Re:dirt helmen
Moderator:Beheerders
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
het zijn geen dirt helmen, maar skate helmen.
en waarom? omdat ze optimaal beschermen bij skaters.
maar voor mountainbikers beschermen ze niet.
dus doe jezelf een plezier, en koop een fullface als je gaat stunten.
vraag gtdude maar.
deze jongen droeg nochthans een "dirt lid": (niet voor de gevoelige kijker)
http://www.ridehard.ca/Videos/wipes/alf ... erfall.mpg
maar voor mountainbikers beschermen ze niet.
dus doe jezelf een plezier, en koop een fullface als je gaat stunten.
vraag gtdude maar.
deze jongen droeg nochthans een "dirt lid": (niet voor de gevoelige kijker)
http://www.ridehard.ca/Videos/wipes/alf ... erfall.mpg
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
enkele reacties van op pinkbike:
http://v10.pinkbike.com/bb/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://v10.pinkbike.com/bb/viewtopic.ph ... sc&start=0
-
gt dude zijn val was niet bij dirt maar bij street, heb jij ooit al eens dirt gedaan? en met full face? anders zou je wel weten dat een fuull face ongelooflijk u zicht afpakt, en das nog gevaarlijker...
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ne fullface die u zicht afpakt? ma nee.
en dan zoude da probleem toch ook hebben bij down hill.
ziede die allemaal al half blind naar benede kome?
maar goed, bij dirt kunde ook u gezicht molestere, op u stuur bijvoorbeeld.
en er zijn ongelooflijk veel streeters die gewoon een skate helmke dragen.
tis gewoon om te zeggen da da geen reet helpt, en da ge u ni verkeerd veilig voelt.
en dan zoude da probleem toch ook hebben bij down hill.
ziede die allemaal al half blind naar benede kome?
maar goed, bij dirt kunde ook u gezicht molestere, op u stuur bijvoorbeeld.
en er zijn ongelooflijk veel streeters die gewoon een skate helmke dragen.
tis gewoon om te zeggen da da geen reet helpt, en da ge u ni verkeerd veilig voelt.
- PinoMEISSIE
Gatsie, zo zie je maar weer, al die protectie dus niet voor niets..
Ik bestel er zometeen nog 1. Gister ook goed hard op me bek met XC. Soort gelijke manier, face first.
-
- Forumbeheerder
Dirty-harry schreef:
heb jij ooit al eens dirt gedaan? en met full face? anders zou je wel weten dat een fuull face ongelooflijk u zicht afpakt, en das nog gevaarlijker...
What bullshit
en zeker nog bij dirt moette alleen nog recht voor u kijken.
Da zijn maar drogredenen om te zeggen da ge bang zijt da ze u ni meer cool vinden met ne helm.
Dirty, ge moet die klep OMHOOG doen he

Zeker niet voor de gevoelige kijker, damm man ben blij dat ik full face heb. Ben nog niet toe aan een kunstgebit op m"n 20ste
Auwhoer das een flinke smak die hij maakt...
Die slag van zijn fiets die hem achterna komt lijkt mij anders ook aardig pijnlijk....
Die slag van zijn fiets die hem achterna komt lijkt mij anders ook aardig pijnlijk....
-
ik dirt altijd met een pothelm, en vroeger met een full face, en ge moiet nie voor u kijken, maar ook naar onder enal, en als daar dan een klep zit vind ik da hinderlijk,
eerst zit iedereen te agen da ge ne helm moet dragen, anders wordt geuitgelachen, nu draag ik een helm, gaan ze mij verplichten ne full face te dragen...
eerst zit iedereen te agen da ge ne helm moet dragen, anders wordt geuitgelachen, nu draag ik een helm, gaan ze mij verplichten ne full face te dragen...
Zou je tijdens cross country ook full face moeten dragen, kan het zelfde gebeuren

Da"s inderdaad wel een vies filmpje... Ik dirt en street ook altijd met een pothelm op. Zet je wel aan het denken...
@Dirk de Schurk: ga je nu ook bij street een fullface dragen (ik wil je even herinneren aan Rotterdam ::) en op je bmx?
@Dirk de Schurk: ga je nu ook bij street een fullface dragen (ik wil je even herinneren aan Rotterdam ::) en op je bmx?
-
jammer dat je die dingen altijd moet bestellen en dat ze zo belachelijk duur zijn
Zoals iedereen weet, weet ik alles.
Ik had vroeger een vriendje die Top 10 van de wereld was in Halfpipe BMX.
Neem van mij aan : die mannen moeten dus wel onder hun kijken om de cooping te kunnen zien.
