garantie op standaart materiaal...
Moderator:Beheerders
-
vorig jaar juli fietsje gekocht met een rockshox jett standaart vorkje op een merida. Niet het beste maar leuk en aardig en in juli dit jaar bleef de vork vastzitten.
ikke naar me dealertje en hij zouw em opsturen naar de fabriek. vervolgens krijg ik te horen dat ik er met een hogedruk spuit op heb gespoten...ook krijg ik niks vergoed, ik had een email gestuurd met de vraag om wat uitleg maar krijg gewoon geen antwoord..
komt zowiets vaker voor of heb ik het nu gewoon getroffen? ???
ikke naar me dealertje en hij zouw em opsturen naar de fabriek. vervolgens krijg ik te horen dat ik er met een hogedruk spuit op heb gespoten...ook krijg ik niks vergoed, ik had een email gestuurd met de vraag om wat uitleg maar krijg gewoon geen antwoord..
komt zowiets vaker voor of heb ik het nu gewoon getroffen? ???
Re:garantie op standaart materiaal...
mooi kut, komt denk ik te vaak voor, ze zullen hem wel naar vertex gestuurt hebben en die hadden geen zin om verder iets te doen eraan.
En heb je er met een hogedrukspuit op gespoten?
Als dit zo is lijkt het mij inderdaad een duidelijke zaak...een vork werkt niet op water en ik weet zeker dat RS dit er niet in heeft gestopt. ;D
Als dit zo is lijkt het mij inderdaad een duidelijke zaak...een vork werkt niet op water en ik weet zeker dat RS dit er niet in heeft gestopt. ;D
rock shox hebben een zeer slechte garantie paar dagen geleden nog iemand die een rock shox had binne gedaan omdat er een van de ogen voor bevestiging van een bagagerek(trekkingsfiets) was afgebroken.
Die gast heeft ook gewoon zijn kapotte vork terug gehad met de groeten van vertex en met de mededeling dit valt nie onder de garantie.
Die gast heeft ook gewoon zijn kapotte vork terug gehad met de groeten van vertex en met de mededeling dit valt nie onder de garantie.
Correctie:
Als rockshox hun garantie bij een andere verdeler hadden neergelegd, zouden ze een topgarantie hebben. Het probleem is dat Vertex weinig tot nix doet om garantiegevallen af te handelen of maar enige flexibiliteit naar de klant te tonen.
Zonde van RS.
Als rockshox hun garantie bij een andere verdeler hadden neergelegd, zouden ze een topgarantie hebben. Het probleem is dat Vertex weinig tot nix doet om garantiegevallen af te handelen of maar enige flexibiliteit naar de klant te tonen.
Zonde van RS.
-
is gewoon met torsieveer of wat doen ze daarin... en had ik er maar met een hogedruk opgespoten dan weet ik iig dat ut wel mijn schuld was en terecht is dat ie kapot is...maja ik heb dr dus niet met hogedruk spuit opgezeten....
Re:garantie op standaard materiaal...
Hoelang zit er dan officieel garantie op zo"n vork? Meer dan een jaar? En was ie nieuw?
-
zit een jaar garantie op, vlak voor dat het jaar voorbij was ging ie kapot...
en hij was nieuw ja
en hij was nieuw ja
Maar je dealer zou het toch met Merida moeten afhandelen, en hun op hun beurt weer met RS. En dat gezever van Vertexcs klinkt me maar al te bekend in de oren, wat een baggertent! >:(
strangeworld schreef:
maja ik heb dr dus niet met hogedruk spuit opgezeten....
lijkt mij dus een mooie kans om vertex te kakken te zetten door HEN te laten zien dat zij weten dat jij er met een hogedrukspuit op hebt gespoten...
als zij zo zeker van hun zaak zijn moeten ze daar met een steevast bewijs op komen anders is het doodgewoon KUL wat ze rondbazuinen...en dat zal zeker niet de eerste keer en helaas ook al niet de laatste keer zijn. :-X
Geen wonder dat Giro zijn heil elders is gaan zoeken! :P
gewoon naar de dealer toe met die vork, en die moeten het dan weer regelen met merida...inweze zoekt merida het gewoon weer uit men RS................jij hebt dus niks met die gasten te maken
zo"n voorval heb ik ook gehad met een Black vork,...
gewoon het bovenstaande gedaan en binnen een paar dagen zat er een nieuwe vork van Manitou via B-one in...
zo"n voorval heb ik ook gehad met een Black vork,...
gewoon het bovenstaande gedaan en binnen een paar dagen zat er een nieuwe vork van Manitou via B-one in...
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Dealer heeft jou fiets verkocht --> fiets bleek ondeugdelijk --> dealer mag probleem oplossen
easy as hell, jammer dat sommigen het nog steeeeeeds niet begrijpen, of misschien wel begrijpen maar niet in de praktijk brengen :"(

easy as hell, jammer dat sommigen het nog steeeeeeds niet begrijpen, of misschien wel begrijpen maar niet in de praktijk brengen :"(
-
muhaha heb al klein dealtje gesloten met meneer de fietsverkoper, info vervolgt

