c"dale chase 2
Moderators:JJ, Beheerders
-
ok tuup bedankt man, zijn dat 24" wielen waar je mee rijdt of lijkt t zo? rij je dr alleen street mee of bouw je m ook wel s om. ik zoek namelijk een beetje een allround fietsie voor street, trial en dual, volgens mij gaat dat met een sidekick of trailstar wel lukken, wat denk jij dr van??
Re:c"dale chase 2
Zijn 24 inch wielen.
Ik rijd der momenteel alleen mee in skateparks (ook wat street), 24 inch voor street en skateparks is gewoon super (vind ik dan). Maar ik ga me binnekort een bmx kopen vor in het skatepark en dan ga ik me sidekick een beetje ombouwen, me voorrem zet ik er weer op en profielbandjes. En dan is die bike weer goed voor de bikeparken enz.
Maar wat jij wilt gaan doen is een sidekick zeker goed voor.
Ik rijd der momenteel alleen mee in skateparks (ook wat street), 24 inch voor street en skateparks is gewoon super (vind ik dan). Maar ik ga me binnekort een bmx kopen vor in het skatepark en dan ga ik me sidekick een beetje ombouwen, me voorrem zet ik er weer op en profielbandjes. En dan is die bike weer goed voor de bikeparken enz.
Maar wat jij wilt gaan doen is een sidekick zeker goed voor.
-
OK, dat klinkt dus goed, ik weet dr nog wel eentje te koop voor 350 euro, misschien maar ff doen dus. wat voor vork raadt jij aan? 110 mm, marzo, of zou deze een beetje te zwaar zijn voor t biken wat ik in gedachten had?
Ligt eraan wil je een lichte bike hebben of een zware bike hebben die wel stevig is. Mijn Marz. ben ik heeeeeeel erg tevreden over dat ding is mega sterk en stijf, alleen het gewicht is een min puntje. Mijn bike is over het algemeen best zwaar, maar ik vind hem wel stevig en stijf en vind hem super rijden.
Maar ik zou je een Marz. aanraden en dan het liefst een dirt jumper 1, 2 of 3 uit 2003 of 2004, ze zijn misschien iets zwaarder dan andere vorken maar wel mega sterk. Ohja en nog beter is als je dan eentje met steekas pakt heb ik ook, scheelt kwa gewicht niks maar wel kwa stijfheid.
Maar ik zou je een Marz. aanraden en dan het liefst een dirt jumper 1, 2 of 3 uit 2003 of 2004, ze zijn misschien iets zwaarder dan andere vorken maar wel mega sterk. Ohja en nog beter is als je dan eentje met steekas pakt heb ik ook, scheelt kwa gewicht niks maar wel kwa stijfheid.
-
ok dan, die chase gaat er waarschijnlijk niet in zitten denk ik, kost 1400 ui maar voor dat geld kan ik ook wel een dmr in elkaar zetten met vanalles dr op en dr aan. wie heeft er tips qua remmen? ik denk zelf hs33 achter en voor ook of voor een schijffie..wielen, sterk maar niet te zwaar??let me know!
-
- Contacteer:
chase heeft 8 inch rotors...
De Chase 2 die wij net geleverd kregen ( en alweer uitleverden
) had, in tegenstelling tot wat er op de Cannondale site vermeld staat, vooraan een 8" en achteraan een 6" rotor!
Lijkt me overigens meer dan voldoende ook, hoor.
De Chase 2 die wij net geleverd kregen ( en alweer uitleverden

Lijkt me overigens meer dan voldoende ook, hoor.
Sir Gonz Lays schreef:
ok dan, die chase gaat er waarschijnlijk niet in zitten denk ik, kost 1400 ui maar voor dat geld kan ik ook wel een dmr in elkaar zetten met vanalles dr op en dr aan. wie heeft er tips qua remmen? ik denk zelf hs33 achter en voor ook of voor een schijffie..wielen, sterk maar niet te zwaar??let me know!
Remmen: Kijk of je hayes 2de hands ergens kunt krijgen, of je koopt ze nieuw iets van €250,- per setje (dus voor en achter).
Wielen: Vuelta DH, Sun Single track zijn niet te zwaar en allebei in 24 en 26 inch te krijgen. Ik raad je aan om ze in 24 inch te pakken is steviger. Shimano XT naven moeten goed zijn.
-
ok dan, ff vlug uitgerekend komt een los frame met alles dr op en dr aan inderdaad op iets van 1700 ui uit, das duur damn. dus compleet kopen. toch maar een chase stuff of roast dan?
Nogmaals ga gewoon voor die Chase!
Of wil ECHT een "hardcore" Dirtjump kader of wa?

