Re:Bike mee in het vliegtuig
Moderator:Beheerders
-
Binnenkort wil ik gaan biken in de VS. Mijn oude Cannondale is versleten. Nu zit ik er aan te denken om in de VS (waar Cannondale vandaan komt) een nieuwe te kopen. De dollar is redelijk goedkoop, en Cannondale"s zullen in hun thuisland ook wel goedkoper. Op het einde van de reis wil ik de bike dan graag mee nemen naar Nederland. Wat moet ik doen om de fiets in het vliegtuig mee te nemen? Op welke extra kosten als invoerrechten en dergelijke moet ik rekenen? Wie heeft ervaring met het invoeren van een fiets?
-
- Forumbeheerder
-
Daar ben ik inderdaad begonnen, maar dat gaf niet echt antwoord op mijn vragen. Postorder is voor mij niet van toepassing en het gaat mij specifiek over het meenemen van de bike in het vliegtuig. Wie oh wie kan mij helpen en meer vertellen?
-
Dat is verschillend per maatschappij. Mijn ouders hebben het laatst gevraagd bij een maatschappij (weet niet meer welke) maar Je kunt het soms speciaal melden en worden ze appart in het laadruim gedaan. Soms komen ze achterin het vliegtuig achter de laatste stoelen. Het ligt dus aan de maatschappij.
verder kan een resibureau je denk ik beter helpen.
succes
verder kan een resibureau je denk ik beter helpen.
succes
Meestal is er de mogelijkheid tot het inchecken van speciale bagage. Je stopt je fiets dus in een doos, een oude van je fiets-boer of je kan d"r een kopen, en gewoon inchecken dus.
Qua volume heb je dan niet eens een echt extreem geval. Ik zag laats op tv een athleet die zij polstok altijd mee nam in het vliegtuig. Hij moest dat idd wel ff melden van te voren, zo"n stok is dan ook een aantal metertjes lang.
Qua volume heb je dan niet eens een echt extreem geval. Ik zag laats op tv een athleet die zij polstok altijd mee nam in het vliegtuig. Hij moest dat idd wel ff melden van te voren, zo"n stok is dan ook een aantal metertjes lang.
-
Het is jouw eigen fiets, die je ook had voor je wegging. ::) Dus je hebt niets te maken met invoerrechten. Desnoods is het de fiets van je moeder ofzo...
Verder kost het vervoeren van je fiets ongeveer €50,-. Geen idee of USA duurder is, maar in principe zijn de tarieven niet zo heel erg hoog.
Verder kost het vervoeren van je fiets ongeveer €50,-. Geen idee of USA duurder is, maar in principe zijn de tarieven niet zo heel erg hoog.
- Xircuit
- Contacteer:
www.klm.nl, als voorbeeld:
Bijzondere bagage
Een fiets, surfplank of andere soorten bijzondere bagage meenemen is geen probleem. Als de bagagevrijstelling niet wordt overschreden, zijn er geen extra kosten. Indien op vluchten waarop het gewichtsconcept van toepassing is de bagagevrijstelling wordt overschreden, geldt voor sportuitrustingen doorgaans een vereenvoudigde, vaste standaardtoeslag. Deze toeslag bedraagt EUR 40, EUR 80 of EUR 120 per enkele reis, afhankelijk van de gevlogen route. Let daarbij wel op het volgende:
Fietsen
Voor passagiers die hun fiets willen meenemen, hebben wij speciale fietsdozen ontworpen. Deze dozen kosten EUR 20,- per stuk en zijn verkrijgbaar bij de KLM Odd siz balie in vertrekhal 2.
Het stuur van de fiets moet in de lengterichting worden gedraaid, de pedalen moeten worden verwijderd of naar binnen gedraaid en de bandenspanning moet worden verlaagd.
Wij raden u aan zelf gereedschap mee te nemen om uw fiets na de vlucht weer gebruiksklaar te maken.
U wordt verzocht een half uur voor de aangegeven tijd in te checken, aangezien de afhandeling van passagiers met fietsen meer tijd kost.
Het overschrijden van het bagage gewicht kan nog wel eens er duur worden, je kunt soms nog beter (op korte, goedkope) vluchten beter een extra ticket kopen. Maar dat zal voor een vlucht naar de VS niet van toepassing zijn.
Bijzondere bagage
Een fiets, surfplank of andere soorten bijzondere bagage meenemen is geen probleem. Als de bagagevrijstelling niet wordt overschreden, zijn er geen extra kosten. Indien op vluchten waarop het gewichtsconcept van toepassing is de bagagevrijstelling wordt overschreden, geldt voor sportuitrustingen doorgaans een vereenvoudigde, vaste standaardtoeslag. Deze toeslag bedraagt EUR 40, EUR 80 of EUR 120 per enkele reis, afhankelijk van de gevlogen route. Let daarbij wel op het volgende:
Fietsen
Voor passagiers die hun fiets willen meenemen, hebben wij speciale fietsdozen ontworpen. Deze dozen kosten EUR 20,- per stuk en zijn verkrijgbaar bij de KLM Odd siz balie in vertrekhal 2.
Het stuur van de fiets moet in de lengterichting worden gedraaid, de pedalen moeten worden verwijderd of naar binnen gedraaid en de bandenspanning moet worden verlaagd.
Wij raden u aan zelf gereedschap mee te nemen om uw fiets na de vlucht weer gebruiksklaar te maken.
U wordt verzocht een half uur voor de aangegeven tijd in te checken, aangezien de afhandeling van passagiers met fietsen meer tijd kost.
Het overschrijden van het bagage gewicht kan nog wel eens er duur worden, je kunt soms nog beter (op korte, goedkope) vluchten beter een extra ticket kopen. Maar dat zal voor een vlucht naar de VS niet van toepassing zijn.
als je een fiets in de States koopt, kun je een hoop Tax betalen in Nederland
Of zorg voor vertrek voor een aankoopbon van d efiet sin Nederland

