Duurzaamheid Camelbak Zak
Moderator:Beheerders
Het grootste nadeel van de Rocket is nog wel de beperkte laadruimte en de zak die bovenin uit de gleuf steekt als je hem vol hebt zitten. Daarom heb ik de M.U.L.E. aangeschaft, gaat ook 1 liter meer in.
Re:Duurzaamheid Camelbak Zak
Bagageruimte is goed voor mij. Onder de flap kan je eventueel ook nog wat kwijt, iets van kleding bijvoorbeeld. En als de zak vol zit steekt hij er bij mij echt niet bovenuit hoor! Hij kan nog gewoon met de klitteband sluiting dicht.
Caramba schreef:
Bagageruimte is goed voor mij. Onder de flap kan je eventueel ook nog wat kwijt, iets van kleding bijvoorbeeld. En als de zak vol zit steekt hij er bij mij echt niet bovenuit hoor! Hij kan nog gewoon met de klitteband sluiting dicht.
Heb ik ook geen last van en overigens: in de Rocket gaat 2.1 ltr. en M.U.L.E. 3 ltr. Scheelt dus niet veel en kan ook aardig wat kwijt maar blijft persoonlijk allemaal. Kwestie van wat je belangrijker vindt: extra water, opbergruimte, weinig of meer gewicht op je rug etc. We zijn "t er in ieder geval mee eens dat het prima dingen zijn.
Inderdaad. Ik was helemaal blij dat ik em had in Italie, want daar was ik anders echt kapot gebleven van de dorst...
beetje heel erg off topic, maar waar zit echt in godsnaam die pomphouder. heb m net binnen (mooi ding!)
Bij mijn Rocket zit die in het bagagevak. Onderaan zit een lusje en in het midden 2 stukjes klittenband. Hiermee heb ik het pompje voor mijn achterdemper vastgezet.
dan heb ik geen vakje voor mijn fietspomp (ben m toch laatst in nijverdal/hellendoorn verloren, snel maar even een nieuwe halen)
Olgie schreef:
dan heb ik geen vakje voor mijn fietspomp (ben m toch laatst in nijverdal/hellendoorn verloren, snel maar even een nieuwe halen)
Zit dat zeker niet meer in het nieuwe model maar ik heb sowieso pompje aan m"n frame vastzitten.
Ik heb mijn bandenpomp ook aan het frame vast. Maar dan heb ik ook nog een speciaal pompje voor m"n achterdemper, want die veert en dempt op lucht en met een standaard fietspomp haal je de 13,5 bar niet

ik gebruik nu al ongeveer 3 jaar een camelback rocket en die bevalt uitstekend. er past precies alles in wat ik denk nodig te hebben onderweg. enig min punt van de camelback is het drinktuutje wat na een jaartje gaat lekken. daarvoor een heel aantal jaren een losse camelbakzak gebruikt in een wandelrugzak. nooit problemen mee gehad, geen lekkage behalve dan het drinktuutje.
Jurriaan schreef:
ik gebruik nu al ongeveer 3 jaar een camelback rocket en die bevalt uitstekend. er past precies alles in wat ik denk nodig te hebben onderweg. enig min punt van de camelback is het drinktuutje wat na een jaartje gaat lekken. daarvoor een heel aantal jaren een losse camelbakzak gebruikt in een wandelrugzak. nooit problemen mee gehad, geen lekkage behalve dan het drinktuutje.
Bij mij lekt het mondstuk ook als ik tenminste de watertoevoer niet afsluit met de hydrolock.
Ben ook van plan om een rocket te gaan kopen, maar zat nog te twijfelen over de ruimte voor evt. jasje e.d. lijkt mij toch erg krap worden. of past een klein regenjasje er wel in........?
jojo
jojo
jojo schreef:
Ben ook van plan om een rocket te gaan kopen, maar zat nog te twijfelen over de ruimte voor evt. jasje e.d. lijkt mij toch erg krap worden. of past een klein regenjasje er wel in........?
jojo
Jasje past er opzich wel in, maar dan hou je niet veel ruimte over voor andere dingen. Ik stop een shirtje of jasje altijd onder de flap die over het bagagegedeelte gaat. Deze kan je met een bandje heel strak aantrekken en no way dat je jas eruit valt.
thx, zat eerst nog aan een mule te denken, maar vond hem wel erg groot. wat soms wel handig kan wezen trouwens.
Ik denk dat je beter te groot dan te klein kan pakken, anders krijg je er echt spijt van..
rocket is geschikt voor maximaal een tocht van een paar uur. mij is het nog niet gelukt naast de spulletjes die ik standaard mee neem ook een jasje mee kan nemen.
als je langere tochten gaat maken is een grotere rugzak prettiger omdat je dan meer mee kan nemen.
schroom niet op eens in duitse internet winkels te kijken. ik kocht destijds een rocket voor echt waar 99 gulden!! incl verzendkosten. en alleen omdat de kleur veranderde van geel naar rood! de rocket koste hier destijds dik 200 gulden.
winkel gevonden, dat was wel even zoeken naar de aankoopbon, helaas is de winkel tijdelijk niet online, www.terrific.de. deze winkel verkoopt veel "overjarig" spul tegen fijne prijzen.
TIP: er komt een nieuwe rocket camelbak(of is ie er al), dat betekend vaak en zeker in duitsland dat de oude voorraad op moet tegen meestal scherpe prijzen. ik zou zeggen wacht nog even een hou de onlinewinkels in de gaten.
dank u
als je langere tochten gaat maken is een grotere rugzak prettiger omdat je dan meer mee kan nemen.
schroom niet op eens in duitse internet winkels te kijken. ik kocht destijds een rocket voor echt waar 99 gulden!! incl verzendkosten. en alleen omdat de kleur veranderde van geel naar rood! de rocket koste hier destijds dik 200 gulden.
winkel gevonden, dat was wel even zoeken naar de aankoopbon, helaas is de winkel tijdelijk niet online, www.terrific.de. deze winkel verkoopt veel "overjarig" spul tegen fijne prijzen.
TIP: er komt een nieuwe rocket camelbak(of is ie er al), dat betekend vaak en zeker in duitsland dat de oude voorraad op moet tegen meestal scherpe prijzen. ik zou zeggen wacht nog even een hou de onlinewinkels in de gaten.
dank u

