v10 voor 1200usd

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
v10 voor 1200usd

Bericht door Gast » wo sep 03, 2003 10:51 pm

Ik las op Pinkbike dat een gast een v10 wilde gaan kopen van een Nederlander voor 1200usd.

Het betreft deze bike

Afbeelding
Lijkt me geen slechte deal ::)

Leek me natuurlijk een beetje niet kloppen dus heb die gast gevraagd contact met me op te nemen.
Hij laat de fiets opsturen vanuit Holland en moet op deze manier betalen,

> Hi,
> Regarding shippment and payment here are the details :
> 1. SHIPPMENT :
> There are 3 options of delivery services that are very
> fast :
> - UPS 2 days air insured
> - FedEx 2 days air insured
> - DHL insured
> Any of those services are good, but I personaly prefere
> UPS 2 days air,if
> you have other preference, there is no problem.
> 2. PAYMENT :
> For payment, the fastest ways to send money worldwide is
> Western Union wire
> transfer. To arrange the transfer, you can use the web
> site
> www.westernunion.com to send the payment using your credit
> card,or you must
> go in person to an Western Union agent. From Western Union
> , you will
> receive a number (MTCN -Money Transfer Control Number),
> you must send me
> that number as soon as you have arranged the payment so I
> can go to
> www.westernunion.com to see if the transaction is
> arranged.
> As soon as I have verifyed the transaction, I will ship
> you the package
> with all the accesories with the delivery service selected
> by you.For the
> reason that you will pay some money for the Western Union
> wire transfer
> fee, I will cover shipping and insurance.
> 3. INSURANCE
> The package will be insured at the delivery service for
> the amount of
> 5000$.If somethig happens on the road , you will receive
> the insurance from
> the delivery service.
> 4. RETURN POLICY
> As soon as the package arrives, you will test the product
> and if it does
> not matches 100% to your expectations, you will return it
> in max.5 days
> sience the arrival date. In this case I will send you the
> full amount back
> and you will send me the product in the original box and
> you will pay the
> return shipping and insurance.
> I"m waiting for your reply in order to close this deal as
> soon as possible
> Regards!

Hij kan dus de fiets binnen 4 dagen terugsturen als hij er niet tevreden mee is maar betaald wel de kosten daarvoor.

Misschien dat iemand van jullie deze fiets kent want de kans zit er natuurlijk in dattie hier ergens gejat is, zou natuurlijk ook gewoon een plaatje van internet kunnen zijn maar als ie van iemand uit Holland is kan ik die arme jongen vast vertellen dat hij niet te koop is voor 1200 usd en kunne we misschien op zoek gaan naar iemands gejatte v10 want i weet t email adres van de verkoper.

mazalshalom@hypercon Misschien heeftie ook nog wel een p2 in de aanbieding je weet t nooit ::)

Anyways dank voor uw medewerking

Dude

Castor

Re:v10 voor 1200usd

Bericht door Castor » wo sep 03, 2003 11:19 pm

scam: weggegooid geld

Cannibal

Bericht door Cannibal » do sep 04, 2003 8:35 am

Voor 1200usd wil ik hem ook wel kopen, hoeft hij hem niet helemaal naar de US te sturen. :P
Maar die gozer van pinkbike word dus gewoon opgelicht want zo`n fiets zou de verkoper in nederland binnen een dag kwijt zijn voor dat bedrag dus waarom helemaal daarheen sturen :?
De verkoper ontvangt het geld en de koper kan naar zijn fiets fluiten, probeer dan maar eens je geld terug te krijgen...

Splinter

Bericht door Splinter » do sep 04, 2003 4:11 pm

Dat zal idd wel geen zuivere koffie zijn, ook niet met melk en suiker. Aangezien 1200 usd iets meer dan 1100 euro is zal de amerikaan of

hartstikke opgelicht worden,
een gejatte bike in z"n maag gesplits krijgen
of de verkopen is braindead

volgens mij is die bike hier meer dan 4 x maal zo veel waard :o. Als die amerikaan het vertrouwt is die wel hartstikke gek, of hij moet denken dat wij Nederlanders gek zijn en graag zaken doen met Amerika (zie H. Potter a.k.a. die balkenbreier van het CDA).

