Heb het helemaal gehad met m"n NRS2
Moderator:Beheerders
De NRS-shock is een OEM Giant dingetje, speciaal voor de Giant.......NRS. SID werd te duur... ::) Ik denk wel dat die een ventiel heeft voor de negatieve luchtkamer of dat er voor altijd het goede aantal psi in zit.
Re:Heb het helemaal gehad met m"n NRS2
Hallo,
Lees eens de recente test (ik weet niet precies in welke Bike) over achterdempers in de Bike.
DT komt er erg goed uit (wint zelfs); iemand die ik ken rijd er al een tijdje mee en is er ook zeer tevreden over. De Rond was men niet echt heel erg positief over (understatement). En ook Rond is volgens mij tegenwoordig duits bezit (van Magura) dus DT wint niet omdat de toevallig vaak adverteren
Oz
Lees eens de recente test (ik weet niet precies in welke Bike) over achterdempers in de Bike.
DT komt er erg goed uit (wint zelfs); iemand die ik ken rijd er al een tijdje mee en is er ook zeer tevreden over. De Rond was men niet echt heel erg positief over (understatement). En ook Rond is volgens mij tegenwoordig duits bezit (van Magura) dus DT wint niet omdat de toevallig vaak adverteren
Oz
ach demper is heel persoonlijk... maar als je wil proberen er ligt er hier nog 1 werkloos
-
Hmmmm als Sid-slachtoffers kunnen wij elkaar weer eens de hand schudden...
De NRS-shock is inderdaad een OEM Giant dingetje, speciaal voor de Giant NRS en wordt gemonteerd op de goedkopere NRS"en. De negatieve luchtkamer is in deze dempers vervangen door een niet afstelbare stalen veer.
Trouwens, je huidige demper kan wellicht met een eenvoudige service weer rijklaar worden gemaakt. Ik had al eens verteld dat mijn laatste SID-demper na slechts 6 weken al lekte op de negatieve kamer. Toen RS support bij de WB in Houffa de demper open maakte, bleek er af fabriek helemaal geen vet in te zitten!!!! Beetje vet erin en de demper werkt nu al een dik jaar zonder problemen.
Groet, Lars.
De NRS-shock is inderdaad een OEM Giant dingetje, speciaal voor de Giant NRS en wordt gemonteerd op de goedkopere NRS"en. De negatieve luchtkamer is in deze dempers vervangen door een niet afstelbare stalen veer.
Trouwens, je huidige demper kan wellicht met een eenvoudige service weer rijklaar worden gemaakt. Ik had al eens verteld dat mijn laatste SID-demper na slechts 6 weken al lekte op de negatieve kamer. Toen RS support bij de WB in Houffa de demper open maakte, bleek er af fabriek helemaal geen vet in te zitten!!!! Beetje vet erin en de demper werkt nu al een dik jaar zonder problemen.
Groet, Lars.
Enduro schreef:
Giant heeft idd aangepaste (lees: goedkopere) SID achterdempers gekocht van Rockshox. Iig voor modeljaar 2001 en 2002 (2000 weet ik niet). Deze dempers zijn niet te servicen en er is niet aan de demping te sleutelen. Die goedkopere SID missen namelijk dit dingetje:
![]()

wat zegt je fietsenmaker er van? negatieve luchtkamer is wel belangrijk voor NRS fiets dacht ik.
en anders, giant een email sturen. die zijn over het algemeen goed in hun service.
en anders, giant een email sturen. die zijn over het algemeen goed in hun service.
Net weer m"n demper terug, zat een O-ring verkeerd gemonteerd. LBS heeft er een nieuwe ingezet en ik kan weer rijden.
Eerst maar eens goed testen, voordat de leendemper teruggaat. Ik vertrouw m"n LBS wel voor de volle 100%, maar RS "iets" minder.
Eerst maar eens goed testen, voordat de leendemper teruggaat. Ik vertrouw m"n LBS wel voor de volle 100%, maar RS "iets" minder.
NRS dat is toch No Result System??? ;D
1x mount snow ........ geen problemen mee normaal onderhoud
1x nrs2 gr/bl ........geen problemen mee normaal onderhoud
1x nrs 2 gr/ro ........geen problemen mee normaal onderhoud
Nu rest de vraag natuurlijk ligt dat nu aan de bike"s of aan de berijder ........
THNX
8)Angel
PS ik bedoel duzzz nie dah een ander z"n bike misbruik ofzooo !!!!!
(voor de gevoelige lezers onder ons)

1x nrs2 gr/bl ........geen problemen mee normaal onderhoud

1x nrs 2 gr/ro ........geen problemen mee normaal onderhoud

Nu rest de vraag natuurlijk ligt dat nu aan de bike"s of aan de berijder ........
THNX
8)Angel

PS ik bedoel duzzz nie dah een ander z"n bike misbruik ofzooo !!!!!
(voor de gevoelige lezers onder ons)
amigo schreef:
NRS dat is toch No Result System??? ;D
Nee joh het betekend Not Rellyable System, of No Rearshock System...
Juz Kidding.
-
De Lars Cuevas schreef:De NRS-shock is inderdaad een OEM Giant dingetje, speciaal voor de Giant NRS en wordt gemonteerd op de goedkopere NRS"en. De negatieve luchtkamer is in deze dempers vervangen door een niet afstelbare stalen veer.
Zelf heb ik een los NRS frame gekocht bij S-Tec. In het frame zit de nieuwe NRS demper van Giant. Bij S-Tec geven ze toen al aan dat deze veel beter is dan de RS SID demper. Zelf heb ik nu zo"n 3000 km gereden met mijn NRS en nog geen enkel probleem gehad. Ik heb wel een neopreen beschermertje er omheen gedaan.
Ook worden in de duurdere modellen de NRS demper nu standaard geleverd. Ik denk niet zozeer omdat RS te duur werd maar omdat er teveel problemen mee waren.
Kijk maar eens op www.giant-community.de daar staat alles over de nieuwe demper in.
Waarom een neopreen beschermer om je demper?
-
Enduro schreef:
Waarom een neopreen beschermer om je demper?
Houdt vuil en modder weg van zuiger, dus zal de levensduur positief moeten beïnvloeden. Kan ook zonder maar dan moet je "m elke keer na het rijden schoonmaken en licht inspuiten met Brunox. Nu maak ik "m 1 x per maand of zo schoon (is nu ook erg droog dus geen last van modder)
Maar die beschermers nemen alleen maar vocht en vuil op, dus naar mijn mening heb je daar helemaal niks aan en kun je beter zonder rijden...
En wat doet Brunox precies?
Die laat de demper wat soepeler aanspreken... Trouwens, bij een NRS kan toch heel moeilijker vuil bij je demper komen, toch?
-
Caramba schreef:
En wat doet Brunox precies?
Brunox = Rock Shox Deo
Houdt je demper lekker fris
Zorgt ervoor dat je seals goed blijven en dat de demper soepel aanspreekt