Maar toch reden zij met een fullface helm, maar dikwijls zonder klep.
Ikzelf, zowiezo lelijk zonder helm, heb massas ervaring met dirt en full face helmen.
En terecht zoals sommige opmerken is het zicht soms beperkt "naar onderen", maar....
één : je moet vooral voor je kijken en niet naar onder.
twee : heel belangrijk
De nieuwe generatie dh helmen zijn specifiek "fiets" helmen. maw deze zijn voorzien van een mondstuk dat ietske lager is dan een motohelm.
Je moet dus bij het passen daar vooral opletten.
Je zult dus nooit problemen hebben met een TLD, of een 661, maar sommige merken (cratoni bvb) zie je echt niks onder U.
Vroeger reden wij de Kamikaze met Motocross helmen (sommige zelfs met motorace helmen incl. visier !!!) maar daar maakte het geen appel uit, daar ging je tegen 90 kmh naar onder.
Persoonlijk vind ik dirt, urban en toestanden GEEN zicht met een fullface.
Maar als je sommige gap jumps ziet zou ik toch maar eens aan een full face denken.
Ik heb persoonlijk ooit heel veel geluk gehad ; zo een tiental jaren geleden wou ik met een Giant (!!!) carbon xc fiets een dubbel springen op een bmx parkoer, ik haalde de jump perfect maar bij de landing brak mijn stuur af bij de stuurpen.
Ik heb toen ongelooflijk veel geluk gehad dat ik daar mijn bakkes niet volledig naar de tering heb geholpen.
Ander mooi voorbeeld was vorig jaar in todtnau : ik bleef met mijn baggy broek hangen achter het zadel toen ik over de grote dubbel ging en vol met mijn kinstuk van mijn Helm op de stuurpen terecht kwam.
Moest ik toen geen fullface gedragen hebben, zag mijn bakkes er nu uit als BF zijn bakkes.
Ik had vroeger een vriendje die Top 10 van de wereld was in Halfpipe BMX.
Neem van mij aan : die mannen moeten dus wel onder hun kijken om de cooping te kunnen zien.
Maar toch reden zij met een fullface helm, maar dikwijls zonder klep.
Ikzelf, zowiezo lelijk zonder helm, heb massas ervaring met dirt en full face helmen.
En terecht zoals sommige opmerken is het zicht soms beperkt "naar onderen", maar....
één : je moet vooral voor je kijken en niet naar onder.
twee : heel belangrijk
De nieuwe generatie dh helmen zijn specifiek "fiets" helmen. maw deze zijn voorzien van een mondstuk dat ietske lager is dan een motohelm.
Je moet dus bij het passen daar vooral opletten.
Je zult dus nooit problemen hebben met een TLD, of een 661, maar sommige merken (cratoni bvb) zie je echt niks onder U.
Vroeger reden wij de Kamikaze met Motocross helmen (sommige zelfs met motorace helmen incl. visier !!!) maar daar maakte het geen appel uit, daar ging je tegen 90 kmh naar onder.
Persoonlijk vind ik dirt, urban en toestanden GEEN zicht met een fullface.
Maar als je sommige gap jumps ziet zou ik toch maar eens aan een full face denken.
Ik heb persoonlijk ooit heel veel geluk gehad ; zo een tiental jaren geleden wou ik met een Giant (!!!) carbon xc fiets een dubbel springen op een bmx parkoer, ik haalde de jump perfect maar bij de landing brak mijn stuur af bij de stuurpen.
Ik heb toen ongelooflijk veel geluk gehad dat ik daar mijn bakkes niet volledig naar de tering heb geholpen.
Ander mooi voorbeeld was vorig jaar in todtnau : ik bleef met mijn baggy broek hangen achter het zadel toen ik over de grote dubbel ging en vol met mijn kinstuk van mijn Helm op de stuurpen terecht kwam.
Moest ik toen geen fullface gedragen hebben, zag mijn bakkes er nu uit als BF zijn bakkes.
dirk de schurk schreef:
het zijn geen dirt helmen, maar skate helmen.
En waarom dragen die snelle inliners dan van die MTB "XC" helmen?
Met een Full-Face kan ook vanalles gebeuren wat je in eerste instantie niet verwacht.
Vraag ff aan Sander met "z"n Sick-Boy wat er met het kinstuk van z"n 661 is gebeurd op de BSX B"hoek?
Hij"s zo geschrokken dat ie maar een MX-helm van Shark heeft! ! !