-
Dank voor de goede tips!
Hoeveel procent is "een hoop Tax" ?
Hoeveel procent is "een hoop Tax" ?
-
Stuk of 19,5% de volle mep. Daarbij heb je nog 4,7% invoerrechten te betalen. Leuk geintje dus, en dan nog de overige kosten.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Maar hij gaat hem daar gebruiken, dus hij komt niet als nieuwe fiets Nederland binnen. Het mooiste is idd dat je een bon scoort in Nederland, maar daar zullen niet zoveel mensen happig op zijn
Maar ik denk dat als je fiets er gebruikt uitziet, en je er zelf ook sporty uitziet alsof je net een fiets vakantie achter de rug hebt (Dus een backpack ipv een samsonite..), dan moet het wel loslopen. Bij ons retourtje NZ heeft ook niemand naar een bon van mijn fiets gevraagd..
Misschien moet je gewoon mazzel hebben, maar je kunt je geluk wel een handje helpen.

Maar ik denk dat als je fiets er gebruikt uitziet, en je er zelf ook sporty uitziet alsof je net een fiets vakantie achter de rug hebt (Dus een backpack ipv een samsonite..), dan moet het wel loslopen. Bij ons retourtje NZ heeft ook niemand naar een bon van mijn fiets gevraagd..
Misschien moet je gewoon mazzel hebben, maar je kunt je geluk wel een handje helpen.
-
Gezien de staat van de huidige douanecontrole zal het wel loslopen met dat bonnetjesvraagwerk. Naar Mallorca heen en weer is er ook niks gevraagd aan mij. Ik heb wel een 1/2 uur bij de metaaldetector doorgebracht, voornamelijk vanwege mijn betrouwbare gezicht denk ik.
Maar naar en van amerika wel veel gecheck van spullen kom net terug maar oooo wat een gezeik overal over
Ik zou een bon regelen, oude fiets mee naar states, en daar fietsen op de nieuwe, afscheid nemen of verkopen van een "echte nederlandse cannondale" en de nieuwe mee terug inplaats van het oude karretje
greetzzz & succes 8)angel
Ik zou een bon regelen, oude fiets mee naar states, en daar fietsen op de nieuwe, afscheid nemen of verkopen van een "echte nederlandse cannondale" en de nieuwe mee terug inplaats van het oude karretje
greetzzz & succes 8)angel

als je wilt dat je fiets het overleeft zonder schade (deuk in frame = in principe nieuwe frame kopen...) dan zou ik een serieuze bike-koffer overwegen, niet goedkoop maar wel duurzaam en meerdere jaren te gebruiken.
een klm doos van 20 euro zal niet die bescherming bieden die je garandeert dat je bike in dezelfde staat aankomt als dat je hem ingepakt hebt..
er wordt gesmeten met bagage! niet altijd, maar t zal maar net jouw fietsdoos zijn...
in de verschillende duitse fietsbladen hebben in het verleden al meerdere malen fietskoffertesten gestaan, even zoeken in de historie en je moet er wel een kunnen vinden
een klm doos van 20 euro zal niet die bescherming bieden die je garandeert dat je bike in dezelfde staat aankomt als dat je hem ingepakt hebt..
er wordt gesmeten met bagage! niet altijd, maar t zal maar net jouw fietsdoos zijn...
in de verschillende duitse fietsbladen hebben in het verleden al meerdere malen fietskoffertesten gestaan, even zoeken in de historie en je moet er wel een kunnen vinden