Spatborden

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
P
Spatborden

Bericht door P » vr okt 24, 2003 4:13 pm

Volgende week maar eens voor"t eerst in 4 maanden op de fiets stappen, maar ik overweeg de aanschaf van een minder charmant, comfort-verhogend accessoire: Spatbord(en).

Het lijkt me handig voor een mudcatcher te monteren, om"t ergste uit m"n gezicht te houden. Maar de moderne crossmotor-look-a-like spatborden lijken me ook ok, maar werken deze? Speling is niet zo"n probleem, kan m"n vork tot 100mm opkrikken, en bovendien rijd ik alleen XC.

Een achterspatbord onder m"n zadel lijkt me handig om m"n prijzige camelbak enigzins te sparen. (en dan vooral de inhoud)

Zijn er mensen die me ff kunnen adviseren in do"s en dont"s? Krengen kosten toch al gauw 10-20 euro per stuk.. Mudcatcher heeft de voorkeur (minder=beter filosofie) maar heb je daar iets aan? (in bochten ligt ook wel ens modder ;) )

El Florio

Re:Spatborden

Bericht door El Florio » vr okt 24, 2003 4:36 pm

Ik heb zo"n spatbord van tioga. Het ding werkt heel goed, maar "t is niet echt wat je noemt onopvallend, zeker niet met die witte streep erop.
Een mudcatcher houdt met bredere banden niet alles tegen.

Afbeelding

Pimpin" ain"t easy man! 8)

Wytze

Bericht door Wytze » vr okt 24, 2003 5:36 pm

SKS is het enige wat heel blijft, die andere splijten al als je eens achterovergaat met een wheelie :-[

als voorspatbord zou ik idd zo"n "motocross" geval nemen, ziet er eigenlijk niet uit op een XC, maar is tenminste effectief, met zo"n lullig plaatje onder de schuine buis bereik je niks, alle modder van je voorwiel waait nml. weer in je gezicht en dus juist dat stukkie bij die "motocross" gevallen voorkomen dat!

nouja je zal verder waarschijnlijk alleen nog maar reacties krijgen dat spatborden niet kunnen op een MTB maar zo"n modderspoor dat zich zo uit je bilspleet ontspruit ziet er toch ook niet uit? ;D

Sven

Bericht door Sven » vr okt 24, 2003 6:52 pm

Wytze schreef:
SKS is het enige wat heel blijft, die andere splijten al als je eens achterovergaat met een wheelie :-[

True.

Gewoon SKS pakken. met meerdere sets gereden, veel imitaties gehad, maar SKS extradry is toch wel veruit de beste!

Maar dan betaal je ook wat... tis maar wat je het waard is...

PsYkO

Bericht door PsYkO » vr okt 24, 2003 8:55 pm

idd de sks shockboard is heel goed.

Alleen past hij niet goed in een Rond 2 stroke.
Hoe hard ik hem ook vastdraai , naar een paar x springen komt hij alweer los.
Heb er nu af en toe een Speed stuff in zitten en dit is echt een goed voor spatbord
Afbeelding

Koop nooit de Woodman protector .voor achter
ziet er leuk uit maar de bevestiging is zwaaruit kl##te
Afbeelding

P

Bericht door P » za nov 01, 2003 11:00 pm

Prima, heb bij [sluikreclame]M.S. te Limbricht[/sluikreclame] 2 spatborden gescoord, SKS"jes. Zien er... eh... "funky" uit. Zal morgen na tochtje Echt foto maken, kijken of ze geholpen hebben.

Smax
Contacteer:

Bericht door Smax » za nov 01, 2003 11:04 pm

ik heb zo een shockboard gehad van sks, nooig kapot gekregen, zeer mooi ding....

maar nu heb ik een sherman flick, en dat werkt niet samen, board komt dus op de reverse arch, en dat ik niet gezond ;D

past een THE fender of zo een tioga met een reverse arch?
shockboard maakt nu spatborden voor reverse arches, maar die zie ik hier in de shops niet liggen ....

El Florio

Bericht door El Florio » zo nov 02, 2003 8:36 pm

Mijn tioga is gemonteerd op een Manitou Black.
No problems so far

Smax
Contacteer:

Bericht door Smax » di nov 04, 2003 7:35 pm

bedankt....

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo nov 05, 2003 12:35 pm

Smax schreef:
maar nu heb ik een sherman flick, en dat werkt niet samen, board komt dus op de reverse arch, en dat ik niet gezond ;D

Eh, spatbord achterstevoren bevestigen ;)

Maar zonder gein SKS zijn gewoon goed. 30 euro voor een setje voor & achter is niet weinig, maar goedkope imitatie is vaak *******. Voordeel van SKS is ook dat als je met mooi weer wilt gaan pimpen, je ze er zo af haalt.

P

Bericht door P » wo nov 05, 2003 1:04 pm

Goedkoper zelfs; ik heb 13 euro betaald voor de shockboard, en 8 euro voor het X3 achterspatbord. (M.S. te Limbricht)

Plaats reactie