dmr lassen??!!....

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

blind...
dmr lassen??!!....

Bericht door blind... » vr aug 22, 2003 1:02 pm

kzen dus al 2maand aant sukkele mé mijnen bmx voor zo wa te springe maar da lukt geen klote en kzent kotsmoe dus zoals ge kunt zien aan de titel is et de bedoeling om mijne kader dan maar probere te lassen( op de link vinde fotos, ni echt goei kwaliteit maar et voorste stuk buigt wa naar voor als get ni goe zou zien) http://www.generation6.be/Krikke/ASItrails/hidden/
maar mijn vraag is dan is da mogelijk, gaat da houden? de bedoeling is om een plaat tss de 2 buize te zette zoda ze nimeer dichter naar elkaar toe kunnen plooien (jawel kader geplooid onder verstevigsplaatje) en dan langs beide kanten ook nog een plaat, kent dus iemand iets van lassen om te zegge of da ga houden, kgaant in ieder geval zoiezo probere want anders kan ek em toch evegoe wegzwiere, dmr geeft genen nieuwe meer omda get al den 2de is, maar DMR is toch oooo zo goe en stevig en blablabla........
theeft wel een voordeel ,dan kan ek tenminste van die homokleur vanaf gerake en der wou toch iemand alexvelge zien?? ziet dan op den 2de foto denk wel ni zo duidelijk maar dan kunde wel zien da ze dik zen
joe merci tnx

Gast

Re:dmr lassen??!!....

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 3:54 pm

Ik kan u niet helpen wat het lassen betreft, maar DOE TOCH EENS DE MOEITE OM LEESBAAR TE SCHRIJVEN.
Ik ben Belg en begrijp wel wat er staat, maar het blijft IRRITANT.

aab

Bericht door aab » vr aug 22, 2003 4:29 pm

dus je wilt er een buis tussenlaten en den nog een plaat?
als je gaat lassen dan het beste TIG om krombuigen te voorkomen en gastoevoer ook door de buizen leiden.
alleen een plaat zou denk ik ook wel genoeg zijn mischien.

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 4:49 pm

Afbeelding

PRAAT NORMAAL OF PRAAT NIET

Dude

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 4:54 pm

DudeHimself schreef:
[img]PRAAT NORMAAL OF PRAAT NIET

Dude

Dat was al duidelijk gemaakt dus als jij nu ook nog eindelijk eens niet zo je best doet Postslet Nr1 te worden zijn er nog meer mensen blij...

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 4:58 pm

Oh sorry ruud ik zal niks meer posten zodat jij en je vriendjes blij worden.....
Ehhh ik bedoel dat maak ik zelf wel uit

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 5:02 pm

DudeHimself schreef:
Oh sorry ruud ik zal niks meer posten zodat jij en je vriendjes blij worden.....
Ehhh ik bedoel dat maak ik zelf wel uit
Je hebt mensen die de hint niet snappen en je hebt mensen die het niet willen snappen:

IK ERGER ME AAN JOUW POSTSLETGEDRAG! JE HOEFT NIET TE REAGEREN!

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 5:07 pm

JIJ OOK NIET
En ik heb er best schijt aan dat je je aan mij ergert

Dust-eater

Bericht door Dust-eater » vr aug 22, 2003 5:11 pm

Sorry Ruud,maar ken je de uitspraak de pot verwijt de ketel....
bovendien staat er van mij ook een hoop onzin op,maar dat komt niet omdat ik postslet nr.1 wil worden,maar omdat ik vakantie heb en de hele dag 8er dit ding zit! :-X

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 5:15 pm

Heren:

Afbeelding

Ik ben niet iemand die het nodig vind vriendjes erbij te roepen, maar bij deze een uitzondering: ik spreek voor velen als ik m"n ergernissen uitspreek hier.

"ja het zelfde gelt voor jou hoor". *gaap*

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr aug 22, 2003 5:16 pm

Ga toch fietsen man >:(

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 5:18 pm

legion schreef:
Ga toch fietsen man >:(

Nog zo ene. Ik breng meer tijd door op de fiets dan jullie op DP.

En dat is TE veel!

Tot rollator!

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » vr aug 22, 2003 5:20 pm

Ruud? Ben ik een vriendje van jou? :P

TO ALL:

zzzzzzzzzzz.................Ruzie maken doe je met je kleine zusje of op msn, maar dit is je reinste forumvervuiling.

CULTUURBARBAREN!

Pas op hoor, anders komt deze moraalridder achter je aan....

JD (grrr..)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr aug 22, 2003 5:21 pm

Call it quits gasten.
On topic posten of niet posten.

En een beetje tolerantie van alle kanten
BF

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 5:32 pm

BF= Kaiser Soze schreef:

Call it quits gasten.
On topic posten of niet posten.

En een beetje tolerantie van alle kanten
BF

Wat is uwer mailadres?