jojo schreef:
jojo
jasje erbij wordt krap hoor, het lijkt wel veel bergruimte als je in de winkel staat, maar als je de zak vult met water blijft er bitter weinig over. Ik heb me daar flink op verkeken en heb hem gelijk omgeruild voor een MULE, deze heeft ruimte zat en zit erg prettig. Jasje, pomp, tool, binnenband, gsm, lunch/repen, cameraatje etc. gaat er allemaal lachend in
dusssssG
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
ik heb er op woensdag avond meestal 2 biba"s, 1 co2 pompje en 2 losse patronen, multitooltje, sleutels en wat papier geld in zitten. Dan kan ik als ik een beetje prop er nog een winterjack in kwijt. Verder moet je de waterzak als ie vol is helemaal in de camelbak doen en dan pas de rits van het bagage gedeelte dichtdoen..
Rinse
Rinse
Wat heb je er op donderdag-avond dan inzitten??? ::)
Erikje
Erikje
Jurriaan schreef:
Zo ben ik ook via m"n fietszaak aan een afgeprijsde kanariegele uitvoering gekomen (toentertijd zo"n NLG 80).
gebruik al jaren die dingen en heb ook bij dealer gewerkt en nog nooit grote problemen mee gehad, en ik gebruik ze regelmatig.
Camelback word ook gebruikt door de navy-seals, Ralf Shumacher in z"n F1 bolide en de Nasa dus dat zegt toch wel iets over de kwaliteit
Camelback word ook gebruikt door de navy-seals, Ralf Shumacher in z"n F1 bolide en de Nasa dus dat zegt toch wel iets over de kwaliteit

-
heb er ook net een gekocht, zat te twijfelen tussen oranje en zwart, rara, maar toch zw natuurlijk..ik vind het wel grappig dat er van die speciale droogmaaksetjes voor te koop zijn , die heb ik dus ff zelf gefabriekt..ouwe kleerhanger, ff buigen enne klaar is lays, stop m dr in en laten hangen maar zodat er lucht bijkan, ben wel benieuwd hoe lang zak meegaat als je m in de wasmachine gooit, staat in de handleiding dus moet dan maar n keer gebeuren..
t viel me wel op dat je ineens veel meer drinkt dan normaal, komt waarschijnlijk door de goede bereikbaarheid vd slang ipv bidon ver weg..

C schreef:
gebruik al jaren die dingen en heb ook bij dealer gewerkt en nog nooit grote problemen mee gehad, en ik gebruik ze regelmatig.
Camelback word ook gebruikt door de navy-seals, Ralf Shumacher in z"n F1 bolide en de Nasa dus dat zegt toch wel iets over de kwaliteit![]()
als jij bij de dealer gewerkt heb.....

weet je waarschijnlijk ook wel dat het Camelbak is ipv Camelback :P
dusssss©
Nou geven jullie allemaal jullie mening over jullie camelbak zakjes maar ik wil ook wel een kopen maar welke merken, types, prijzen, internet-adressen hebben jullie ?? want dan kan ik aan de meningen over de verschillende merken ook vergelijken
bijvoorbaad dank
bijvoorbaad dank
Tip 1 lees "t topic.
Ff als aanvulling op de stelling dat een rocket te klein zou zijn; Ik heb em zelf ook en kan er m"n telefoon, portemonee en sleutels in kwijt samen met bandenlichters binnenband, tie rips, sleutelsetje. Dat is de standaard uitrusting, daar past evt. ook nog een regenjack bij en een kaart, kompas laat ik thuis :P. Het enige nadeel op lange ritten is dat de waterzak te klein is, ik neem vaak ook nog een bidon mee (kwestie van energy drink en water kunnen combineren) maar kom wel eens droog te staan op "t eind van een rit, dan heb ik "t wel over ritten van >3,5 uur of in erge hitte, bovendien drink ik veel.
Ff als aanvulling op de stelling dat een rocket te klein zou zijn; Ik heb em zelf ook en kan er m"n telefoon, portemonee en sleutels in kwijt samen met bandenlichters binnenband, tie rips, sleutelsetje. Dat is de standaard uitrusting, daar past evt. ook nog een regenjack bij en een kaart, kompas laat ik thuis :P. Het enige nadeel op lange ritten is dat de waterzak te klein is, ik neem vaak ook nog een bidon mee (kwestie van energy drink en water kunnen combineren) maar kom wel eens droog te staan op "t eind van een rit, dan heb ik "t wel over ritten van >3,5 uur of in erge hitte, bovendien drink ik veel.