Koop nooit een Ritchey Pro stuurpen!

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
@sph@ltdude
Contacteer:
Koop nooit een Ritchey Pro stuurpen!

Bericht door @sph@ltdude » di jul 01, 2003 12:45 pm

Dat heb ik dus wel gedaan, en dat was geen onverdeeld genoegen.
Het is eigenlijk een prima stuurpen: stijf (zeker in de 31.8 versie), redelijk licht, betaalbaar enzovoorts. Hij heeft alleen 1 nadeel. HIJ IS ZOOOOOOOOO SLORDIG GEMAAKT!
Het begon al met monteren: super moeilijk over de vork heen te krijgen, allemaal dikke verfstukjes erin enzo..... blij dat ik geen full carbon vork heb, die was dan al lang naar de klote geweest. vervolgens het stuur erin: ook daar slorig gemaakt, blij dat ik geen Schmolke carbon heb, die had het niet overleefd.
Uiteindelijk de hele zooi gemonteerd en rijden maar. Super stijf! Lekker!
Maar..... mijn balhoofd kraakte steeds. Afstellen, invetten, nog 10x afstellen, maar het bleef kraken :?
Wat bleek: deze stuurpen is zo slordig gemaakt dat de onderkant gewoon vet scheef is. Hij sluit dus niet goed aan op het balhoofd, met als gevolg: kraken en uiteindelijk vervroegd verslijten. >:(
Snel eraf gegooid dat kloteding, en vervangen door een CNC gefreesd exemplaar. Gekraak meteen weg natuurlijk :D

Oftwel: Ritchey zou deze pen noooooit zo op de markt moeten brengen: Gesmeed alu is ok, maar bewerk het dan na het smeden wel ff CNC om de passing voor stuur en vorkpijp precies passend te krijgen!
Shame on you, Tom! >:( >:( >:(

Brum.

Re:Koop nooit een Ritchey Pro stuurpen!

Bericht door Brum. » di jul 01, 2003 1:01 pm

Zou je er niet beter mee terug gaan? De Ritchey pennen die ik heb gezien zijn gewoon ok, ze zijn wel lelijk enzo, maar de problemen die jij beschrijft moeten niet kunnen....

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » di jul 01, 2003 1:03 pm

heb er al aan ziten vijlen....... :?

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » di jul 01, 2003 2:32 pm

schaatsers zijn sukkels ;D ;)
nee geintje, best kut dat je erin hebt lopen vijlen :?

michel

Bericht door michel » wo jul 02, 2003 8:01 am

Hoe laag was de prijs?

Ik dur geen goedkoop te zeggen omdat het bijna lijkt dat je weinig betaald hebt voor een misproductie of zo. Ik heb ook een Ritchey Pro en die heeft de verschijnselen die jij beschrijft niet.

@Brum : Ik vind hem wel mooi, ziet er lekker strak en simpel uit. :-[

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo jul 02, 2003 9:17 am

ik heb een pro os zitten op een full carbon vork, dus ook de vorkbuis, en een carbo stuur en no problemo.. denk dat je gewoon pech hebt. gewoon terug brengen dat ding.
die dingen zijn toch ook geanodiseerd dan zouden er toch geen verf schilfers op mogen zitten

The Flying V

Bericht door The Flying V » wo jul 02, 2003 12:15 pm

Ik heb zelf een Ritchey WCS stuurpen (100mm) en hij is echt super! NIiks op aan te merken!
@asphaltdude, de stuurpen die jij had, was dat niet een fout gefrabriceerde die niet verkocht had mogen worden?

V.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do jul 03, 2003 2:59 pm

Abuse that Sl*t schreef:
schaatsers zijn sukkels ;D ;)
nee geintje, best kut dat je erin hebt lopen vijlen :?

Tsja, ben gewend om als t materiaal niet bevalt de slijpsteen te pakken.
Nou ja, ruk, die nieuwe CNC is toch veel mooier :D

May

Bericht door May » wo jul 09, 2003 8:34 pm

Vorige maand een WCS gekocht, de plaats waar je de vijzen moet indraaien aan de vork waren gewoon vergeten.

May&vin

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr jul 11, 2003 1:25 pm

Op MTBreview.com en roadbikereview.com klagen er wel meer over slordig geboord schroefdraad bij Ritchey.
Ik vond het schroefdraad wel stevig trouwens, ik heb m echt vaak los en vast gedraaid door al dat gedoe, maar je draait het niet snel lam.

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » wo jul 16, 2003 11:12 am

asphaltdude on the rocks schreef:
Wat bleek: deze stuurpen is zo slordig gemaakt dat de onderkant gewoon vet scheef is.

Damn zeg als hij op het oog al dik scheef is dan is het werkelijk een meesterstukje braswerk. :o

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo jul 16, 2003 3:50 pm

BattleSickO schreef:
[
Wat bleek: deze stuurpen is zo slordig gemaakt dat de onderkant gewoon vet scheef is.

Damn zeg als hij op het oog al dik scheef is dan is het werkelijk een meesterstukje braswerk. :o

Dat is het zeker. Vraag ik me alleen af: is hij scheef gesmeed of is hij later scheef getrokken doordat de schroefgaten scheef geboord zijn?

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » wo jul 16, 2003 9:04 pm

BattleSickO schreef:
[

Leuk voor aan de muur ;D heb je al iets van garantie proberen te claimen??

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » do jul 17, 2003 11:27 am

Dat is het zeker. Vraag ik me alleen af: is hij scheef gesmeed of is hij later scheef getrokken doordat de schroefgaten scheef geboord zijn?

Hmmm scheef trekken door boren lijkt me uitgesloten ... kopmt sowieso niet veel hitte / kracht bij kijken ... waarschijnlijk gooien ze die pennen in een boormal en gaat dat dus allemaal vrij automatisch en dus kleinere kans op fouten (als het proces onder controle is en dat zou toch wel moeten)

Ik zou eigenlijk wel eens een foto willen zien. ;D

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr jul 18, 2003 10:18 am

BattleSickO schreef:
Hmmm scheef trekken door boren lijkt me uitgesloten ... kopmt sowieso niet veel hitte / kracht bij kijken ... waarschijnlijk gooien ze die pennen in een boormal en gaat dat dus allemaal vrij automatisch en dus kleinere kans op fouten (als het proces onder controle is en dat zou toch wel moeten)

Nee hij zal niet door het boren zelf scheef getrokken zijn, maar doordat de gaten zo slordig geboord zijn trekt ie misschien scheef bij het aandraaien van de boutjes.

Plaats reactie