro fiets, dual suspension mooi opgebouwd en klaar. Maar ik heb altijd zelf mijn fietsen in elkaar geknutseld en wil dan nu eigenlijk weer doen. In mijn onderzoek naar de opties kwam ik ook veel AM hardtails tegen. Ik heb nog nooit op een full sus gereden dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar de simpliciteit van een hardtail spreekt me wel aan. Dikke vork erin, dikke banden en lekker basic. Daarnaast is een los verkrijgbaar dual suspension frame echt heel duur.
Ik kan de logische voor en nadelen wel bedenken maar ik zou van de rijders met wat meer ervaring op dit terrein om hun mening willen vragen.
Zelf een hardtail bouwen of een goeie dual sus kopen?
Hardtail of toch gewoon dual sus?
Moderator:Beheerders
Op een hardtail ga je zeker de grootste lol hebben. Genoeg terrein in het buitenland waar je met een dikke achterband in een HT even ver komt als met een FS. (Vogezen en Eifel uit eigen ervaring).
Maar zoek je echt Enduro terrein op, dan stoot je snel aan de grenzen. Natuurlijk kom je beneden en als je een beetje kunt rijden ook nog redelijk snel. Maar tegen een moderne FS kun je gewoon niet op.
Nodig nee, maar wel lekker(der).
Maar zoek je echt Enduro terrein op, dan stoot je snel aan de grenzen. Natuurlijk kom je beneden en als je een beetje kunt rijden ook nog redelijk snel. Maar tegen een moderne FS kun je gewoon niet op.
Nodig nee, maar wel lekker(der).
-
Ik heb ook heel lang hardtail gereden... maar voor mijn rug werkte dit niet echt lekker. Daarom nu dus een fully. Ik heb niet echt het idee dat ik nu dingen kan rijden die ik voorheen niet reed. En als ik zie wat jij nu op je kona rijdt zou ik je niet te gek laten maken door alle mooie fully´s. Gewoon geen colablik meer rijden