Terreurgroep bedreigt Nederland

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

GTLTS
Re:Terreurgroep bedreigt Nederland

Bericht door GTLTS » ma aug 16, 2004 1:05 pm

aap met een B schreef:
anarchie, dat kan je dr aan doen.
als er geen mensen zijn met veel macht, kan er ook geen machtsmisbruik worden gemaakt.

wil je de wereld stuurloos achterlaten?....beetje achterhaald verhaal denk je niet?....en het kan ook niet; er zal altijd een soort van leider zijn in een samenleving, gewild of ongewild, omdat deze in de ogen van anderen meer charisma heeft, intelligenter is enzovoorts of omdat hij/zij gewoon opzichzelf kickt....(de literatuurverwijzingen kan je krijgen als je wil)...

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » ma aug 16, 2004 1:21 pm

Sjo, wat eng zeg. Ik denk dat ik maar een helm op zet als ik buiten ga fietsen :D

Lynx

Bericht door Lynx » ma aug 16, 2004 1:25 pm

[
Dude© schreef:
We zien wel weer waar je je naam vandaan haalt.

Waarschijnlijk niet als compliment bedoeld ?

Helaas is het verschil tussen moslim en moslim extremist niet zo groot als je denkt.

Sinds 9/11 wordt dit argument als "aanvaardbaar" beschouwd in de USA, maar ook door de Rechtse politieke partijen en aanhangers in alle landen.
Ik snap nog altijd niet waarom mensen blijven beweren dat de Moslims veel extremer zijn dan we wel denken ? Omdat een kleine groep Moslims terreur zaait is nu plots de hele Moslim gemeenschap een mogelijk gevaar voor onze Westerse beschaving ?
Kan iemand mij eens uitleggen waar ze die argumenten blijven halen.
(Vlaamsblok, CNN en de KKK tellen niet, die zijn niet objectief ;)

Trouwens niemand heeft zoveel bloed aan zijn handen als de "katholieken".

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » ma aug 16, 2004 1:47 pm

Welke naam? ??? El Perro de presa de Canario= Spaans voor : de hond gevangen op de Canarische eilanden...is ook extreem, pittbull van 60kg ;D
Zullen we wat over fietsen lullen?
Amerikaans tuig= leuke fietsspullen
Moslimtuig= leuke euh.....zijn dat explosieve achterdempers waar ze mee smijten?

Gast

Bericht door Gast » ma aug 16, 2004 1:49 pm

Zie het niet als een belediging maar het is niet als compliment bedoeld nee.
Ik vind dat "links" vaak niet spreekt uit ervaring maar dat men vaak blindelings elkaar napraat en dingen basseerd op een beeld dat men heeft van de samenleving dat is gevormd naar een ideaal beeld en niet de realiteit.

Ik haal mijn argument over extremisme niet vanuit de politiek maar puur uit eigen ervaring, door o.a te discussieren met moslims over dit soort dingen.
Vergeet ook niet dat Moslims in Nederland elke dag beinvloed worden door hun Imam die in Nederlandse Moskeeen tegen het westen predict. Daarbij komt ook nog dat Moslims veel fanatieker zijn in hun geloof dan de meeste westerlingen en daardoor dus makkelijk beinvloed worden door hun geestelijk leiders..
Dat niemand zo veel bloed aan zijn handen heeft dan de katholieken is een feit, maar laten we proberen te zorgen dat Moslims dit niet zullen overtreffen.
Je zou mss beter kunnen zeggen dat "geloof" of godsdienst in het algemeen het meeste bloed aan de handen heeft kleven en dat daardoor zowel het katholieke geloof maar ZEKER het Islamitische een gevaar zijn voor de samenleving.

aab

Bericht door aab » ma aug 16, 2004 1:57 pm

GTLTS schreef:
[
aap met een B schreef:
anarchie, dat kan je dr aan doen.
als er geen mensen zijn met veel macht, kan er ook geen machtsmisbruik worden gemaakt.

