faling van de sram 9.0 tecnieken
Moderator:Beheerders
-
nu was ik vandaag vrolijk aan het fietsen in de Ardennen,
en in ene keer weigert mijn schakelapparaat te werken, ik kon de achterste tandwielen niet meer verschakelen. Dus ik dacht misschien zit da spel effe vast, dus goe wa kracht op de shifter uitgeoefend ma da bougeerde nog nie
toen zag ik dat da plaatje wat bovenop de gripshifter zit los was, en toen constadeerde ik dat de ring die daar zo in rond draait gebroken was
nu wil ik nie onnozel doen, ma ik vind wel dat ne sram 9.0 sl shifter wat langer dan een jaar mag meegaan. en ik heb dat ding altijd liefdevol behandeld!
en in ene keer weigert mijn schakelapparaat te werken, ik kon de achterste tandwielen niet meer verschakelen. Dus ik dacht misschien zit da spel effe vast, dus goe wa kracht op de shifter uitgeoefend ma da bougeerde nog nie
toen zag ik dat da plaatje wat bovenop de gripshifter zit los was, en toen constadeerde ik dat de ring die daar zo in rond draait gebroken was
nu wil ik nie onnozel doen, ma ik vind wel dat ne sram 9.0 sl shifter wat langer dan een jaar mag meegaan. en ik heb dat ding altijd liefdevol behandeld!
Re:faling van de sram 9.0 tecnieken
ai ai
fuk voor je
ik had laatst ook last van mn X.7 shifter mn kabel zat helemaal vast en kreeg ik er nie meer uit >:(
mja mun lokale bike maker had um gefixt zodat ik weer verder mn bike kon opbouwen en kon gaan biken ;D
alleen mn schermpie doet t nie meer :"(

ik had laatst ook last van mn X.7 shifter mn kabel zat helemaal vast en kreeg ik er nie meer uit >:(
mja mun lokale bike maker had um gefixt zodat ik weer verder mn bike kon opbouwen en kon gaan biken ;D
alleen mn schermpie doet t nie meer :"(
Dat schermpje was altijd het eerste wat ik sloopte toen ik nog met versnellingen reed...
SRAM rulezzzzzzzz ::) ::)
Niet zo mooi.
Gelukkig hebben Shimano componenten het eeuwige leven ::)

Gelukkig hebben Shimano componenten het eeuwige leven ::)
Azonic-xc-er schreef:
dus goe wa kracht op de shifter uitgeoefend...
en ik heb dat ding altijd liefdevol behandeld!
Die 2 dingen zijn niet echt met elkaar te rijmen...

-
SRAM 9.0 zit ook op mijn fiets (die ik tweede hands heb gekocht) en heb in die 2 jaar dat ik de fiets bezit nog nooit problemen gehad.
waarom heeft sram geen korte kooi!!??????????!!!!!!! >:(
heb je zelf gezien bij mij hebben ze wel dude ;D
SRAM heeft wel degelijk erg korte kooitjes!
ja dan mag jij mijn eens een foto er van sturen!!!!!!!!!!!!!
en dan heb ik het niet over medium kooie
en dan heb ik het niet over medium kooie
dat jij nie gewoon een derailleur neemt met maar een tandwieltje ::)
Waarom uberhaupt een derraileur....alleen het woord spellen is al een hele opgaven...
Vorig jaar ook met Sram 9.0 en NOOOOOIT problemen gehad!!!
Nog eens niet van kabels moeten veranderen... Bij Shimano anders wel 2 Ã 3 keer per jaar!
Nog eens niet van kabels moeten veranderen... Bij Shimano anders wel 2 Ã 3 keer per jaar!
Ik heb in 10 maanden tijd al 4 sram achterderailleurs(7.0/9.0) gesloopt. Op een of andere manier breken ze altijd spontaan af bij het ophangpunt