Groeten uit Verbier

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
De Lars Cuevas
Groeten uit Verbier

Bericht door De Lars Cuevas » vr aug 22, 2003 5:48 pm

hallo allemaal, hier even de hartelijke groeten vanuit Verbier.

Voor degenen die dit wat zegt: Mijn NRS is nog heel, dus ik ga er waarschijnlijk op rijden, en Leon heeft een nieuwe link in zijn Fuel.

Het ziet er dus naar uit dat we zondag allemaal kunnen starten in de Tocht de Tochten, de Cristalp!!!

Vanuit de ijle lucht zeggen wij: tot mails!

Lars, ook namens Sufkut (Bikeroo)< Leon, Hugo en Martijn

baquelappe

Re:Groeten uit Verbier

Bericht door baquelappe » vr aug 22, 2003 8:35 pm

De Lars Cuevas schreef:

Voor degenen die dit wat zegt: Mijn NRS is nog heel, dus ik ga er waarschijnlijk op rijden, en Leon heeft een nieuwe link in zijn Fuel.

Het ziet er dus naar uit dat we zondag allemaal kunnen starten in de Tocht de Tochten, de Cristalp!!!

Veel plansier!!

Sven

Bericht door Sven » za aug 23, 2003 3:04 pm

De Lars Cuevas schreef:

Gelukkig!!

Veel succes daar en doe je best he!!

Dust-eater

Bericht door Dust-eater » za aug 23, 2003 3:08 pm

suc6!Afbeelding

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » za aug 23, 2003 4:34 pm

Hee Lars, Leon en Benjamin (en anderen),

Succes, en hou het een beetje heel voor in Bouillon ;)

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di aug 26, 2003 9:06 pm

hallohallo,

alle 5 weer terug in het veel te vlakke Nederland. Oh, kon ik maar een Alpenbergje in mijn Inca mee naar huis nemen!

Enniewee, we hebben een prima week gehad in ons appartementje in Verbier. En zondag was een prachtdag: Schitterend parcours, goede organisatie, een fiets die heel bleef, aardig weer, geweldig publiek (iedere keer genoeg voor 5 minuten grijnzen), en gezellig gebabbeld met medefietsers. Geen goede tijd gereden overigens (ongeveer precies 11 uur), maar goed, je kan niet alles hebben..

Groet, Lars

ps: het Mijns inziens Meest Markante Moment van de dag: Ik had onderweg een gesprek met een Franse deelnemer, die het parcours nauwelijks kende. Ik vertelde hem dat hij op Pas de Lona een uur moet lopen, oftewel de fiets duwen. Het Franse werkwoord hiervoor bleek "pousser" te zijn. Okee, weer een nieuw woord voor mijn Franse vocabulaire...

...3 uur later strompel ik de Pas de Lona op, hoor ik ineens "monsigneur Pousser" achter me, die me "Ter leering ende vermaack" alle vervoegingen van mijn nieuw geleerde werkwoord opdreunt: "Je pousse, tu pousse, il pousse, nous poussons, vous pou..." Briljant!

BLRacing

Bericht door BLRacing » di aug 26, 2003 9:48 pm

Hee jongens. Net teruggekomen uit Verbier.
Niet gehaald >:( >:( >:( :(. Ik kwam in de problemen bij de afdaling van de Mandelon. Wachtrijen, niet te zuinig. Na Evolene in de beklimming naar de beruchte Pas de Lona zag ik op mijn routekaart c.q. tijdslimietenkaart dat ik Eison nooit binnen de gestelde tijd kan halen in het tempo waarin ik reed dus ben ik maar teruggereden naar Evolene en de bus ingestapt. Ik heb echt zitten balen in de bus evenals Leon die 400 m onder de Pas de Lona werd tegengehouden, ook niet gehaald. Op de Mandolon reed ik zelfs nog samen met Leon maar ik had een kramp aanval toen een keer uit de pedalen moest, dus die ging verder.

De start ging goed. Deed over de eerste klim plus/min 53 min dus wel goed. Afdaling naar La Tzoumaz ging echt supersnel en nam heel veel risico"s door echt glijdend de bochten te nemen als een dirttrack racer ;D. Dat het fout kan gaan zag ik op het asfalt stuk. Daar lag een jongen uit Nederland met een pak aan van Stappenbelt waar het bloed werkelijk aan alle kanten van zijn lichaam uitstroomde en dacht eerst zelfs dat het De Lars Quevas was omdat hij erg veel leek op Lars, was toch iemand anders. Later bleek hij tegen de wand geknalt te zijn met 60 km/h >:( ??? Hierbij wens ik hem een voorspoedig herstel toe. Op deze afdaling heb ik tientallen mensen ingehaald en ben zelf niet ingehaald maar dat lukt ook wel door gewoon extra gas te geven ;)

Klim naar Nendaz was goed te doen maar al snel kwam ik een opstopping tegen die echt niet mag gebeuren in deze wedstrijd. Ik deed over een smal singletrack stuk van 150 m 15-20 minuten. Later in de Afdaling naar Nendaz weer twee opstoppingen waar ik in totaal 10 minuten
kwijt raakte. Deze afdaling was goed te doen. Op een gegeven moment had ik een bidon water gehaald en tijdens de zeer zwarte afdaling over de skipiste midden in het dorp kwam die bidon tussen mijn frame en achterband met als gevolg dat het explodeerde en een hele waterval over mijn fiets kreeg :D. ;D.

