Limburgs Mooiste, 17 mei 2008

Mooie toertocht in het verschiet of zojuist gereden? Deel je bevindingen hier.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
Limburgs Mooiste, 17 mei 2008

Bericht door Sven » di apr 22, 2008 7:09 pm

In die agenda:
www.limburgsmooiste.nl

”Limburgs mooiste – paden” is een MTB tocht over de mooiste mountainbike paden van Zuid Limburg. Het parcours is in samenwerking met Staatsbosbeheer, de Vereniging voor Natuurmonumenten en MTB club Discovery uitgezet, en bevat alle ingrediënten die het mountainbiken tot een unieke belevenis maken. Beschermde natuurgebieden en extreem moeilijke passages worden gemeden.

De deelnemers kunnen kiezen uit vier afstanden:
40 km technisch moeilijk heide-parcours met veel single tracks (de z.g Discovery-route)

40 km landelijk parcours over grintwegen en bospaden.

70 km landelijk parcours door bossen en over veldwegen in Zuid Limburg met 12 pittige hellingen

110 km over een afwisselend heuvelachtig parcours en een technisch moeilijk parcours met veel single tracks. Uitsluitend voor de zeer goed getrainde biker.
De 110 km route is een combinatie van de 70 km landelijk en de 40 km technisch parcours.

Wie gaat er?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di apr 22, 2008 9:09 pm

Limburgs drukste zul je bedoelen, ik heb vorig jaar voor het eerst de 150km op de reeser gedaan.....eens maar nooit meer......

Lang leve de GPS, ik rij hem wel een keer als het lekker rustig is.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Sven

Bericht door Sven » wo apr 23, 2008 8:44 am

Op de reetert is het inderdaad mega-druk...
MTB valt toch wel mee?

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » vr apr 25, 2008 10:00 am

Is ook een beetje afhankelijk van hoe laat je start waarschijnlijk. Alles heeft z'n voor en tegens, alleen voorop rijden is ook niet alles en bij elke helling af moeten stappen omdat er een stel amateurs voor je staan die niet omhoog/omlaag kunnen fietsen is ook k..!!
Never Grow Up

Froggy

Bericht door Froggy » zo mei 18, 2008 12:15 pm

Ik heb gister de MTB 110km tocht gereden en het was prachtig!
Wel erg zwaar wegens veel regen in de nach van vrijdag op zaterdag - blubberig was het zeker!
Vooral de 40km technisch parcours (die gereden werd direct na de 70km tocht om 110km af te kunnen leggen) vond ik geweldig - wat een speeltuin!
Ik kan voorstellen dat de toertochten erg druk waren (nooit zoveel race fietsers bij elkaar gezien - " TEGEN!") maar de MTB was prima te doen.
Een absoluut aanrader voor 2009 (zelfs als het slecht weer is)!

Frog
We may be lost but we're making good time!

Plaats reactie