Zwaar gescheten door wtp!!!!

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
vettigen tarzan
Zwaar gescheten door wtp!!!!

Bericht door vettigen tarzan » vr dec 19, 2003 12:15 am

Hallo,
overlaatst besloot ik eens om mijn 2 (!!!) maand oude wethepeople crancks uit elkaar aangezien de lagers niet zo goed meer liepen. Soit, ik begin er aan en de crancks gaan er makkelijk af, allemaal geen probleem. Maar dan begint pas de miserie. Belangrijk om te weten is dat bij 3-piece crancks de crancks zelf vast zitten op een as die dan weer loopt op kogellagers die vastzitten in cups. De cups draai je gewoon in je frame.
Bij het uit elkaar halen, wil de as maar niet loskomen en de enigste oplossing is er met een hamer op kloppen. Na lang kloppen komt de as eindelijk los. De lagers zijn zo versleten als iets, er zitten gewoonweg geen ganse bolletjes meer in, ze zijn allemaal in tweeën gebarsten enzo. Soit, ik ga dan naar Hangloose, de verdeler van wtp in België. Sympathieke kerels, hoewel ik geen garantie kreeg >:(, maar dat begrijp ik dan nog wel), hoewel hun antwoord dan ook weer niet echt chill was. Ik vroeg namelijk of ze mij konden garanderen dat ik binnen 2 maand niet terug hetzelfde zou voorhebben (en weer es 40 euro zou mogen afdokken) en ze zeiden daarop dat ik maar niet in de regen moest rijden!!!!!! :( :( Heb ik dan daarom 200 euro, en ondertussen 240, betaald voor crancks waarmee je niet in de regen mag rijden?? Goed, als het bij die 40 euro blijft kan ik daar nog wel mee leven, maar, ik wil ze dan daarstraks monteren op mijn frame, en alles gaat goed tot ik mijn cranckarmen op de as wil bevestigen. Blijkbaar zat de as bij het uiteen halen zo hard vastgeroest en heb ik er zo hard op moeten kloppen dat die as een beetje vervormd is. en nu passen die f***** cranckarmen toch wel niet meer op de as. Zwaar gepoept.... En ik vrees dat dit ook niet onder garantie zal vallen aangezien ik er de oorzaak van ben geweest. Maar ik stel mij dan toch wel vragen bij het 3-piece principe, aangezien je iedere keer als je in de regen rijdt volgens hen je crancks zou moeten uit elkaar halen en proper maken om te voorkomen dat ze vastroesten.
Wat denken jullie hiervan?

XXL

Re:Zwaar gescheten door wtp!!!!

Bericht door XXL » vr dec 19, 2003 12:28 am

De reden waarom je je armen er nie meer op krijgt is omdat je erop geslagen hebt met de hamer en daardoor stuikt de kant op. Dus normaal gezien als je even de opstaande bramen wegvijlt zou ie terug weer moeten werken.
Hedde gij 40 euro betaald voor alleen lagers!? dan zijde gij goe gek! ;)
ik kon ze echt wel goekoper vastkrijgen op zijn minst 10 euro!
Als jeje as invet vooralleer dat je deze in je lagers steekt en daarna in u frame gaat deze nie roesten en komen u lagers ook nie echt te vast zitten
Veel succes ermee
greetz

Q....

Bericht door Q.... » vr dec 19, 2003 8:43 am

Ik heb alleen een tip voor je.

Spuit op iets wat vast zit geroest een beetje WD 40 en laat het een uurtje intrekken dan voorkom je dit soort dingen.

suc6 verder

surfstad

Bericht door surfstad » vr dec 19, 2003 9:59 am

Waarom heb je voor 40 Eurie kogellagers gekocht??
Koop industrieel lagers en je hebt geen problemen meer.

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr dec 19, 2003 10:37 am

Normaal zijn WTP cranks erg goed.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr dec 19, 2003 10:57 am

moved to klaagbaak.
jammere zaak, maar ben je zeker dat je montage er ni tussen zit?
Ik heb mijn Primo boeltje an verschillende keren uiteengehaald. En je moet inderdaad flink wat staan hameren, maar problemen heb ik er niet mee.

