Bericht
door Gast » ma nov 03, 2003 8:40 pm
Vandaag kreeg ik, na vrijdag niet aanwezig te zijn, m"n frame met wat onderdelen thuis via UPS. Jippie. :-*
Wat al vreemd was was dat de doos volgende de bezorger "open gesprongen was". Ik heb de inhoud nagekeken en het aantal onderdelen klopte. Hij zou er een notering van maken, ik zet krabbel, mooi, klaar.
Toen ik thuis het frame nader te hebben gecontroleerd zag ik dat er een deuk zat bovenin de balhoofdbuis. Dus is dus een double butted CrMo buis. Dat buig je niet zomaar, en ook niet als je per ongeluk het frame wat hard in je aanhangwagen mikt.
Aan de binnenkant van de doos zijn duidelijk meerdere diepe deuken in het karton te zien, waar je uit op kunt maken dat er alles behalve voorzichtig mee om is gegaan tijdens vervoer.
Ik heb hier een melding van gedaan bij de Klantenservice en "een dezer dagen" sturen ze iemand langs die de handel gaat controleren. Nou: "jippie ja jeej". *Kleine regeltjes dit, jij ontekenen dat, helaas pindakaas meneer, daaaaag.*
Het verhaal is nog niet afgelopen. Het viel mij net op dat de rechter dropout 9 mm hoog was in plaats van 10. Een as is 10 dus dat ging niet passen. "Productiefoutje" dacht ik, "teveel lak op die plek, slordig van On-One."
Voor de zekerheid maar een liniaal onder gehouden. Links: kaarsrecht, rechts: krom.
Dat komt er dus op neer dat er ergens, tussen fabriek en mij, ze met "normaal handelen" en stuk CrMo van 8 mm dik en 13 mm hoog hebben verbogen. VERBOGEN, als je ziet waar ik het over heb krap je je achter de oren.
En ik, ik zit met alle shit. Ik moet mijn tijd erin steken om m"n recht te krijgen, om gewoon lekker dat frame op te kunnen bouwen en er mee te rijden zoals het bedoelt is.
Wie er fout zat weet ik niet, ik vermoed de UPS en dan komen ze goed aan het betalen, maar voor dat het zo ver is dat ik lekker rond kan rollen op m"n frame ben ik heel wat tering chagerijnige uurtjes verder, dat kan ik je wel vertellen.
Dit staat dus in de klaagbak bij On-One omdat d"r naar gevraagd werd, maar ik ga er van uit dat dit niet aan On-One zelf ligt.
g****r.
//edit: nog vergeten: d"r zit ook een scherp deukje (klein, maar tis een voelbare en zichtbare deuk) in m"n bovenbuis...