Welke Bottom Bracket

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ant
Welke Bottom Bracket

Bericht door Ant » za jul 17, 2004 1:02 pm

Mijn huidige (en te zware) goedkope Shimano BB is versleten. Verder heb ik "02 Shimano LX crancks. Ik zit me nu af te vragen wat ik er het beste in kan gaan zetten. Gewoon een nieuwe Shimano BB die wat lichter en beter is (LX of XT of zo). Toch een ander merk zoals bv RaceFace incl. nieuwe cracks of de complete "04 XT set.

Ik realiseer me dat er nogal een prijsverschil tussen de diverse opties zit, maar hoor graag jullie meningen over de diverse opties en eventuele andere opties. Zelf heb ik eigenlijk geen idee van de verschillen/voordelen buiten het gewicht en prijs.

Ik rijd op een C"dale Jekyll en leef me vooral uit in de Brabantse bossen en modder ;D

BOSS
Contacteer:

Re:Welke Bottom Bracket

Bericht door BOSS » za jul 17, 2004 6:54 pm

als geld geen issue is zou ik een RF Deus kopen, anders een LX bracket

dusssss©

ramon73

Bericht door ramon73 » zo jul 18, 2004 12:36 pm

Wat je doet hangt voornamelijk van je budget af. Alleen een nieuwe bb is goedkoper dan een compleet crankstel.
Als je kettingbladen nog goed zijn, zou ik iig gewoon een nieuwe bb kopen. Don"t fix it if it ain"t broken!

Wat je ook doet, koop GEEN ISIS!!!! (tenzij je heeeeel veeeel geld hebt om elke 700km een nieuwe bb te kopen)

walter

Bericht door walter » ma jul 19, 2004 10:17 pm

isis=crisis.
Wanneer je iets nieuws overweegt, denk dan eens aan iets ouds.
Een deore hollowtech cranckstel voor 4-kante as.
Nog steeds te koop voor weinig bij www.bike-discount.de .
Dan nog een bb-un73 erbij en je enige zorg voor de komende jaren zijn de kettingbladen.
En anders gewoon je tijd uitzitten met een handvol Deore octalink assen.

Plaats reactie