Heb je een houten blokje tussen hamer en as gestoken? da scheelt.

vettigen tarzan

Bericht door vettigen tarzan » vr dec 19, 2003 6:07 pm

XXL schreef:
De reden waarom je je armen er nie meer op krijgt is omdat je erop geslagen hebt met de hamer en daardoor stuikt de kant op. Dus normaal gezien als je even de opstaande bramen wegvijlt zou ie terug weer moeten werken.
Hedde gij 40 euro betaald voor alleen lagers!? dan zijde gij goe gek! ;)
ik kon ze echt wel goekoper vastkrijgen op zijn minst 10 euro!
Als jeje as invet vooralleer dat je deze in je lagers steekt en daarna in u frame gaat deze nie roesten en komen u lagers ook nie echt te vast zitten
Veel succes ermee
greetz

mja, nee, kmoest ook nog cups hebbe, dus 40 euro was wel redelijk... enne industriële lagers is nog veel duurder, voor 1ne is da ongeveer 20, en kmoe der 4 hebbe :o :o

egon

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr dec 19, 2003 6:14 pm

Hoe kunnen je cups nou ook kapot zijn. En Heb je die vulbus wel tussen je lagers in je fiets gehad?

Chmod

Bericht door Chmod » vr dec 19, 2003 7:17 pm

de prijs van industriêle lagers is echt wel wa XXL zei zenne...

Maja, ge moest ze ma binnen brengen he. Moet het halen waar het is he...

vettigen tarzan

Bericht door vettigen tarzan » za dec 20, 2003 10:31 am

Chmod schreef:

Ik moet wel nogal veel he...

Maar het gaat mij hier niet om de prijs die ik betaald heb voor de lagers en ik zal zelf wel oordelen of ik nieuwe cups nogig had. Waar het mij wel om gaat is dat ze het maar al te normaal vinden dat je na 2 maand nieuwe lagers moet steken en als argument zeggen ze dan: je had maar niet in de regen moeten rijden.
soit, het zij zo, in"t vervolg regelmatiger open halen zeker en nu eerst zien dak mij n crancks derop krijg want wil lekker gaan dirten in de moos buiten ;D

Chmod

Bericht door Chmod » za dec 20, 2003 10:38 am

Awel inderdaad!!! Maar, in die indus lagers kunde ook deftiger afgedichte vinden he. ;D

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » za dec 20, 2003 11:05 am

ik heb ook WTP cranks, welliswaar BMX pot, maar geen problemen dermee, maar kogellagers in mtb BB?? dat snap ik ff niet, daar kan toch alleen industrielagers in?

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » za dec 20, 2003 3:05 pm

industriele kogellagers bestaan bestaan toch?

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » za dec 20, 2003 4:20 pm

idd als je de meeste industiele lagers zou openhalen zul je zien dat deze ook kogellagers bevaten
dit type lager kan beter zijdelingse krachten opvangen tov van naaldlagers bv

surfstad

Bericht door surfstad » zo dec 21, 2003 12:38 am

eGoN schreef:
[
Chmod schreef:

Ik moet wel nogal veel he...

Maar het gaat mij hier niet om de prijs die ik betaald heb voor de lagers en ik zal zelf wel oordelen of ik nieuwe cups nogig had. Waar het mij wel om gaat is dat ze het maar al te normaal vinden dat je na 2 maand nieuwe lagers moet steken en als argument zeggen ze dan: je had maar niet in de regen moeten rijden.
soit, het zij zo, in"t vervolg regelmatiger open halen zeker en nu eerst zien dak mij n crancks derop krijg want wil lekker gaan dirten in de moos buiten ;D

Ja dus en, die cups zijn erg sterk, dus als je die ook nieuw nodig heb, dan zal je waarschijnlijk ook iets erg onorthodox met je lagers gedaan hebben.

surfstad

Bericht door surfstad » vr jan 16, 2004 11:30 pm

Ik heb ook net zwaar gescheten :o

Plaats reactie