Gast

Bericht door Gast » do sep 04, 2003 4:24 pm

Ik snap natuurlijk dat het een om een scam gaat maar mijn motivatie was vooral om te vragen of die fiets bekend was zodat hij misschien terug kon komen bij de rechtmatige eigenaar.

Splinter

Bericht door Splinter » do sep 04, 2003 4:43 pm

Misschien dan een idee om de een mailtje te sturen naar de politie om na te gaan of de fiets als gestolen is opgegeven. Moet voor hun niet zo moeilijk zijn. Niet bepaald iedereen heeft zo"n fiets en als ie gejat is haal je niet je schouders op, dan doe je op z"n minst aangifte. Alleen jammer dat er, waarschijnlijk, geen framenr. bekend is. En als je dat aan de verkoper vraagt, is het waarschijnlijk dag fiets en hoor je er nooit meer wat van. Als je het emailadress van die amerikaan heb, zoals je zegt, moet die hem nog maar ff aan het lijntje houden. Kan de politie misschien de verkoper eens met een bezoekje vereren.

Als het goed is kan de politie de locatie bepalen vanwaar de email verzonden is, hoop geen internetcafé, en zo de verkopende partij opsporen. Tenminste in hollywood kan dat.

ELVIS

Bericht door ELVIS » do sep 04, 2003 4:50 pm

HMMMMMM let op!!

Als er betaalt moet worden met een overmaking van geld via western union zou je (jij hebt contact met die jongen die de fiets wil kopen)het volgende kunnen doen. Laat de koper de gegevens opvragen van de verkoper IVM overmaken van geld(naam adres enzenz). Zodra jij die gegevens hebt weten we opeens een stuk meer en ben je, denk ik binnen een dag achter het antwoord of dit echt of gewoon zoals te verwachten nep is. Je kan hier op de DP of ergens anders gericht vragen of bijvoorbeeld iemand pietje kent die keesje kent waarvan we stiekum niet wisten dat hij zo`n fiets bezat, snappie ;).

sucses en heb je hulp nodig, email mij dan even
elvis

Splinter

Bericht door Splinter » do sep 04, 2003 5:24 pm

;) Sowieso ff die Amerikaan op de hoogte stellen, zou echt megal :-[lig zijn als die gast daar zwaar :-X wordt.

Gast

Bericht door Gast » do sep 04, 2003 6:27 pm

Misschien ie de verkoper al eens eerder op deze manier geflest en probeerd hij het nu zelf in praktijk te brengen. In de VS zie je dat wel vaker, namelijk bij Ebay. En dan is het weer goed dat Ebay de Escrow service aanbiedt, om zo fraude te voorkomen.

En als een deal "too good to be true" lijkt, kan je die beter skippen, want die deals hebben vaak een slechte afloop...

Gemini

Bericht door Gemini » do sep 04, 2003 7:56 pm

misschien een hele stomme stomme opmerking hoor...

Maar als ik die tuin zo zie dan is die foto volgens mij niet ergens in Nederland genomen... Tis niet echt zo"n typisch huis-tuin-en-keuken aanplanting!

En trouwens: volgens mij heb ik die foto al eens ergens voorbij zien komen... Hij komt me namelijk erg bekend voor.....

mzzl Gemini

T
Contacteer:

Bericht door T » do sep 04, 2003 9:54 pm

westernunion... lijkt de perfecte manier om iets lekker zwart te doen of nie? Cash geld ophalen...
misschien inderdaad de potentiele koper op deze (mogelijke) scam attenderen zodat deze ook de admin van de site (if not pinkbike itself) ook kan wijzen op deze persoon, want het riekt inderdaad een beetje onwel...

Die voorwaarden alleen al... yeah right. Klinkt wel georganiseerd... if you know what I mean...

nee, ben goedgelovig, maar dit gaat er niet in...

baquelappe

Bericht door baquelappe » do sep 04, 2003 10:27 pm

Castor schreef:

wat is dit nu weer voor waardeloze opmerking?

jojo

Bericht door jojo » do sep 04, 2003 10:37 pm

Gemini schreef:
misschien een hele stomme stomme opmerking hoor...

