Intense Tazer DS...
Moderators:JJ, Beheerders
Re:Intense Tazer DS...
Ralphmalph schreef:
@Rcisoko oeveel duims is da kader?
Tis een 16"...
RC
Mooi ding!!! en nu opbouwen he!!
Wat wordt de setup?
Wat wordt de setup?
Ik dacht aan de volgende setup:
- Sherman Flick, 110/130 mm rebound, 20 mm Hex-Lock steekas ( tip van Plonske!! )
- Chris King Stainless headset, threadless
- Hussefelt DH stem 60 mm, zwart
- Hussefelt DH riserbar, oversized, zwart
- Intense ODI grips, zwart
- Hope M4 205 mm Gothic front
- Hope M4 185 mm Gothic rear
- Mavic D321"s op Marzocchi QR20 fronthub + Deore rearhub
- Nokian Gazzaloddi"s of Maxxis High Roller"s
- Race Face Signature ISIS M12 bb
- Hussefelt DH cranksetje, 42T blad
- Hussefelt boxguide
- XT cassette
- XT chain
- XTR-M952 rear dera
- XTR-M952 9sp shifter
- Easton EA50 seatpost, zwart
- Selle Italia Flite seat
- Shimano PD-M646 pedalen
Heb de meeste parts al ligge, en de andere zijn onderweg vanuit de VS. De Sherman heb ik vandaag in de UK besteld. Als ie finished is, krijgen jullie hem natuurlijk te zien...
RC
-
Ik zou niet voor de Sherman gaan, beter voor een Black of Psylo, of de creme de la creme, de Fox Vanilla RLC. Sherman bouwt te hoog in voor dat frame, niet goed voor de hoeken, en een Sherman is erg zwaar en veert erg soepel, niet wat je wilt vor een race bike.(Wat kostte die FLick eigenlijk, in Duitsland nu EUR 429 met steekas). Als je een Steelset van King bedoelt, die past volgens mij niet in het frame, is niet diep genoeg uitgefreesd.
Zou zelf voor een 38 of 40 tands blad gana in combi met een shimano Race cassette, 11-23 of een 12-25, is toch echt een puur race frame, zou er dan ook echt een racebike van maken.
Blijft een super frame, have fun with it
Zou zelf voor een 38 of 40 tands blad gana in combi met een shimano Race cassette, 11-23 of een 12-25, is toch echt een puur race frame, zou er dan ook echt een racebike van maken.
Blijft een super frame, have fun with it
Chris,
Thanx to you too for the tip on the Sherman... Plons had het ook over een Psylo, maar die Sherman kon ik VERY CHEAP in de UK krijgen ( £200 nieuw ), dus ben ik voor die gegaan. Wat betreft de Stainless Chris King headset, is al geregeld; Ik laat die professioneel op maat maken. En het DH blad... zat ook te kijken voor een kleinere, wat jij al aangaf in een mailtje van je, maar wederom kreeg ik dese voor een weggeefprijs... dus kon ik die ook niet laten liggen. En voor de cassette heb ik meerdere keus, sinds ik er enkele heb liggen... thanx for the tip Chris.
RC
En nu de gouden tip : monteer hem zo licht mogelijk af.
We hebben hier eentazer rondrijden (die van fly) en die is tering licht en is een raket uit de startblokken...
En wie fly kent, weet ook dat hij tegen een hennig stootje kan.
We hebben hier eentazer rondrijden (die van fly) en die is tering licht en is een raket uit de startblokken...
Das een aparte setup!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!!
Plons schreef:
En nu de gouden tip : monteer hem zo licht mogelijk af.
Fly?
Sosa?
Neen "k ken alleen diene Beast met z"n "Jerry-Curls" die ken ok hennig tegen nen stootje sé!

Maare als ie af is Rcisoke laat BeTTeS dan maar weer nen fotoo "hosten"! :P
fly heeft zijn bijnaam niet gestolen
Dropte een dikke 2,5m to flat concrete op een da bomb hard tail (ff om te tonen dat hij niet lichtzinnig met materiaal om gaat)
Maar ik denk dat hij nu op zijn tazer wel lekker rondschiet op de border in MM.
btw nice setup rcisoke maar vrees dat ie een beetje hefty gaat worden voor race setup :s
greetz
bettes
btw laat die pic maar komen of eentje van stukken in opbouw

Dropte een dikke 2,5m to flat concrete op een da bomb hard tail (ff om te tonen dat hij niet lichtzinnig met materiaal om gaat)
Maar ik denk dat hij nu op zijn tazer wel lekker rondschiet op de border in MM.
btw nice setup rcisoke maar vrees dat ie een beetje hefty gaat worden voor race setup :s
greetz
bettes
btw laat die pic maar komen of eentje van stukken in opbouw
Snap alleen NIET dat er nog steeds een kabelnokje op zit voor de voorderailleur op da kader? Tis toch nen Dual-specific & ginne XC!
PLEASE X-plain P. Daddee" euh Messr. IN-TEN-SE!

PLEASE X-plain P. Daddee" euh Messr. IN-TEN-SE!
42t is veelste groot, als je een beetje wilt dual rijden neem dan een 38t en een race cassette achter iets van 13-25 of zo iets. Maar 42 is echt te groot!rcisoke schreef:
Ik dacht aan de volgende setup:
- Hussefelt DH cranksetje, 42T blad
- XT cassette
En ik denk er ook het zelfde over als christiaan van die Flick!
Maar goed wel een leuk fietsie,
Bart
PS: waar wil je ermee gaan dualrijden?
In Berschenhoek... dat is voor mij de dichstbijzijnde baan in de buurt... En over het 42T blad was ik het met Christiaan ook al eens... Maar dat geeft niet; alle tips zijn welkom!Bart schreef: waar wil je ermee gaan dualrijden?
RC
rcisoke schreef:
[Bart schreef:
waar wil je ermee gaan dualrijden?
In Berschenhoek... dat is voor mij de dichstbijzijnde baan in de buurt... En over het 42T blad was ik het met Christiaan ook al eens... Maar dat geeft niet; alle tips zijn welkom!
RC
Dan zie ik je wel!
Ik jou ook Rcisoke! ;D
@ Bart... al een HT-tje gescoord?
Zaskartje of een Tazer HT / FS???
(Plons heeft nog een Tazer HT "team-issue" als het goe is!!!)
Anders moeten we maar ff pedalen wisselen want in mijn maatje 39/40 Time pas je tonnie!
Of hoeft dat niet meer omdat je afgelopen weekend ff aan een 24 mocht ruiken op de BSX?
SUC6
@ Bart... al een HT-tje gescoord?
Zaskartje of een Tazer HT / FS???
(Plons heeft nog een Tazer HT "team-issue" als het goe is!!!)
Anders moeten we maar ff pedalen wisselen want in mijn maatje 39/40 Time pas je tonnie!

Of hoeft dat niet meer omdat je afgelopen weekend ff aan een 24 mocht ruiken op de BSX?
SUC6
-
Verkoopt Plons zijn Tazer HT nog wel, volgens mij houdt hij die lekker zelf.
Als "k het geld had had ik "m graag overgenomen...
Tenslotte nen "Team-issue" met versterkte achterbrug & chainstay/BB-yoke...
nochtans zo is me oren gekomen... WUR!
Tenslotte nen "Team-issue" met versterkte achterbrug & chainstay/BB-yoke...
nochtans zo is me oren gekomen... WUR!