Re:dirt helmen

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gast

Bericht door Gast » vr aug 22, 2003 4:56 pm

dirk de schurk schreef:
hoe bedoel je?

Helmen horen kapot te vallen?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr aug 22, 2003 5:11 pm

Het idee is dat ze de klap absorberen, helmen die na "n klap terugveren naar de oude vorm en staat zijn er niet, dus als de helm altijd heel blijft geeft ie doodleuk de klappen door, capice?

Gast

Bericht door Gast » za aug 23, 2003 12:19 am

Inderdaad. Als je valt en je slaat ergens tegen met je helm, MOET je hem vervangen, ook al ziet ie er nog deftig uit. Het "schuim" dat vanbinnen zit kan immers samengedrukt zijn (en dus z"n absorberend vermogen kwijt zijn) terwijl je aan de buitenkant niets ziet. O, en ook aan de binnenkant is vaak niet te zien of ie nog in orde is of niet.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » za aug 23, 2003 12:30 am

ik weet dat ik men helm moet vervangen na een klap, zelfs als ie gewoon valt van de tafel of zo. maar dat ie als hij niet in stukken ligt de klap gewoon doorgeeft, aanvaard ik niet. je zei zelf dat het kan dat de helm er nog perfect uit ZIET, maar het niet is. trouwens, de helm kan ook zo vervormen, dat hij terugkeerd naar zijn originele staat, net zoals het klappen-absorberende mouche in de helm.

bij auto"s is het toch ook zo, dat bij een botsing de auto in elkaar plooit, maar een zo veel mogelijk beveiligde cockpit achterlaat. de oudere auto"s hebben dat niet. trek zelf de lijn maar door.

en ook, als en helm na de eerste klap al in stukken vliegt, beschermt hij dus niet meer tegen volgende klappen, bijvoorbeelde als je de berg verder af rolt. bij xc helmen heb je dat wel, dat er na een ietwat serieuse klap niet veel meer van over blijft. maar een fullface blijft toch nog even je gezicht beschermen, al is het maar een fractie van de originele schokdempingqualiteiten.

Gast

Bericht door Gast » za aug 23, 2003 9:23 am

Eh, ja, de fullface zal je gezicht nog wel beschermen, maar wat is je punt in de rest van de tekst?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za aug 23, 2003 10:54 am

dirk de schurk schreef:
ik weet dat ik men helm moet vervangen na een klap, zelfs als ie gewoon valt van de tafel of zo. maar dat ie als hij niet in stukken ligt de klap gewoon doorgeeft, aanvaard ik niet. je zei zelf dat het kan dat de helm er nog perfect uit ZIET, maar het niet is. trouwens, de helm kan ook zo vervormen, dat hij terugkeerd naar zijn originele staat, net zoals het klappen-absorberende mouche in de helm.

bij auto"s is het toch ook zo, dat bij een botsing de auto in elkaar plooit, maar een zo veel mogelijk beveiligde cockpit achterlaat. de oudere auto"s hebben dat niet. trek zelf de lijn maar door.

en ook, als en helm na de eerste klap al in stukken vliegt, beschermt hij dus niet meer tegen volgende klappen, bijvoorbeelde als je de berg verder af rolt. bij xc helmen heb je dat wel, dat er na een ietwat serieuse klap niet veel meer van over blijft. maar een fullface blijft toch nog even je gezicht beschermen, al is het maar een fractie van de originele schokdempingqualiteiten.

Wil je hier beweren dat de kreukelzone van een auto weer terugkeert naar z"n originele vorm en staat nadat hij een klap heeft opgevangen?

Een helm zou in principe terug kunnen keren naar zijn originele vorm, maar niet naar de originele staat.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » za aug 23, 2003 2:02 pm

hahaha, nee, een auto keert niet trug naar originele staat. althans, de auto"s in mijn wereld niet ;D
Een helm zou in principe terug kunnen keren naar zijn originele vorm, maar niet naar de originele staat.

staat in mijn tekst ook.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za aug 23, 2003 9:56 pm

Then what"s your pöööööïïïnt....

Gast

Bericht door Gast » za aug 23, 2003 10:41 pm

legion schreef:
Then what"s your pöööööïïïnt....

Indeed, I don"t get it either

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » zo aug 24, 2003 12:12 am

wat, moet ik er een tekening bij maken? ;D

nee, het is toch niet zo moeilijk?

structuur helm kapot, maar ziet er nog goed uit. alleen het absorberende vermogen is weg. maar bij verdere klappen blijft hij nog wel beschermen. zo.

en ik zei: helm heeft kreukelzones zoals auto"s.

big billy

Bericht door big billy » zo aug 24, 2003 2:31 pm

dit is ook wel een mooie d helm voor weinig $ http://www.bike-fun.nl/winkel/producten/895

Fry

Bericht door Fry » zo aug 24, 2003 2:38 pm

als ik val op mijn helm neem ik hem altijd ff vast tussen mijn handen en duw hem samen, als hij meegeeft is er teken van een scheur ergens in de mousse, en dan gooi ik hem weg

Gast

Bericht door Gast » zo aug 24, 2003 5:26 pm

@Dirk de Schurk: helm ziet er nog goed uit, maar absorberend vermogen is weg? Dan gaat ie NIET veel meer beschermen.

Je zal natuurlijk niet met je schedel over het asfalt schuren (lichtelijk positief), maar de KRACHT van de klap wordt wel direct naar je hersenen gestuurd. Sorry mate.

amigo

Bericht door amigo » ma aug 25, 2003 8:55 pm

; dan zoude da probleem toch ook hebben bij down hill.
------------------------------------------------------------------------------
Neen want die dragen ski brillen 8) ;D

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di aug 26, 2003 7:21 pm

Orkje schreef:
@Dirk de Schurk: helm ziet er nog goed uit, maar absorberend vermogen is weg? Dan gaat ie NIET veel meer beschermen.

