tacx

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
lion
tacx

Bericht door lion » di nov 04, 2003 7:33 pm

Beste knutselaars en vooral de armen onder ons!,

Ik had laatst maar zo"n tacx kettingponsje besteld om af en toe nog wat te klooien aan mijn ketting. Haal ik de stomme grap met mezelf uit! Ik koop de tacx minimax:
Afbeelding
NOOIT!!!111 kopen dat ding, je kan totaal geen kracht zetten op een stroef kettingding maar wel flinke inwendige bloedingen oplopen! Het is echt geldverspilling! Ik heb gehoord dat de 3 euro duurdere uitstekend werkt dus kopen die handel:
Afbeelding
wie mijn minimax gratis van me wil hebben moet responderen of een mailje sturen

Met vriendelijke groeten van de momenteel niet vriendelijke lion door kettingponsproblemen veroorzaakt door tacx ;)

viperke

Re:tacx

Bericht door viperke » di nov 04, 2003 7:58 pm

ik had ook eerst zo"n klein dingke gekocht >:( trok op geen ****
kheb daarna ook zo een groter model gekocht zoals op die foto, maar ook daarmee kan ik niet genoeg kracht zetten (ben nog maar 15 dus dan doet mn papie dat wel ;) ) vriend van me heeft een topeak multitool met kettingpons, daar krijg je zonder kracht direct een ketting mee open :D.
mijn oplossing; powerlink van sram, waarom zou je ketting nu nog open moeten? ;)
gzzz

Luc

Bericht door Luc » wo nov 05, 2003 8:53 am

Om ze op lengte te maken als ze nieuw is misschien? ::)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 05, 2003 8:57 am

viperke schreef:
ik had ook eerst zo"n klein dingke gekocht >:( trok op geen ****
kheb daarna ook zo een groter model gekocht zoals op die foto, maar ook daarmee kan ik niet genoeg kracht zetten (ben nog maar 15 dus dan doet mn papie dat wel ;) ) vriend van me heeft een topeak multitool met kettingpons, daar krijg je zonder kracht direct een ketting mee open :D.
mijn oplossing; powerlink van sram, waarom zou je ketting nu nog open moeten? ;)
gzzz

als ie breekt, zul je er toch een halve schakel af moeten halen om er weer een powerlink tussen te kunnen zetten.

dusssss©

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo nov 05, 2003 10:31 am

Mijn BBB pons vind k ook een klote ding, tuurlijk tzal ook aan mij liggen, k ben net zo handig als een.... eeuhm ja wat zal k es zeggen. Niet handig dus. Zeker niet met klein gepriegel waar ook nog eens kracht op moet komen te staan. :? Iemand tips voor mij?? :D

Erikje

Bericht door Erikje » wo nov 05, 2003 10:58 am

FREAKaZOID schreef:
:? Iemand tips voor mij?? :D

1) Die van Lion nemen
2) Wat spinazie eten en wat vaker de hand aan je zelf slaan, krijg je sterke handen van

Ik heb ook een Tacx, zo"n kleine, en ben tevreden, alleen hou rekening er mee dat je de uitdrijf pin loodrecht op de kettingpin zet, dat is het halve werk. Ben er wel van overtuigd dat Shimano pinnen lastiger uit te drijven zijn dan SRAM. Maar ben er absoluut mee eens dat je veel kracht nodig hebt, maar tegen de pijn/vellen die er vallen... daar heb je handschoentjes voor....

Erikje

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo nov 05, 2003 2:24 pm

Erikje schreef: [
FREAKaZOID schreef: :? Iemand tips voor mij?? :D

2) Wat spinazie eten en wat vaker de hand aan je zelf slaan, krijg je sterke handen van
Nog vaker? waar haal ik de tijd vandaan, nou k ben even weg hoor. :-X

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » wo nov 05, 2003 4:34 pm

huh waar de fok hebben jullie het over. ik heb ook zo"n goedkoop BBB ding bij de gemiddelde fietsenmaken gekocht en ja de eerste draai is ff een beetje kracht zetten, maar blaren werk bijlange na niet. En bij mn shimano ketting (xt en de andere is deore ofzo) kan ik ook steeds volstaan met het bijna eruit draaien van de pin en dan de ketting openmaken en hem er daarnar weer tussen frotten, en de pin er weer in draaien.

en nee ik ben geen gespierde bodybuilder hahaha

Tommy

Bericht door Tommy » wo nov 05, 2003 4:36 pm

lion schreef: Beste knutselaars en vooral de armen onder ons!,

Ik had laatst maar zo"n tacx kettingponsje besteld om af en toe nog wat te klooien aan mijn ketting. Haal ik de stomme grap met mezelf uit! Ik koop de tacx minimax:
Afbeelding
NOOIT!!!111 kopen dat ding, je kan totaal geen kracht zetten op een stroef kettingding maar wel flinke inwendige bloedingen oplopen! Het is echt geldverspilling! Ik heb gehoord dat de 3 euro duurdere uitstekend werkt dus kopen die handel:

Afbeelding
wie mijn minimax gratis van me wil hebben moet responderen of een mailje sturen

Met vriendelijke groeten van de momenteel niet vriendelijke lion door kettingponsproblemen veroorzaakt door tacx ;)
eindelijk erkenning, mag ik ook in het praatgroepje.

een waterpomptang doet wonderen, maarja deze heb je onderweg niet bij de hand. Waar heb ik dit kleine tooltje voor gekocht?.......precies.

Tommy

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo nov 05, 2003 9:34 pm

ik heb dat grote tacx ding al een tijdje maar als je echt vaste kettingen hebt dan draai je de greep dol. dit omdat deze van plasic is en het geperst zit op het ijzeren draadstuk. het is niet gelijmt of zo iets dergelijks maar door middel van allemaal kleine karteltjes moet het niet door draaien... maar dat doet het dus wel... nu heb ik er gewoon een lipje aan gelast en is "ie onverwoestbaar geworden

Xtuv

Bericht door Xtuv » wo nov 05, 2003 9:45 pm

Zand er over schreef:
ik heb dat grote tacx ding al een tijdje maar als je echt vaste kettingen hebt dan draai je de greep dol. dit omdat deze van plasic is en het geperst zit op het ijzeren draadstuk. het is niet gelijmt of zo iets dergelijks maar door middel van allemaal kleine karteltjes moet het niet door draaien... maar dat doet het dus wel... nu heb ik er gewoon een lipje aan gelast en is "ie onverwoestbaar geworden

idd, ik was er eerst goed over te spreken maar ik kan geen ketting meer ponsen tegenwoordig omdat dat ding doordraait :?

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » do nov 06, 2003 2:27 pm

Zand er over schreef:

zand kun je daar es een pic van maken?? heb er ook zo"n 1 werkloos hier liggen
;D ::)

Zand er over

Bericht door Zand er over » vr nov 07, 2003 12:11 am

ga ik doen voor jullie, het is overigens wel gepattenteerd ;D dat ding is zo stevig geworden, daarmee draai je zelfs de lagers uit een bombproof

Plaats reactie