Na Nendaz en Veysonnaz kregen we de klim richting Les Collons, best pittig en ik was al niet echt fris meer ;D. Leon en ik kwamen bij elkaar na Heremence waar de 76 km race start.

De klim van Heremence naar de top van de Mandelon was best pittig maar toen kwam het toetje. Op de Mandelon was het klimmen en dalen tussen allerlei gesteente en reed je de ene bergkam af, kwam je weer op een andere kam terecht. Heel zwaar want je moet wel (beetje trial) techniek hebben om deze etappe af te werken. Probleem, heel veel bikers hadden dat niet met als gevolg steeds maar weer van je fiets afstappen omdat andere bikers gewoon niet kunnen fietsen, zeeeeer irritant. Na het rotsige stuk kwam de grind sectie. Zeer spectaculair want je glijd alle kanten op op al die bolders. Na vele bikers te hebben ingehaald kwam er een zeer steile gras afdaling. Alleen bovenaan stukje bijgeremd want deze was echt vies steil.
Dus ik dacht remmen los en ik denk dat ik daar mijn uiteindelijke maximale snelheid die dag van 73 km/h wel gehaald heb (DH style) ;D ;D ;).

Toen kwam Evolene en was al niet super fris meer maar wat wil je na 7 uur fietsen. Gelijk maar wat water bijgetankt. Over de houten brug op naar de klim naar Eison en toen kwam de klap. Ik kan het niet meer halen. Terug gefietst naar de bus in Evolene terwijl de hel losbreekt boven Evolene en Pas de Lona (2800 m hoog D&H). Kotsmisselijk van de isostar en de gel naar Grimentz gereden (Verdomme ik dacht terug naar Verbier ;D) en rond 20:00 terug in Verbier.

Conclusie van deze rit en vakantie: Veeeeeel trainen. Oook weer niet teveel drinken zoals ik want vaak plassen ;D. Leer afdalen en doe naast duurtrainen ook wat aan techniek. Zwitsers kunnen gewoon niet afdalen (echt waar). Kurt Cobain is dood. Wat is het daar ongelooflijk mooi (ook waar). Wat een fantastische marathon. Duur. Koop een Specialized Epic (ons hele groepje gaat dat doen denk ik ;D ;D ;D ::). Start aub wat voorin.
Deze moet je gewoon een keer gereden hebben om het gevoel te kunnen begrijpen wat wij bedoelen. Je wordt echt high van zo"n rit en de dag daarna dacht ik nog ""nooit meer"", maar na 2 dagen ben ik 180 graden omgedraaid.

Wat hebben wij gesloopt in de marathon. Benjamin (ik) heeft een beetje kapotte Tubeless voorband maar die was in Tsjechie ook al een keer lek. Verder heb ik een lelijke kras in mijn bovenbuis overgehouden aan de busrit terug naar Verbier.
Lars een lekke Tubeless band en zijn remblokken door gefikt. Is toe aan een Epic Marathon ;).
Leon heeft een rare kraak in zijn Fuel 98 en het lijkt wel op delaminatie van Carbon. ??? ??? Toe aan een Epic
Hugo de Ruijter nada.
Martijn groenendaal zijn fiets was/zag er al brak uit ;D ;Den is het nog steeds verder alleen bij aankomst in de feesttent na de belachelijke ranzige vieze smerigehufterige afdaling van de Pas de Lona een lekke voorband.

Feest afgelopen en maar dromen voor volgend jaar.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 27, 2003 7:19 am

Herkenbaar verhaal, en idd, 80% van de bikers die meededen kan volgens mij niet fietsen (en dan bedoel ik technisch fietsen..)

En ja, volgend jaar weer :D

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo aug 27, 2003 12:52 pm

hier een paar foto"s
;D ;D
Afbeelding
Deze is gek ;D ;D
Afbeelding

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 27, 2003 1:15 pm

Ik heb gehoord dat ze meededen, nog gezocht net op het net, ongelooflijk!!

En ze waren niet eens heel erg langzaam geloof ik...

OK, singlespeed kan wel ;D

k@tze

Bericht door k@tze » wo aug 27, 2003 3:31 pm

Even een reactie op het klassement en de deelnemende nederlandsers, Fe (DP forum bezoeker) heeft de 6e tijd staan, PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij wilde de GRC binnen de 7 uur rijden, dat is helaas niet gelukt, maar een 7.06 is toch ook mooi of niet dan...!

Afbeelding

en volgend jaar bij de eerste 3 !

Sensei

Bericht door Sensei » wo aug 27, 2003 11:01 pm

Ja die afdaling naar Evolene was best te rijden goed hij is technisch veel manoevreren tussen rotsen, maar door al die lopers schoot het niet op en die niet altijd aan de kant wilde gaan.
Moet ook leuk zijn, lopen kan je nog genoeg op de Pas de Lona ;-)
Ja veel zwitsers kunnen niet afdaling, maar in verhouding veel beter klimmen, uitzonderingen nagelaten.

Was weer leuk op een HT M5, toch maar een Epic? Had wel fijn geweest op het laatste stuk. Maar de snelste rammen daar ook met een HT overheen.

Plaats reactie