wil je de wereld stuurloos achterlaten?....beetje achterhaald verhaal denk je niet?....en het kan ook niet; er zal altijd een soort van leider zijn in een samenleving, gewild of ongewild, omdat deze in de ogen van anderen meer charisma heeft, intelligenter is enzovoorts of omdat hij/zij gewoon opzichzelf kickt....(de literatuurverwijzingen kan je krijgen als je wil)...
dat is vaak het probleem, dat die gasten op macht kicken.

en waarom is het een achterhaald verhaal om een wereld bestuurlos achter te laten. Na een tijdje blijkt er vanzelf wel welke wetten wel en niet nodig zijn en welke groepiringen wel en niet met elkaar willen werken. Nu moet je maar doen wat de nederlandse wet je opdraagt. Niemand heeft mij ooit gevraagt of ik het er mee eens ben en ik heb ook nog nooit een handtekening ergens onder gezet dat ik het met deze wetten eens ben, Normaal gesproken zou ik me dr dan niet aan hoeven te houden ook.

T
Contacteer:

Bericht door T » ma aug 16, 2004 2:35 pm

Ik wil me d"r niet mee bemoeien eigenlijk :( maar "t gros van het probleem ligt erin dat binnen de arabisch/islamitische wereld zoveel problemen van oudsher liggen (in onenigheid over wie de echte afstammelingen van... zijn zelfs... hoe belangrijk...), bepaalde volkeren zich elitair voelen tov van anderen en westerse volkeren (uh, wij).

De arabisch/islamitische cultuur is een cultuur waar wij ons niet in kunnen leven, dus ik vraag me idd af of we er ons dan aan moeten branden. "We" wisten dan USA en UK ons een BS verhaaltje aan het ophangen waren, maar om het "arme" irakeese volk te helpen zijn "we" toch gaan opdraven, alleen wordt dat niet door iedereen in dank afgenomen. We blijven indringers, goede bedoelingen of niet.

In de (recente) geschiedenis van de arabische landen hebben de UK en USA zoveel vage rolletjes gespeelt, als je "t aan mij vraagt, zij zijn de afgelopen 100 jaar daar steeds oorlog aan het creeeren geweest, lekker leuk ver van je bed, goed voor je economie. En Nederland zit nu als sullige trouwe, naieve hond met goede (I wonder btw) bedoelingen in de gloeiend hete stront daar, daar waar wij toch geen rol van betekenis aan het spelen zijn. Maar wel je poot stijf houden hoor! Oei, 2 levens... 22 levens... of moet je terrorisme hun zin geven en inderdaad vertrekken...

D"r bestaat gewoon geen oplossing, totdat bij Magic Stroke iedereen elkaar in zijn waarde laat, iedereen het landje van een ander respecteerd, diens geloof en levensopvattingen, en dat kan de USA en UK d"r echt niet inmeppen hoor, hoe harder ze het proberen... etc.

Ik word er alleen maar verdrietig van.

Gast

Bericht door Gast » ma aug 16, 2004 2:47 pm

T schreef:
Ik wil me d"r niet mee bemoeien eigenlijk :( maar "t gros van het probleem ligt erin dat binnen de arabisch/islamitische wereld zoveel problemen van oudsher liggen (in onenigheid over wie de echte afstammelingen van... zijn zelfs... hoe belangrijk...), bepaalde volkeren zich elitair voelen tov van anderen en westerse volkeren (uh, wij).

Het erkennen van dit probleem is al een begin maar als je dat openbaar doet word je afgeschilderd als racist of nazi.
Het 2e probleem is dat de New World Order hier al jaren op een slinkse manier gebruik van maakt om geld te verdienen, mensen bang te maken en zo macht te verwerven.
Oplossing bestaat volgens mij ook niet, we kunnen alleen maar afwachten.
Verdrietige ontwikkeling idd.

Mariekem

Bericht door Mariekem » ma aug 16, 2004 3:06 pm

Ook sommige reacties hier vind ik wat triest. zoals de moslim extremisten daar elke westerling over één kam scheert, zo doen velen in het westen hetzelfde... en wij westerlingen die zichzelf zo goed vinden dat we denken de Irakezen te kunnen redden, met de arrogantie dat we dachten als helden binnengehaald te worden , zouden toch als eerste moeten kunnen bedenken dat zo extreem generaliseren alleen maar meer vijandigheden oproept.

