Re:Snelle Fred 2.35 = 60 mm?
Moderator:Beheerders
Misschien is het niet echt een probleem, maar wel iets wat me de laatste tijd opvalt:
Ik heb zelf een setje Fast Fred 2.35, die zijn over de noppen gemeten ongeveer 57 mm breed (gemonteerd op X517 velg)
Nu zie ik vaker fietsen en af en toe lijken dezelfde banden breder. Ook maar eens opgemeten, die waren wel beduidend breder!
ZIjn er meer mensen die dit opvalt?
Ik heb zelf een setje Fast Fred 2.35, die zijn over de noppen gemeten ongeveer 57 mm breed (gemonteerd op X517 velg)
Nu zie ik vaker fietsen en af en toe lijken dezelfde banden breder. Ook maar eens opgemeten, die waren wel beduidend breder!
ZIjn er meer mensen die dit opvalt?
Kwestie van slijtage? Ander modeljaar? Iets ander model of whatever? Ik zie "t probleem niet zo, "t is bepaald geen nieuws dat je de maat in inch niet al te strikt moet nemen...
-
kan het niet met de breedte van de velg te maken hebben???
als jij beijvoorbeeld een smalle velg hebt gaat dat ding dus ronder staan dan als je een brede velg hebt ::)
als jij beijvoorbeeld een smalle velg hebt gaat dat ding dus ronder staan dan als je een brede velg hebt ::)
legion schreef:
Kwestie van slijtage? Ander modeljaar? Iets ander model of whatever? Ik zie "t probleem niet zo, "t is bepaald geen nieuws dat je de maat in inch niet al te strikt moet nemen...
Alle gemeten banden waren nieuw of zo goed als nieuw. Ik vind het gewoon opmerkelijk dat er blijkbaar verschillende series zijn...
Waren ze allemaal van hetzelfde jaar, allemaal zelfde soort, zelfde compound enz enz enz
allemaal 2.35, allemaal Light, allemaal van afgelopen jaar...
Erikje denkt verschil in breedte van de velg (een x517 is ook wel erg smal), verschil in compound (elke productie is anders), verschil in gebruik (rij je altijd met 2.5 bar of 3.5...), gewicht van de rijder (mijn banden worden breder dan die van jou!) en dat samen opgeteld kan het wel voorkomen dat de band breder lijkt dan de ander.
Erikje
Erikje
Het zal vooral liggen aan de breedte van je velg... Een bredere velg laat de band idd boller en breder staan.
-
Enduro schreef:
Het zal vooral liggen aan de breedte van je velg... Een bredere velg laat de band idd boller en breder staan.
Jep, vette logica! Alles is logisch.
V.
Heb nu slow Eddy´s gekocht
prototype 24inch band

prototype 24inch band