Het is eigenlijk een prima stuurpen: stijf (zeker in de 31.8 versie), redelijk licht, betaalbaar enzovoorts. Hij heeft alleen 1 nadeel. HIJ IS ZOOOOOOOOO SLORDIG GEMAAKT!
Het begon al met monteren: super moeilijk over de vork heen te krijgen, allemaal dikke verfstukjes erin enzo..... blij dat ik geen full carbon vork heb, die was dan al lang naar de klote geweest. vervolgens het stuur erin: ook daar slorig gemaakt, blij dat ik geen Schmolke carbon heb, die had het niet overleefd.
Uiteindelijk de hele zooi gemonteerd en rijden maar. Super stijf! Lekker!
Maar..... mijn balhoofd kraakte steeds. Afstellen, invetten, nog 10x afstellen, maar het bleef kraken

Wat bleek: deze stuurpen is zo slordig gemaakt dat de onderkant gewoon vet scheef is. Hij sluit dus niet goed aan op het balhoofd, met als gevolg: kraken en uiteindelijk vervroegd verslijten. >:(
Snel eraf gegooid dat kloteding, en vervangen door een CNC gefreesd exemplaar. Gekraak meteen weg natuurlijk

Oftwel: Ritchey zou deze pen noooooit zo op de markt moeten brengen: Gesmeed alu is ok, maar bewerk het dan na het smeden wel ff CNC om de passing voor stuur en vorkpijp precies passend te krijgen!
Shame on you, Tom! >:( >:( >:(