Een "Dirt" potje is zo slecht nog niet... biedt zijdelings / achterhoofd méér bescherming dan een gemiddelde "XC" die van je kop zal schuiven door de "puntvorm" achter.
Maar die zijn weer beter belucht...
-
Gewoon een Full face nemen, tande zijn namelijk ook wel erg handig met eten enzo, en met afgebroken stompjes ziet het er ook zo raar uit.
-
Gewoon een Full face nemen, tande zijn namelijk ook wel erg handig met eten enzo, en met afgebroken stompjes ziet het er ook zo raar uit.
Staan wel EXTREEEEM!! ;D
V.
Staan wel EXTREEEEM!! ;D
V.
Yo, ik ben GT dude en heb een soortgelijke crash gedaan in brussel enkele maanden geleden, mijn rechterkant van mijn gezicht was gans geschaafd, mijn lippen waren dik en er is een stukje afgesleten van een tand onderaan en ook mijn lippen langs de binnekant open, veel blauwe plekken op mijn borst en buik en geschaafde ellebogen ... ik moet is leren biken
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Orkje schreef:
Da"s inderdaad wel een vies filmpje... Ik dirt en street ook altijd met een pothelm op. Zet je wel aan het denken...
daar had ik mijne full face toch op? bij de zotte dingen zeker, zoals trapkes of zo?
idd, het is geen zicht om te streeten met ne fullface, maar meiden versieren zonder tanden is nog meer geen zicht...
Miljaar min kopje
iemand min bmxje kopen want ke krijgn al benauwd :"(
Een Full Face dragen op bmx gaat toch nie vind ik, dat wil dan eigenlik zeggen dat je wanneer je naar de bakker rijd met je fietsje ook een Full Face moet dragen, want je kan dan ook met een redelijke snelheid aan een borduur blijven haperen en deftig op u bek gaan!!!!
Freak 24

Een Full Face dragen op bmx gaat toch nie vind ik, dat wil dan eigenlik zeggen dat je wanneer je naar de bakker rijd met je fietsje ook een Full Face moet dragen, want je kan dan ook met een redelijke snelheid aan een borduur blijven haperen en deftig op u bek gaan!!!!

Freak 24
-
mijne maat is al zijn tanden kwijt geraakt bij bmx, op een cooping geslaan, wel, nu heeft hij allemaal neiuwe tandjes, (stiftandjes ofzo) en ze zijn zelfs moooier dan echte, alleen verkleuren ze soms, tegen woordig, zelfs al ben je al je tanden kwijt, ze zetten neiuwe en niemand weet er iets van,
als ik dan bij dirt, heel toevallig met mijn bakkes op een steen zou vallen die toevallig daar ligt (en hoe je bij dirt face plants zet kan ik mij ook moeilijk voorstellen) spaar ik ff door en koop ik gewoon nieuwe tanden, voila, ik draag een helm om mijn hoofd te beschermen, want neiuwe hersenen kan je nog niet kopen.
weer zo een zinloze discussie waar nooit een einde aan zal komen...
als ik dan bij dirt, heel toevallig met mijn bakkes op een steen zou vallen die toevallig daar ligt (en hoe je bij dirt face plants zet kan ik mij ook moeilijk voorstellen) spaar ik ff door en koop ik gewoon nieuwe tanden, voila, ik draag een helm om mijn hoofd te beschermen, want neiuwe hersenen kan je nog niet kopen.
weer zo een zinloze discussie waar nooit een einde aan zal komen...
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
freak24 schreef:
Miljaar min kopje![]()
Een Full Face dragen op bmx gaat toch nie vind ik, dat wil dan eigenlik zeggen dat je wanneer je naar de bakker rijd met je fietsje ook een Full Face moet dragen, want je kan dan ook met een redelijke snelheid aan een borduur blijven haperen en deftig op u bek gaan!!!!![]()
Freak 24
sarcastiese opmerking, maar doet me ergens aan denken. een tijdje geleden reed mijn vriend seba (no hill too high) met zijn fiets naar huis, wilde een borduurtje oprijden, maar het voorwiel wilde dat niet. tegen een 30kmh tegen de grond. het vel van zijn gezicht af, en ne gebroken neus. maja, ge kunt altij wel vallen hé.
ik wil gewoon maar zeggen, dat als je gevaarlijke stunts doet, zoals die kerel in da filmke, da ge dan ni moet denken dat die pothelm u volledig ga beschermen.
ssssssmash oehhhhhhh wat ging hij hard op ze BEK / neus / kin
al ze tanden lagen er uit he...... sick sick sick sick
al ze tanden lagen er uit he...... sick sick sick sick
zow man, beterschap