Edegemse Bergskes gevonden

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

El Florio
Edegemse Bergskes gevonden

Bericht door El Florio » wo aug 13, 2003 2:31 pm

Vanmorgen ben ik eens naar de Edegemse Bergskes getrokken. Ik had hier al zoveel goeds over gehoord, dus toch maar eens een kijkje gaan nemen. Stiekem hoopte ik natuurlijk ook om wat "locals" aan het werk te zien.

Die dingen vinden viel niet echt mee. Als je uiteindelijk de uitleg van mtbreview volgt, dan kom je er wel... beetje zoeken. Ik heb mijn auto uiteindelijk voor de brug over de E19 geparkeerd.

Voor puur XC vind ik het iets minder, nogal heel veel brandnetels en doornstruiken. Maar als je het parcours wat kent, kan je hier fiks trainen.

Voor wat korte downhill en het betere dirtjump-werk is dat natuurlijk magnifiek daar. 8) 8) 8)
Ik denk dat met wat oefenen, je je een hele dag kan uitleven rond dat poeltje. Maar voor mijn eerste ervaring met dirtjumpen waren de meeste van die doubles mij toch iets teveel van het goede. Ik moet het ook nog leren...

De "locals" hebben wel een paar leuke dingen gemaakt daar. Vooral die North shores zijn sjiek, daar moet je wel lef voor hebben. (heb een beetje hoogtevrees). Alleen spijtig dat ik er niemand van de kerels gezien heb. Buiten een jonge kerel en een hond die daar lagen te maffen in een tentje, niemand gezien. Die gast zei: "in de namiddag komen ze hier rijden". Mij niet gezien met zo"n weer in de open zon, dan lig ik liever aan "t zwembad.

Kortom, Edegemse Bergskes zijn nog wel eens voor herhaling vatbaar.

Dirty-Harry

Re:Edegemse Bergskes gevonden

Bericht door Dirty-Harry » wo aug 13, 2003 4:00 pm

ze roeleren hennig, ik ga zatredag, dan zal het er stuiven.....

HoPe

Bericht door HoPe » wo aug 13, 2003 6:17 pm

fre, "the" local, zal er de eerst komende weken nie zijn.. oorzaak: examens.

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » wo aug 13, 2003 6:27 pm

idd ik was er ook niet vandaag omdat met zulke hitte je r 5 meter rijdt en dan 5 liter moet drinken... maar als ge wilt moeten we maar eens afspreken en dan zorgen we voor een kleine bergskes-rit...

Ps: ik lig met deze hitte ook liever aan het zwembad!!!

Grtz King zeus

El Florio

Bericht door El Florio » wo aug 13, 2003 6:42 pm

Dat kunnen we wel eens doen ja, maar helaas was dit ook éen van mijn laatste uitstapjes voor de exaampjes. Net als de Fre heb ik het ook aan mijn been, studeren, studeren,...

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » wo aug 13, 2003 6:44 pm

El Florio schreef:
Dat kunnen we wel eens doen ja, maar helaas was dit ook éen van mijn laatste uitstapjes voor de exaampjes. Net als de Fre heb ik het ook aan mijn been, studeren, studeren,...

suc6 dan maar en moest ge kunnen kopmen als het weer wat beter wordt zullen wij daar wel trug actief bezig zijn!

Gast

Bericht door Gast » wo aug 13, 2003 7:04 pm

"k Moet daar duidelijk ook eens naartoe gaan. Klinkt allemaal heel veelbelovend... :P

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » wo aug 13, 2003 7:09 pm

Orkje schreef:
"k Moet daar duidelijk ook eens naartoe gaan. Klinkt allemaal heel veelbelovend... :P

is het ook tis allen maar te hopen dat die k*t crossers alles hebben heel gelaten en dat de wandelaars de plankjes op de NS hebben laten liggen. Van waar moet je komen??? anders zorgen we voor een soort "meetingske" @ de berskes...

we zien wel

grtz king zeus

Gast

Bericht door Gast » wo aug 13, 2003 7:35 pm

Ik moet van Brakel komen, da"s een heel eind, maar ik zie nog wel (ik ken daar een paar mensen)

DMR-rider

Bericht door DMR-rider » wo aug 13, 2003 9:11 pm

Ha King Zeus is back from his camp
en hoe wast met al die chirolui?

De laatste keer dat ik in de bergskes ben geweest was alles OK
Dat was na het dagje Oostende (2 aug.) voor te streaten met Butplug, Yare(Mr. Trek), Scizo en natuurlijk some chcks ;D
Twas echt af, droppen van den dijk, wheelies op de muurtjes, wallrides,............

Was toen met Yare een super kom aant graven bij de steile helling waar al die north shores nog moeten komen
Er moet nog veel geschupt worden!!!
btw heeft iem. de pics al gezien van de wheeiles op de grote NS???