Maar als ik die tuin zo zie dan is die foto volgens mij niet ergens in Nederland genomen... Tis niet echt zo"n typisch huis-tuin-en-keuken aanplanting!

En trouwens: volgens mij heb ik die foto al eens ergens voorbij zien komen... Hij komt me namelijk erg bekend voor.....

mzzl Gemini

foto kan best in Nederland gemaakt zijn want;

1 Nederlanders hebben wel eens vaker spoorbielsen als tuin muurtje
2 Duidelijk een tuinlampje wat je in de tuin en doe het zelf markten tegen komt (ja ik werk bij de gamma :P)

Maar kan het natuurlijk mis hebben :?

Gast

Bericht door Gast » za sep 06, 2003 8:24 am

Precies, kan hartstikke goed een Nederlandse tuin zijn.

Als je op de achtergrond een persoontje in een doek met een fakkel zou zien, DAN zou er iets niet kloppen :)

Castor

Bericht door Castor » za sep 06, 2003 12:09 pm

baquelappe schreef:
[
Castor schreef:

wat is dit nu weer voor waardeloze opmerking?

Wat bedoel je?
Western Union is bekend als betaalmiddel voor shady deals en oplichterij.
http://www.crimes-of-persuasion.com/Cri ... ctions.htm
Die methode is van betalen is onmisbaar voor met name het betalen van mensen in bepaalde ontwikkelingslanden (denk bv aan het geld sturen naar familie thuis, die zonder bankrekening doro het leven gaan), maar voor Internet verkoop van spullen wel link.

Joost2

Bericht door Joost2 » za sep 06, 2003 12:52 pm

Splinter schreef:

Als het goed is kan de politie de locatie bepalen vanwaar de email verzonden is, hoop geen internetcafé, en zo de verkopende partij opsporen. Tenminste in hollywood kan dat.

heb je geen politie voor nodig: ik kan het e-mailadres (legaal) voor je peilen tot de eerste goede firewall (die houdt het signaal tegen en ik was niet van plan te hacken). alstie via een van de grote providers mailt dan heb je zijn klant nummer, alstie zijn via een eigen domein mailt, dan heb je ook de n.a.w. gegevens van de eigenaar van het domein.

Gast

Bericht door Gast » za sep 06, 2003 1:05 pm

Ik denk niet dat ie die verkoper vanachter zijn eigen pc gaat handelen... lijkt me niet echt snugger. Daar heb je toch internetcafe"s voor.. of je loopt gewoon ff Donner of elke andere grote winkel binnen, kan je ook voor weinig surfen of je emailtjes checken tegenwoordig....

Gast

Bericht door Gast » za sep 06, 2003 3:27 pm

rcisoke schreef:

Ik denk niet dat ie die verkoper vanachter zijn eigen pc gaat handelen... lijkt me niet echt snugger. Daar heb je toch internetcafe"s voor.. of je loopt gewoon ff Donner of elke andere grote winkel binnen, kan je ook voor weinig surfen of je emailtjes checken tegenwoordig....

Idd, en dan nog, was Joost zegt klopt niet. Je kunt niet tracen tot een adres, hoogstens tot een verdeelpunt van bijvoorbeeld een woonwijk. Je kunt de plaats te weten komen waar hij woont, maar een adres krijg je niet.

Niet legaal.

Morphineman

Bericht door Morphineman » za sep 06, 2003 9:20 pm

die tuin.....tja mn oom heeft ook bielsen in zn tuin maar die vruchten in die boom wat zouden dat zijn en groeit dat hier??? citroenen dacht ik aan maar die planten verder zijn in nl flink te kopen en een buitenlander zal niet in het nl"s op dp zetten (of was dat niet zo) misschien kan je via zn profile op dp achter zn mail of iets komen.

1200 is wel een prijs wat een iemand voor zon fiets raad als je erop rijd en hij weet er nix van gokken ze meestal (als ze het vragen) in die buurt.

succes

ik ken niemand met die bike i.i.g.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma sep 08, 2003 3:42 pm

Plaats reactie