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 5:43 pm

Be a man ruud en vertel mij wat je probleem is ipv badf

Enduro

Bericht door Enduro » vr aug 22, 2003 6:02 pm

Als iemand een minder duidelijke post plaatst, zou daar niemand een opmerking over moeten maken. Echter, de minder-duidelijke-post-plaatser moet niet raar opkijken als zijn of haar post minder (of geen) reacties opwekt... Als diegene echt graag antwoorden wil, zal hij of zij de moeite moeten nemen een duidelijke post te plaatsen.

Rodger

Bericht door Rodger » vr aug 22, 2003 7:12 pm

blind... schreef:
kzen dus al 2maand aant sukkele mé mijnen bmx voor zo wa te springe maar da lukt geen klote en kzent kotsmoe dus zoals ge kunt zien aan de titel is et de bedoeling om mijne kader dan maar probere te lassen( op de link vinde fotos, ni echt goei kwaliteit maar et voorste stuk buigt wa naar voor als get ni goe zou zien) http://www.generation6.be/Krikke/ASItrails/hidden/
maar mijn vraag is dan is da mogelijk, gaat da houden? de bedoeling is om een plaat tss de 2 buize te zette zoda ze nimeer dichter naar elkaar toe kunnen plooien (jawel kader geplooid onder verstevigsplaatje) en dan langs beide kanten ook nog een plaat, kent dus iemand iets van lassen om te zegge of da ga houden, kgaant in ieder geval zoiezo probere want anders kan ek em toch evegoe wegzwiere, dmr geeft genen nieuwe meer omda get al den 2de is, maar DMR is toch oooo zo goe en stevig en blablabla........
theeft wel een voordeel ,dan kan ek tenminste van die homokleur vanaf gerake en der wou toch iemand alexvelge zien?? ziet dan op den 2de foto denk wel ni zo duidelijk maar dan kunde wel zien da ze dik zen
joe merci tnx

Vind ik ook !

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » vr aug 22, 2003 7:40 pm

eerst opwarmen, dan resch trekken en dan 2 plaatjes tegenlassen, mijn maat heeft het al mee 2 kader voor gehad..

stino

Bericht door stino » za aug 23, 2003 10:23 am

ik zou zeggen: neem een downtube van een andere fiets, zaag deze in 2 helften en neem daar een stukje van zo"n 10cm lang uit. Dit stukje wat openplooien zodat het rond de geplooide buis past, en dan de handel braseren (dus niet lassen); dit is eenvoudiger, geen kans dat je het kader verneukt (buizen zijn echt wel dun) en waarschijnlijk sterker (braseersel zit overal onder het plaatje, dus je lijmt echt wel alles aaneen)
Ik heb het met mijn dmr voorgehad, downtube was zelfs al halverwege doorgebarsten, en ik heb er nog een jaar mee gereden.

Christiaan

Bericht door Christiaan » za aug 23, 2003 7:36 pm

Je moet je wel afvragen of je wel op een frmae wilt rijden dat gelast is ivm een scheur, ik zou het persoonlijk niet prettig vinden, angst dat hij wederom zal scheuren, of erger nog, breken. Think about it.........

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo aug 24, 2003 2:40 pm

monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef: als je gaat lassen dan het beste TIG om krombuigen te voorkomen
???

En om op de vraag in dit topic in te gaan; frame is verknalt... weg doen.. zelf maken is risky en in mijn ogen gewoon dom.

aab

Bericht door aab » zo aug 24, 2003 8:29 pm

dat was toch niet de vraag , als hij het wil lassen is dat zijn probleem.
en als je het dan toch last doe het dan tig, want iets anders heeft veel te veel warmte toevoer.

surfstad

Bericht door surfstad » ma aug 25, 2003 6:29 pm

Lassen natuurlijk!
Gewoon een paar H en U profielen van 5 mm er tegen aan bakken en je breekt nooit meer wat.
En volgens de filosofie van Bombproof maakt het gewicht toch geen ene ...... uit!
Dus gauw naar de metaalwinkel en ff bakken dat frame ;D

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma aug 25, 2003 9:09 pm

monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef: en als je het dan toch last doe het dan tig, want iets anders heeft veel te veel warmte toevoer.
Onzin.. TIG lassen heeft juist een enorme warmte inbreng, veel meer dan menig andere lasmethode ook. Echter, veel meer geconcentreerd. Nadeel hierbij is, dat het materiaal lokaal erg veel door de krimpwerking, onder spanning komt te staan. Gevolg; scheuren naast die las die je net gelegt hebt.

Bijv. bij autogeen lassen/solderen verwarm je geleidelijk een groter oppervlak welliswaar, maar de warmte inbreng op de te lassen plaats is veel beter verdeeld en heeft zodoende veel minder last van krimpspanningen net langs de las/soldeernaad af.

Plaats reactie