Een tijd geleden demonstreerde ik tegen participatie van Nederland in de oorlog.
Met 25000 mensen op de dam lijkt het heel wat maar is erg weinig als je bedenkt dat ik in mijn eerste demonstratie ooit( als heel klein meisje in 1981 met mijn moeder) met een half miljoen mensen in Den Haag was.

Ik was tegen onze participatie, maar ik ben nu ook tegen terugtrekken.
We wisten waar we aan begonnen.
We vermoedden al van te voren dat er geen chemische wapens te vinden zou zijn.
Als we ons nu alemaal terugtrekken laat je je verantwoordelijkheden lopen.
wij hebben voor Irak besloten, dan zullen we het afmaken ook.

De oorlog heeft één grote puinhoop van Irak gemaakt. Maak de klus nu maar af en help het land weer op te bouwen.

Moslim extremisten zijn doodeng, absoluut.
Maar de moslims die ken ( albanees) zijn minstens zo modern als de niet kerkelijke christenen in NL. ik persoonlijk heb dus goede ervaringen met Moslims.

Extremisten zijn altijd eng: of ze nou gelovig zijn, of juist heel anti, fanatisme leid tot enge dingen.

als wij : de westerse wereld ons nou eens niet zouden bemoeien met het middenoosten, ophouden met de allesbeterwetende vader te spelen, behalve als we gevraagd worden of als de dreiging daadwerkelijk ernstig is ( een land dat dreigt zijn kernwapens te gaan gebruiken)

Ik vind het moeilijk om te zeggen dat we ons er niet actief mee moeten bemoeien, want ik zie misstanden in die landen ( en dan heb ik het over de interne missstanden, vooral het geweld naar vrouwen trek ik me erg aan).
Laat dat door onafhankelijke organisaties doen.
amnesty, rodekruis etc etc. organisaties die ondanks alles soms invloed kunnen hebben.

ik snap heel goed dat Irakezen een hekel aan het westen hebben. ik kan me daar wat bij voorstellen.
Een land zonder reden platgooien en denken dat je de bewoners daarmee ene plezier doet ..... :o.......

Trouwens. Toen Saddam er nog was, was er meer godsdienstvrijheid dan nu. saddam had de extremisten vrij aardig in de hand.

Verder kan ik me erg vinden in het verhaal van T.

just my opinion

aab

Bericht door aab » ma aug 16, 2004 3:15 pm

Mariekemeisje schreef:
Ik was tegen onze participatie, maar ik ben nu ook tegen terugtrekken.
We wisten waar we aan begonnen.
We vermoedden al van te voren dat er geen chemische wapens te vinden zou zijn.
Als we ons nu alemaal terugtrekken laat je je verantwoordelijkheden lopen.
wij hebben voor Irak besloten, dan zullen we het afmaken ook.

WE?
den-haag bedoel je, ze WISTEN zeker dat er niets te vinden was, en toch het volk maar wijsmaken dat er chemische wapens waren, terwijl het grootste deel van Nederland er tegen was.
lekker Democratisch :?

Mariekem

Bericht door Mariekem » ma aug 16, 2004 3:16 pm

We, we zijn nml een democratie en Den Haag vertegenwoordigt ons.

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » ma aug 16, 2004 3:18 pm

>:(We laten al die Irakezen naar hier komen, doen de uiteindelijk toch en maken van Irak een mega bike park! :P

Mariekem

Bericht door Mariekem » ma aug 16, 2004 3:18 pm

We, we zijn nml een democratie en Den Haag vertegenwoordigt ons. Helaas, dat wel maar We hebben de 2e kamer toch echt gezamelijk zo uitgezocht. ....

Grootste deel van NL er tegen, ben bang van niet....

T
Contacteer:

Bericht door T » ma aug 16, 2004 3:19 pm

EL PERRO schreef:
>:(We laten al die Irakezen naar hier komen, doen de uiteindelijk toch en maken van Irak een mega bike park! :P

Lekker temperatuurtje daar ook om te biken...

sught.

Gast

Bericht door Gast » ma aug 16, 2004 3:20 pm

Mariekemeisje schreef:
We, we zijn nml een democratie en Den Haag vertegenwoordigt ons.