Kzou eigenlijk ook nog is moeten afkomen, maar kmoet den 18 terug gaan travaquen

Bye
DMR"ke

El Florio

Bericht door El Florio » wo aug 13, 2003 10:06 pm

De NorthShore is nog dik in orde hoor kerels, zelfs de 2 kruiwagens staan er nog.

Die Northshore aan dat vijvertje (die van berkenboompjes) mist wel wat plankjes (er hangen er maar 2 op)

Gast

Bericht door Gast » wo aug 13, 2003 10:14 pm

bergskes vallen wel mee, maar de northshores zijn te gemakkelijk, eigenlijk zijn "t meer bruggen, maar ach, moet 1) voor iedereen toegankelijk zijn en 2) met den tijd zal er nog veel veranderen, wipplank erop, en dan eraf droppen (ideetje)

frenky da tricky beat mc

Bericht door frenky da tricky beat mc » wo aug 13, 2003 11:27 pm

war ligt da ergens? als het niet ver is kom ik ook nog es af

vettigen tarzan

Bericht door vettigen tarzan » do aug 14, 2003 8:45 am

HoPe schreef:
fre, "the" local, zal er de eerst komende weken nie zijn.. oorzaak: examens.

innige deelneming, ikke ook 2e zit, schijtzzzz, kga nu is gaan beginne se me leren :(
Take care, eGon

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » do aug 14, 2003 10:50 am

Firefly schreef:
bergskes vallen wel mee, maar de northshores zijn te gemakkelijk, eigenlijk zijn "t meer bruggen, maar ach, moet 1) voor iedereen toegankelijk zijn en 2) met den tijd zal er nog veel veranderen, wipplank erop, en dan eraf droppen (ideetje)

ja seg Bru tis ni omda gij direct alles kunt da wij da ni rustig aan mogen leren hé :P
Ale eigenlijk laten we ze zo omda de scizo er ook nog over moet hé :P ;D

[sub]das allemaal ni waar ze wij kunnen gewoon geen kl*ten fietsen 8)[/sub]

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » do aug 14, 2003 10:55 am

sick rick schreef:
war ligt da ergens? als het niet ver is kom ik ook nog es af

Laat me raden, waar o waar liggen de Edegemse berskses ??? Tzou toch nie in Edegem zijn bij die bergen zand die ge langs den autosnelweg kunt zien ??? Maar nee tis helemaal ergens anders ;) ::)

Sly

Bericht door Sly » do aug 14, 2003 9:09 pm

Ik zal de zaterdag ook eens met mijn Hecklertje over die vette North Shore komen rijden 8) :o

See ya on Saturday,
Heckler Dude.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » do aug 14, 2003 11:21 pm

ik kom zaterdagn bericht aan de locals, be there!!

t-bo

Bericht door t-bo » vr aug 15, 2003 1:54 am

ik zal er ook zijn en willem ook liggen daar nu vette dirts??of zo aleen dh jumps en zo

El Florio

Bericht door El Florio » vr aug 15, 2003 12:01 pm

Daar waar die iglotent stond, lagen volgens mijn bescheiden toch wel heel vette dirts.

Zoals ik er zicht op had, vertrok je boven voor snelheid en dan 3 doubles van 2 m hoog. :o
Ik denk toch dat dat de bedoeling was want om gewoon over te rijden, lagen ze te dicht bij elkaar.

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » vr aug 15, 2003 1:52 pm

@t-bo: in het dalleke beneden liggen enkele doubles maar die zijn geen 2 m denk ik ze :?

@clean harry: every local will be there

o ja er wordt gefilmt dus zet je beste beentje maar voor!!! 8) ;D :o

fre

Bericht door fre » vr aug 15, 2003 2:49 pm

Tja T-bo, vette dirts zijn het ni, maar er liggen er wel, die mits een beetje schuppen te jumpen zijn, of als je Ruben Kazumian heet en je hebt tonnen bmx ervaring en je rijd met een Stinky Primo, dan spring je ze van de eerste keer clean zonder vooraf te checken.
De rest zijn dus restanten van wat het ooit was: een downhill boarder x parcour.
Zaterdag? Ik zal er mss zijn (moet studeren wur). Tegen de namiddag/avond dan...

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » vr aug 15, 2003 8:07 pm

normaal gingen t-bo willem en ik komen, en da was ook zo afgesproeken, maar we komen dus niet, jammer...

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » vr aug 15, 2003 9:49 pm

fotos ervan? hoe hoog en vet zijn die ns trails? lijkt me kewl om heen te gaan, maar woon zo ver weg...helemaal in Alkmaar :?

Tuup J

Bericht door Tuup J » vr aug 15, 2003 11:03 pm

Ja ik wil ook wel wat fotos zien, ben wel eens benieuwd waar ligt dat eigenlijk ergens ??? Als het er goed uitziet wil ik ook wel eens komen, als het niet te ver rijden van mij is.

Plaats reactie