Schijfremmen
Moderator:Beheerders
Hallo,
ik heb nog niet erg lang geleden de overstap gemaakt van v-brakes (Avid Arch Supreme) naar disken (Marta"s met Marta SL disken)
Tot afgelopen zondag heb ik niets aan te merken gehad. Echter afgelopen zondag heb ik een langere afdaling (dan bij mij in de buurt zijn) gereden in willingen waarbij de rem (naar mijn idee) aan remkracht verloor (na verloop van tijd). Aan de schijven te zien hebben ze het wel wat warm gehad maar na een tijdje werkte alles weer naar behoren.
Nu zag ik op de bikemarkt daar (volgens mij) Marta disken (zowel de gewone als SL"s) waarin kleine gaatjes waren geboord
Mijn vraag: is er aan voorgaande iets te doen? (al dan niet door kleine gaatjes in de disken te boren (als dat mag van de magura-mannen).
Gr Oz
ik heb nog niet erg lang geleden de overstap gemaakt van v-brakes (Avid Arch Supreme) naar disken (Marta"s met Marta SL disken)
Tot afgelopen zondag heb ik niets aan te merken gehad. Echter afgelopen zondag heb ik een langere afdaling (dan bij mij in de buurt zijn) gereden in willingen waarbij de rem (naar mijn idee) aan remkracht verloor (na verloop van tijd). Aan de schijven te zien hebben ze het wel wat warm gehad maar na een tijdje werkte alles weer naar behoren.
Nu zag ik op de bikemarkt daar (volgens mij) Marta disken (zowel de gewone als SL"s) waarin kleine gaatjes waren geboord
Mijn vraag: is er aan voorgaande iets te doen? (al dan niet door kleine gaatjes in de disken te boren (als dat mag van de magura-mannen).
Gr Oz
Re:Schijfremmen
Denk je niet dat ze als ze gaten erin willen hebben dat ze dat allang hebben gedaan. Volgens mij ligt het aan je rem techniek. Je moet niet lang sleepend remmen maar steeds kort en krachtg op die manier kunnen je schijven weer afkoelen. Maar ik rij niet met schijven maar met hs 33 dus ik heb daar helaas geen ervaring mee. Maar ik meen dat wel eens gelezen te hebben. En warme of overhitte schijven heb je volgens mij toch al vrij snel. Het is juist de kunst om ze niet te warm te laten worden. Ook trouwens nooit met water op een warme schijf gooien. Daar kan je schijf van krom buigen.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
die gaatjes werken toch zeker koelend, breng ze eens naar een magura center en vraag wat de mogelijkheden zijn
Gène schreef:
Denk je niet dat ze als ze gaten erin willen hebben dat ze dat allang hebben gedaan. Volgens mij ligt het aan je rem techniek. Je moet niet lang sleepend remmen maar steeds kort en krachtg op die manier kunnen je schijven weer afkoelen. Maar ik rij niet met schijven maar met hs 33 dus ik heb daar helaas geen ervaring mee. Maar ik meen dat wel eens gelezen te hebben. En warme of overhitte schijven heb je volgens mij toch al vrij snel. Het is juist de kunst om ze niet te warm te laten worden. Ook trouwens nooit met water op een warme schijf gooien. Daar kan je schijf van krom buigen.
mzzl
Gène
Gène heeft gelijk. Probeer es knijpend te remmen, is veel beter.
En over het gaatjesverhaal: de golvende vorm van de marta SL schijf zorgt voor de zelfde werking als de marta schijf met gaatjes.
Deze golf zorgt voor een constante luchtstroom tussen de remblokjes en de schijf in.
Daarom zitten er ook geen gaatjes meer in de marta SL schijf...
"K zou NZ parts te Vlaardingen ff contacten info van de eerste hand
Angel
En zelf pomp ik graag (met remmen) ;D ;D

Angel
En zelf pomp ik graag (met remmen) ;D ;D
dat heb je ook met gaatjes, pompend remmen, of anders andere remmen met grotere schijven, bijv hope mini met 180 mm schijf. Hoe je niet gelijk naar de 200 mm schijven toe
ha erik,
het spijt me; ik laat ze lekker op m"n brodie zitten...sorry..zijn toch wel erg coole remmen om weg te doen...
heeft er iemand toevallig nog een zilveren Paul achter-derailleur te koop?
oz
[
het spijt me; ik laat ze lekker op m"n brodie zitten...sorry..zijn toch wel erg coole remmen om weg te doen...
heeft er iemand toevallig nog een zilveren Paul achter-derailleur te koop?
oz
[
die golvende schijven met die gaatjes d"r in die jij bedoelt:
dat zijn de nieuwe louise 2004 remmen!
staat toevallig een plaatje van die remmen in de "fiets" van deze maand!
remklauw lijkt trouwens wel veel op die van de marta... (ook zo"n grote torx aan de zijkant)
nog ff wachten dus!!
mzzl Gemini
dat zijn de nieuwe louise 2004 remmen!
staat toevallig een plaatje van die remmen in de "fiets" van deze maand!
remklauw lijkt trouwens wel veel op die van de marta... (ook zo"n grote torx aan de zijkant)
nog ff wachten dus!!
mzzl Gemini
Het lijkt op zo"n grote torx, maar knap als je die eruit krijgt :P
Zit er alleen maar voor de sier...
Zit er alleen maar voor de sier...
Denk je niet dat die grote torx daar zit om het volume van de zuiger per kant af te stellen? :-X
Dat lijkt me dan, hebben mijn HS-33 Firmtech remmen ook.
Bro.
Bro.
Muhahahhahahhahahhaha!!!
Vorm zit gewoon zo in de caliper geperst, klaar voor de sier, en niets anders!
Vorm zit gewoon zo in de caliper geperst, klaar voor de sier, en niets anders!

TrialPimp schreef:
Denk je niet dat die grote torx daar zit om het volume van de zuiger per kant af te stellen? :-X
Bro.
Uhm: NEE
Dan zou ie aan beide kanten moeten zitten, en dat is al niet het geval.
Ook zijn deze remmen zelfstellend, dus hoef je dat volume nog niet eens es daar aan te passen.