Shimano Fiets Challenge, wie?

Mooie toertocht in het verschiet of zojuist gereden? Deel je bevindingen hier.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
sgsdebruijn
Shimano Fiets Challenge, wie?

Bericht door sgsdebruijn » wo apr 28, 2004 8:36 pm

Wie rijd er de Shimano Fiets Challenge?

Admans

Re:Shimano Fiets Challenge, wie?

Bericht door Admans » wo apr 28, 2004 11:35 pm

Jaaaaaa :D IK

Zaterdag met de MTB en Zondag met de wielrenfiets..

AD ( tilburg )

janman

Bericht door janman » vr apr 30, 2004 4:37 pm

Ik rij zaterdag mtb. Maar kweet nog wel niet welke afstand ... ::)

X-Ray

Bericht door X-Ray » do mei 06, 2004 9:11 pm

Ik ook, ga voor de 30 km MTB.
Wilde eigenlijk voor de 60 km gaan maar heb niet zo heel veel kunnen trainen afgelopen periode. Bovendien heb ik geen idee hoe zwaar het parcours is en of er grote hoogteverschillen zijn.
Is er misschien iemand die me iets over het parcours kan vertellen?

sgsdebruijn

Bericht door sgsdebruijn » do mei 06, 2004 9:14 pm

Ik kan dus niet, nu ruim een week een rugblessure, spiertje gescheurd in de onderrug,
vorig weekend na 1 rondje Schoorl liep ik als een oud mannetje!! :?

X-Ray

Bericht door X-Ray » do mei 06, 2004 9:35 pm

Da"s mooi kl*te. Lijkt mij wel gaaf.
Moet toch wel een mooi parcours zijn lijkt me........."t tenslotte in de Ardennen.
Je had toch niet al ingeschreven he? Zou zonde zijn.

Gène

Bericht door Gène » za mei 08, 2004 7:13 pm

Srdennen nee helaas. Het zijn geen Ardennen. Wel veel rots grond en steiele klimmen. Maar eerder een iets ruigere versie van mijn achtertuin (zuid limburg) dan de ardennen. Wil je egt in de ardennen rijden moet je de Le ardenne trophy rijden in La reid ergen op het einde van mei geloof ik. 80 km afzien.
Maar de Fiets challenge is leuk voor iemand uit het noorden die de weg niet weet. Maar er loopt een route in die buurt en die houden ze in grote lijnen aan. Niet veel nieuws voor mij dan.
Is trouwens ook een leuke twee daagse op het einde van het jaar. De mergelland twee daagse. In Sint Geerdtruid. Kan je zaterdag en zondag mountainbiken en vorig jaar was het geweldig weer.
Maar de fiets chellenge is veel te duur voor wat geboden wordt.
Des al nietemin have fun!!!!
mzzl
Gène

Ant

Bericht door Ant » zo mei 09, 2004 7:51 am

Heb hem gisteren gereden.... en was niet blij :(

Heb de 60km gereden, maar minstens 1,5km moeten lopen (meestal bergop. Nog nooit zo"n zuigende blubber meegemaakt. Mijn fiets was van onder tot boven bruin van de zooi en ik ook.
Heb er 5.21.00 over gedaan en was nog iets van 400ste, dus er waren er nog steeds een boel onderweg denk ik. Gemiddelde van me was 11,2 ::)

En dat ik blij was toen ik er was.......

janman

Bericht door janman » zo mei 09, 2004 7:54 am

Kheb ook de 60 gereden ( gereden is veel gezegd ). Nog wel een verdienstelijke 27ste plaats behaalt op 3u6min ;D
Prachtige rit alleen iets te veel modder... :?

Ant

Bericht door Ant » zo mei 09, 2004 8:01 am

3u6 ??? ??? knap hoor!

Heb jij al die modderstukken gerend of was het parcours gewoon nog niet zo gesloopt omdat je vooraan reed?

X-Ray

Bericht door X-Ray » zo mei 09, 2004 9:16 am

Ik heb gisteren de 30 km gedaan van de Challenge. Was een lekker zwaar parcours, een en al modder.
Ik heb er 1:46:25 was mijn tijd waarmee ik 10e werd.

Gene, je beschrijving van de ondergrond klopte.