Lachertje.
De meerderheid van de bevolking was tegen de oorlog.
Is dat democratie?

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » ma aug 16, 2004 3:21 pm

Dan fiets je toch in zo"n frisse burka! 8)

Lynx

Bericht door Lynx » ma aug 16, 2004 3:38 pm

Dude© schreef:
Zie het niet als een belediging maar het is niet als compliment bedoeld nee.
Ik vind dat "links" vaak niet spreekt uit ervaring maar dat men vaak blindelings elkaar napraat en dingen basseerd op een beeld dat men heeft van de samenleving dat is gevormd naar een ideaal beeld en niet de realiteit.

Ik haal mijn argument over extremisme niet vanuit de politiek maar puur uit eigen ervaring, door o.a te discussieren met moslims over dit soort dingen.
Vergeet ook niet dat Moslims in Nederland elke dag beinvloed worden door hun Imam die in Nederlandse Moskeeen tegen het westen predict.

Ik zal het kort houden :
Heb 26 jaar tussen de Moslims gewoond - 38% van mijn dorp is Moslim.
Heb vooral veel gebabbeld over hoe zij het zien en hoe ik het zie.
Heb regelmatig in de clinch gelegen met Moslims, maar daarom is het niet allemaal krapuul.
De Imans roepen op tot gehoorzaamheid van Allah en zijn wetten EN verdraagzaamheid.
Van de Belgische Imans zijn er welgeteld 3 die de "extremisten en hun aanslagen op onschuldigen" goedpraten en ze krijgen in Belgie weinig tot geen aanhang. Diegene die zich wel aangetrokken voelen zijn meestal kansloze jongeren.

....tot zover mijn blind-nagepraat-ideaal-beeld ::)

rene

Bericht door rene » ma aug 16, 2004 3:42 pm

Als we dan toch aan het generaliseren gaan, generaliseer dan als volgt:
extremistische gekken <-> andere mensen.
Dat is volgens mij de enige splitsing die je kunt maken. Geloof, huidskleur of afkomst maakt niet uit. Je zult in alle betrokken landen van beiderlei groepen mensen vinden . . .
Dzjeez, wat een gelul komt hier voorbij zeg. :-X

Gast

Bericht door Gast » ma aug 16, 2004 3:59 pm

Links schreef:

Ik zal het kort houden :
Heb 26 jaar tussen de Moslims gewoond - 38% van mijn dorp is Moslim.
Heb vooral veel gebabbeld over hoe zij het zien en hoe ik het zie.
Heb regelmatig in de clinch gelegen met Moslims, maar daarom is het niet allemaal krapuul.
De Imans roepen op tot gehoorzaamheid van Allah en zijn wetten EN verdraagzaamheid.
Van de Belgische Imans zijn er welgeteld 3 die de "extremisten en hun aanslagen op onschuldigen" goedpraten en ze krijgen in Belgie weinig tot geen aanhang. Diegene die zich wel aangetrokken voelen zijn meestal kansloze jongeren.

....tot zover mijn blind-nagepraat-ideaal-beeld ::)

Je hebt me in 1 post overtuigd ::)

DOc

Bericht door DOc » ma aug 16, 2004 4:26 pm

ach gister keek ik ook weer naar het nieuws en wie zijn we daar onze balkenende
die man veroorzaakt naast onze bush veel troubles, die er helemaal niet hoefen te wezen, maar goed balkenende vind dat wij ons wel moeten aanpassen bij amerika en dat we goed moeten overkomen, omdat we bang zijn dat we anders geen goederen meer krijgen van amerika, kijk duitsland of frankrijk ze zetten geen troepen in irak om ze te helpen.

maar wij als nederlanders wel weer.
en wat krijg je er van grote problemen.
kortom zolang balkenende eraan zit hebben we nog wel wat dingen waar we niet over eens zijn.