- @sph@ltdude
- Contacteer:
3x raden: Gratis SID WC en setje Xmax SL om het goed te maken.
Aaaargggghhh weer een RockShox!!!! ;D
-
neej standaart euhm.. nieuwe freeride bike...sintesi black soul....voor 650..
Heb je die al? dat heb je dan goed voor elkaar!! Welke dealer heb je?
-
bikesport neunen...fantastische zaak
dinsdag magk em ophalen, maar is er ook nog een dark soul? twijfel wat ut nou was

dinsdag magk em ophalen, maar is er ook nog een dark soul? twijfel wat ut nou was

Mensen,
1) Een Jett is niet de meest hoogwaardige vork van RS; de afdichtingen zullen dit dus ook niet zijn. De kans dat er water (of andere troep) in de vork komt is dus groter dan bij een betere vork. Regelmatige controle (bij regelmatig gebruik) is dus gewoon echt nodig.
Daarnaast is de garantie op dergelijke vorken volgens mij maar 3 of 6 maanden; lees maar eens goed de garantievoorwaarden die bij de fiets zaten (meestal staat er iets in van fabrieks-garantie op frame en eigen onderdelen; garantie van derden op onderdelen van derden). Op een vork die OEM (1e montage) is gemonteerd zit vrijwel altijd een andere garantie dan als dat je de vork los koopt.
2) Als je echt met een hogedruk-reiniger (of tuinslang op hardste stand) op de dichtingen richt komt er water in de vork (de oude Manitou 4"s (en vooral daarvoor) hadden hier ook last van. Het water komt in de binnenpoten en kan alles laten corroderen. RS kan redelijk goed zien wat er is gebeurd met een vork; staat ie tot aan de dichtringen vol met water dan heb je meer gedaan dan alleen door de regen te fietsen.
3) Heb je dit niet gedaan dan suckt het inderdaad fors; aan de andere kant misschien wel reden om over te stappen op betere vork (Judy oid); misschien kun je zelfs wel iets regelen met je LBS.
4)Vertex blinkt inderdaad niet uit in service; toch kan het echt nog veel slechter (Sabma bijvoorbeeld; "uw vork staat nog in bestelling"; Fox: "no; the Float RC is only to be supplied on new bikes since 1-2003") en Shimano (welke garantie?).
In ieder geval succes ermee; mocht het niet lukken kijk dan eens op www.bike-discount.de; zij hebben vaak goede aanbiedingen.
Gr.
Oz
1) Een Jett is niet de meest hoogwaardige vork van RS; de afdichtingen zullen dit dus ook niet zijn. De kans dat er water (of andere troep) in de vork komt is dus groter dan bij een betere vork. Regelmatige controle (bij regelmatig gebruik) is dus gewoon echt nodig.
Daarnaast is de garantie op dergelijke vorken volgens mij maar 3 of 6 maanden; lees maar eens goed de garantievoorwaarden die bij de fiets zaten (meestal staat er iets in van fabrieks-garantie op frame en eigen onderdelen; garantie van derden op onderdelen van derden). Op een vork die OEM (1e montage) is gemonteerd zit vrijwel altijd een andere garantie dan als dat je de vork los koopt.
2) Als je echt met een hogedruk-reiniger (of tuinslang op hardste stand) op de dichtingen richt komt er water in de vork (de oude Manitou 4"s (en vooral daarvoor) hadden hier ook last van. Het water komt in de binnenpoten en kan alles laten corroderen. RS kan redelijk goed zien wat er is gebeurd met een vork; staat ie tot aan de dichtringen vol met water dan heb je meer gedaan dan alleen door de regen te fietsen.
3) Heb je dit niet gedaan dan suckt het inderdaad fors; aan de andere kant misschien wel reden om over te stappen op betere vork (Judy oid); misschien kun je zelfs wel iets regelen met je LBS.
4)Vertex blinkt inderdaad niet uit in service; toch kan het echt nog veel slechter (Sabma bijvoorbeeld; "uw vork staat nog in bestelling"; Fox: "no; the Float RC is only to be supplied on new bikes since 1-2003") en Shimano (welke garantie?).
In ieder geval succes ermee; mocht het niet lukken kijk dan eens op www.bike-discount.de; zij hebben vaak goede aanbiedingen.
Gr.
Oz
Vertecx is DE reden dat ik geen RS meer koop, Ik heb 4 (vier) maanden moeten wachten op een ventiel voor een Judy XC.
Ik had toen gelukkig al een Quake CP 85 gekocht, anders had ik 4 maanden droog gestaan
Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Rocky Mountain Instinct frame, maar ik twijfel nog; mede omdat deze ook bij Vertecx vandaan komt
Eigenlijk is het van de gekke dat je bepaalde merken niet koopt omdat de importeur niet capabel is; ik vraag mij af of deze merken dat weten
dusssss©
Ik had toen gelukkig al een Quake CP 85 gekocht, anders had ik 4 maanden droog gestaan

Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Rocky Mountain Instinct frame, maar ik twijfel nog; mede omdat deze ook bij Vertecx vandaan komt

Eigenlijk is het van de gekke dat je bepaalde merken niet koopt omdat de importeur niet capabel is; ik vraag mij af of deze merken dat weten

dusssss©
-
heb nu me black soul, met marzocchi..fietst tot nu toe heeeerlijk
wel wennen om van soft naar fully te gaan

wel wennen om van soft naar fully te gaan
FOTO!!!!
Ben es benieuwd wat je hebt geregeld...
Ben es benieuwd wat je hebt geregeld...