Of wil ECHT een "hardcore" Dirtjump kader of wa?
-
R11M11 schreef:
Nogmaals ga gewoon voor die Chase!![]()
[glow=red,2,300]TEXT[/glow]
sorry wat bedoel je?? dat t geen of juist wel een hcore jumpfreem is?
Ik zou gaan voor die C"Dale Chase met Lefty "Jake" TPC...
Mjaah wie ben ik, zo te lezen kan JIJ géén keuze maken!
Sir Gonz lays says.:
"Hmmmmm...l os kader kopen en dan opbouwen met alle parts die ik wil of een compl. fiets kopen?"
What"s it"s gonna" B Boi? ? ? ;D
Mjaah wie ben ik, zo te lezen kan JIJ géén keuze maken!

Sir Gonz lays says.:
"Hmmmmm...l os kader kopen en dan opbouwen met alle parts die ik wil of een compl. fiets kopen?"
What"s it"s gonna" B Boi? ? ? ;D
-
moet je nagaan, ik kan geen keuzes maken...daar draait t juist net om in t leven, ik ga wel voor de trein liggen.... :

-
Ik zou voor de roast gaan.....kost iets meer, maar dan heb je ook wat....kona is beter afgemonteerd dan de cannondale chase II!!! Op die chase II zit shimano alivio bende.....en ga d"r maar vanuit dat op een goedkope cannondale (beetje cannondale kost toch rond de 2500 euro) HEEL VEEL onderdelen zitten die de naam coda dragen.....en als iets troep is dan zijn het wel de onderdelen die cannondale maakt onder de merknaam coda (of heet dat tegenwoordig al weer anders). Vooral de naven zijn troep (ervaring). Bij mij heeft het een half jaar geduurd voordat ze helemaal in puin lagen. (ik reed er toen nog vrij rustig mee...dus eigenlijk alleen een beetje mee in het bos raggen). En het is moeilijk om aan onderdelen te komen om die naven te repareren, want cannondale gebruikt uiteraard een afwijkend systeem dan gangbaar is.
Dus de keus is aan jou....maar ik vrees als je de cannondale koopt...dat je na een half jaar kan gaan beginnen met het vervangen van bijvoorbeeld de naven....toch een duur geintje...je moet nieuwe naven kopen, spaken kopen en wiel laten spaken.
CUBE BIKER
Dus de keus is aan jou....maar ik vrees als je de cannondale koopt...dat je na een half jaar kan gaan beginnen met het vervangen van bijvoorbeeld de naven....toch een duur geintje...je moet nieuwe naven kopen, spaken kopen en wiel laten spaken.
CUBE BIKER
"t gaat uiteindelijk om het frame/vork!
Echter framekit C" Dale is meestal niet een optie... ik ben het met je eens qua afmontage; Coda stuff maar dat doet de BIG S(peciliazed) óók met bijv. de lagere P-series.
Ondermaatse onderdelen om de prijs te drukken.
MTB is nog steeds BIG bizzne$$.
Maar de Chase is apart t.o.v. andere merken Lefty Jake TPC+ én het Alcoa Alu "brazed" frame...
(die houden meer uit dan een TIG welded frame wat verstevigingsplaatjes nodig heeft rondom balhoofd, extreme merken als 24, Nicolai etc. daargelaten)
Echter framekit C" Dale is meestal niet een optie... ik ben het met je eens qua afmontage; Coda stuff maar dat doet de BIG S(peciliazed) óók met bijv. de lagere P-series.
Ondermaatse onderdelen om de prijs te drukken.
MTB is nog steeds BIG bizzne$$.
Maar de Chase is apart t.o.v. andere merken Lefty Jake TPC+ én het Alcoa Alu "brazed" frame...
(die houden meer uit dan een TIG welded frame wat verstevigingsplaatjes nodig heeft rondom balhoofd, extreme merken als 24, Nicolai etc. daargelaten)
-
Ok...als het inderdaad om het frame en voorvork gaat is het helemaal een slechte deal.....de chase 2 heeft geen lefty....die heeft namelijk een dirtjumper 2...dus dan zou het in principe alleen om het frame te doen zijn, want zo bijzonder is een dirtjumper 2 niet....
Maarja....ik geef alleen m"n mening.... ::)
CUBE BIKER
Maarja....ik geef alleen m"n mening.... ::)
CUBE BIKER
Ik toch óók!
Ooh de Chase 2 heeft niet die Lefty Jake TPC+?
Heb ik niet eens bij stilgestaan.
Dan vind ik het géén C" Dale... met de Lefty wel!

Ooh de Chase 2 heeft niet die Lefty Jake TPC+?
Heb ik niet eens bij stilgestaan.
Dan vind ik het géén C" Dale... met de Lefty wel!