Je zal natuurlijk niet met je schedel over het asfalt schuren (lichtelijk positief), maar de KRACHT van de klap wordt wel direct naar je hersenen gestuurd. Sorry mate.

ik geef jou mijn fiets, als jij mij een helm kan geven die door toedoen van een valpartij uit zijn perfecte staat wordt verheven, en daardoor de klap DIRECT naar je hersens stuurt, maar er nog wel perfect uit ziet.

maar ok, absorberend vermogen is niet weg, maar de structuur is veranderd, omdat de helm meegegeven heeft om de klap op te vangen. en hij gaat niet helemaal naar de beginpositie terugkeren (deed hij dat wel, zou je geen nieuwe helm moeten kopen), en dus kan de volgende klap de helm doen breken eventueel, maar de volgende klap gaat waarschijnlijk niet zo goed opgevangen worden als de eerste klap.

Fry

Bericht door Fry » di aug 26, 2003 8:34 pm

wordt het niet een beetje een dure zaak van bij ELKE valpartij een nieuwe helm te kopen
bij mijn skate helm was ik al eens gevallen 2 weken na de aankoop ervan, moest ik dan reeds een nieuwe helm kopen of zo?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di aug 26, 2003 9:21 pm

dirk de schurk schreef:
[
Orkje schreef:

ik geef jou mijn fiets, als jij mij een helm kan geven die door toedoen van een valpartij uit zijn perfecte staat wordt verheven, en daardoor de klap DIRECT naar je hersens stuurt, maar er nog wel perfect uit ziet.

maar ok, absorberend vermogen is niet weg, maar de structuur is veranderd, omdat de helm meegegeven heeft om de klap op te vangen. en hij gaat niet helemaal naar de beginpositie terugkeren (deed hij dat wel, zou je geen nieuwe helm moeten kopen), en dus kan de volgende klap de helm doen breken eventueel, maar de volgende klap gaat waarschijnlijk niet zo goed opgevangen worden als de eerste klap.

Dirk, wat voor fiets heb je, en welke maat?

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo aug 27, 2003 8:35 am

GT dude schreef:
wordt het niet een beetje een dure zaak van bij ELKE valpartij een nieuwe helm te kopen
bij mijn skate helm was ik al eens gevallen 2 weken na de aankoop ervan, moest ik dan reeds een nieuwe helm kopen of zo?

bij skate helmen weet ik het niet, maar bij full face helmen word je aangeraden een nieuwe te kopen na een valpartij.

ook als je in een winkel een fullface laat vallen, is hij in feite kapot, en kan de eigenaar van de winkel je vragen deze te vergoeden.

@legion, ik rij met een mini dmr rythem, waarom?

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » wo aug 27, 2003 4:15 pm

Ik heb geen zin gehad om dit topic te lezen, maar waarom gaat een of andere vent die zich dirk de schurk noemt zich bemoeien met wat voor helm ik draag.

arnout

surfstad

Bericht door surfstad » wo aug 27, 2003 4:26 pm

Een pet is geen helm, maar een helm is ook zeker geen pet!

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo aug 27, 2003 8:58 pm

Terrible_One schreef:
Ik heb geen zin gehad om dit topic te lezen, maar waarom gaat een of andere vent die zich dirk de schurk noemt zich bemoeien met wat voor helm ik draag.

arnout

lees ff mijn eerste post. de rest is bullshit met mijn reactie daarop. 8)

en begrijp me niet verkeerd, het kan me absoluut geen reet schelen wat jullie op je hoofd zetten, al was het je oma"s ondergoed. ik wou gewoon ff zeggen dat je nog steeds stevig op je bek kan gaan met een skate helm.

trouwes, ik draag ook veel mijn skate helm, maar ik wou het gewoon ff in de groep gooie.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo aug 27, 2003 9:00 pm

surfstad schreef:
Een pet is geen helm, maar een helm is ook zeker geen pet!

gulukkug maar. want was een helm een pet, en een pet een helm, dan kon je geen pet onder je helm dragen, en anders om ook niet.

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » wo aug 27, 2003 9:11 pm

Ok, maar ik denk dat iedereen hier heel goed weet hoe je kan vallen, en wanneer je wat voor helm op moet.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » wo aug 27, 2003 9:21 pm

en nu vraag ik mij af:
een pothelm ziet er gewoon uit als: een plastieken pot met daarin dezelfde vork in schuimrubber (izomo), en daarom wa moeskes...
en nu zeg je da da schuimrubber (dat er gewoon uitziet) een speciale hyper technische structuur heeft en tot bij 1 aanraking met de grond al zijn sterkte verliest, en dus je nooit meer beschermd?
dus mijn helm doet niets meer omdat ik hem regelmatig laat vallen omdat iik te lui ben om mijn te bukken om hem op de gron te leggen,hoewel er niets aan te zien is heeft het schuimrubber dus een andere vorm aangenomen???
punt. ik heb hem al veel laten vallen, en ben der ook al een paar keer mee op mijn kop gevallen, maar toch blijf ik evengoed beschermd want ik hbe mijn hoofd nog nooit erg verwond, ookal is mijn helm al vaak gevallen, ben ik nu een mirakuleus uitzonderlijk geval??

strange..
dikke zever allemaal :-X

Fry

Bericht door Fry » wo aug 27, 2003 10:39 pm

mijn skatehelm is ook al veel met de grond in contact gekomen me vele krassen derbij, van op de grond te vallen op mijne kop of ook van der mee te smijten en hij beschermt nog goed ze, want ik haal nog altij in de 90 op school ;D ::) ::)

Plaats reactie