aab

Bericht door aab » ma aug 16, 2004 4:36 pm

moeilijk te volgen je verhaal gebruik eens wat kommas ofzo :-*

Igor

Bericht door Igor » ma aug 16, 2004 4:46 pm

allemaal leuk enzo, "wij" hebben ervoor gekozen, maar de pvda had een meerderheid, beetje triest dat die volwassen mannen in den haag er niet uit zijn gekomen met z"n tweeen. bovendien heb ik de vorige keer helemaal niet mee mogen stemmen, al heb ik niet de indruk dat de aanwezigheid van mijn stem de hele zaak zal veranderen.

opzich is het een mooi initiatief van de amerikanen om in moeilijke tijden je achter je leider te scharen zonder (al te veel) kritiek, maar als het om zulke grove fouten gaat kan dit erg gevaarlijk worden.
en erg jammer natuurlijk dat amerika kan doen en laten wat ze wil in deze wereld, en nog veel meer jammer dat datzelfde amerika vertengwoordigd wordt door een niet al te intelligente texaanse boer...

MauiForce

Bericht door MauiForce » ma aug 16, 2004 8:50 pm

Dude© schreef:
De voorbereidingen om van de hele wereld een politie staat te maken zijn in volle gang. Achter de schermen welliswaar maar door mensen als Alex Jones of Micheal Moore zien steeds meer mensen in wat het "Grote plan" is en waar het naartoe gaat met deze wereld.

Niet vergeten dat michael moore het zeer moeilijk heeft om op bepaalde vragen te antwoorden (gesteld door kritische journalisten) of bepaalde bronnen van de info uit z"n film toe te lichten. In z"n boeken en films staan zeer veel onjuistheden, vooral in de films manipuleerd ie de mensen. Michael moore is nie meer dan een maker van het amerikaanse product; "de sensatie" en natuurlijk moet ie veel films verkopen. Wat er zich in de film 9/11 afspeelt kan je allemaal terugvinden in BBC docu"s over bin laden, maar dan minder sensationeel en straight to the point, maar toch schokkender. De "media" maakt ons wijs wat ze willen. en dat is het spijtige. nen mens zou kritisch moeten zijn, maar heeft daar de tijd niet toe, dus maar rap naar de cinema en een hoop "Moore zever" door onze strot laten rammen. Zo werkt dat niet , zo krijgen we geen zicht op de feiten. Je kan natuurlijk ook chomsky lezen (geen bullshit, straight to the point, anti-massa, anti-sensatie, weldoordacht, zeer consistent, kortom nuchtere lektuur) maar dat leest moelijk.

Grootste bedreiging op de wereld is noord korea, ze zijn in staat om 50 atoombommen per jaar te maken, zwaar communistisch land, inwoners worden zeer zwaar anti-amerika gebrain washed terwijl ze het land niet uit mogen en geen enkele vorm van media kennen buiten hun radio met 1 zender. Waarom brainwashen ze die mensen dan allemaal ? die weten nog nie eens hoe amerika in elkaar zit, kunnen niet kritisch zijn. (valt hieruit af te leiden dat N-korea america binnen aanzielijke tijd gaat aanvallen ??) Ook effe niet vergeten dat noord korea het meest efficiente en doeltreffendste leger heeft op deze aardbol, ook niet vergeten dat de noord koreanen valse dollars drukken (met identiek dezelfde machienes als de amerikaanse dollar machienes, en de biljetten niet te onderscheiden zijn van de echte) gewoon om de amerikaanse economie te kelderen. Amerika heeft er weet van en ze doen nx... Zouden ze misschien bang zijn ??

De volgende oorlog is er geen om het geloof, maar om het Imperialisme.

Gast

Bericht door Gast » ma aug 16, 2004 8:58 pm

Heb je helemaal gelijk in. Moore en Jones zijn ook niet echt integere journalisten wat mij betreft daar was ik al achter na het zien van Columbine, maar onthoud goed dat de meeste mensen sneller een film van 1 van hen zal kijken dan een boek zal lezen van Chomsky. ;)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma aug 16, 2004 10:35 pm

schieten we alle moslims dood.
zou het helpen?

tegen wie vechten zullie daarna?
shiiten
ook allemaal dood
joden
ook allemaal dood
blijven dan de christenen over?
nee want die gaan onderling ook vechten omdat de een katholiek is en de ander hervorm etc.

blijven over de heidenen :-X

Plaats reactie