Mazzel

janman

Bericht door janman » zo mei 09, 2004 3:55 pm

Twas 3u 16 foutje , maar toch nog altijd de 27ste plaats en kben nog maar 17 jaar. Khad een gemiddelde van 18.33 km/u.
Ik mocht op de eerste rij starten dus niks opstroppingen of kapot gereden hellingen . slecht 3 keer moetten afstappen maar wel 3 keer tege de grond geslagen :? Maar alsik afstapte wast wel lopen en niet slenteren naar boven.
Maar krij nie graag in de modder , khou meer van hellingen die ik rechtopstaand kan nemen op mijn grote plaat. Kmis nog de power om de eerste te volgen in de zwaardere stukken. :D

Gène

Bericht door Gène » zo mei 09, 2004 7:12 pm

Tuurlijk klopt dat ;D
Bij mooier weer is hij veel leuker om te rijden. Ten ik de fiets challenge reed in 2001 geloof ik was het ook een grote blubberzooi.
Vorig jaar was hij vrijwel droog, maar de regen heeft blubber in het eten gegooid. Zouden ze wat mij betreft wat meer mogen opschuiven naar de zomer. Op die manier heb je meer geluk met het weer en zouden ze nog meer mensen kunnen trekken.
mzzl
Gène

Ant

Bericht door Ant » zo mei 09, 2004 8:24 pm

@Gene:
Welke route hebben we zo"n beetje gevolgd. De grote van Voeren of een andere? Ik wil hem nog wel een keer bij normale omstandigheden rijden.

@Janman:
Nog steeds een nette tijd. Weet wel op welke helling je in ieder geval hebt gelopen. Die na dat riviertje. Daar kan volgens mij ongeveer niemand tegen op rijden.
V.w.b. je leeftijd wordt het alleen maar minder. Straks een vriend(in), lekker samen gaan wonen en dan vliegen de kilo"s er aan. Dan lukt dat klimmen niet meer.... ;D

sgsdebruijn

Bericht door sgsdebruijn » zo mei 09, 2004 9:39 pm

Heb er vandaag (zondag) thuis op de racefiets 60 gedaan, rug gaat redelijk, ga dinsdag / woensdag beginnen met therapie (cesar = houding).

Ik weet nu dus gewoon dat ik goed op mijn rugspieren moet letten, met een zwaar verzet klimmen is echt slecht voor die onderrugspieren.

Spook-E

Bericht door Spook-E » ma mei 10, 2004 5:54 pm

Ant schreef:
@Gene:
Welke route hebben we zo"n beetje gevolgd. De grote van Voeren of een andere? Ik wil hem nog wel een keer bij normale omstandigheden rijden.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Gène

Bericht door Gène » ma mei 10, 2004 7:33 pm

In s"graven voeren loopt 1 route geloof ik. Die is ongeveer 50 km lang. Ik kan me vergissen en is hij langer. Maar hij is zeker lang. Ik zou de officele startpunten niet weten. Ik ging altijd vanuit een hoofdweg die de route toevallig kruist.
Maar hij is zeker leuk om een keer in de zomer te rijden, misschien als het keer uit komt zou een meetinkje wel leuk zijn. Kunnen we met een paar enthousiaste rijders de route rijden.
Onderschat de route trouwens niet. Hij is lang en kent vele steile klimmetjes maar ook vette afdalingen en zeker een paar mooie wedstrijd waardige singeletracks. Ongeveer 2 uur rijden( de route)
Hij loopt trouwens net onder de grens van Limburg met Belgie. Want je komt een paar keer erg in de buurt en zelfs over de grens.
Laat me maar wat weten. Ik ga het alleen niet organiseren. Dat heb ik gezien met D"n Helle die ook een keer een wou oragnisren maar dat steeds verzet werdt. Maar ja we shall see
mzzl
Gène

Ant

Bericht door Ant » ma mei 10, 2004 9:12 pm

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma mei 10, 2004 11:45 pm

Ben zaterdag gestart op de 60 km. Maar na 20 km was mijn achterrem volledig opgeremd, de schakeling zat vol prut en de achterband liep langzaam leeg. Mooi moment om over het asfalt terug te keren. Wat mij opviel: de grote hoeveelheid stumperd die niet eens een simpele grashelling kunnen oprijden maar bij de eerste de beste modderplas afstappen en daardoor het volk achter zich tot het zelfde dwingen....

Zondag met de C"dale met 1 inch slicks wegnichtje pesten....

De 100 km gedaan en ik rijd dus nooit weg maar heb heel wat nichten in de beklimmingen te grazen genomen.... hahahaha!!!

Natasja Nachbar (wiens Santa Cruz hier recentelijk te koop stond) deed ook mee en won bij de vrouwen het combiklassement! ]

TB

Steven

Bericht door Steven » di mei 11, 2004 8:36 am

Leuk die Fietschallenge. :(

za. middenin het peleton gestart en tot aan de finish alleen maar ingehaald. Op zo. ging het minder. Toch nog 20ste overall en 11de in m"n categorie bij de combi.

Plaats reactie