Tubless Sucks?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
El Captaino
Tubless Sucks?

Bericht door El Captaino » zo okt 31, 2004 5:19 pm

Ben vrijdag wezen fietsen in Schoorl met mijn nieuwe bandjes . Hutchinson Spider 2.10. Maar na 1 ronden had ik dus 2 flat tires :"(

Is dit normaal bij tubless of heb ik weer eens bad luck ::)

Jumping Hansje

Re:Tubless Sucks?

Bericht door Jumping Hansje » zo okt 31, 2004 10:53 pm

Ik vrees het laatste, met tubeless heb je minder kans op snakebite dat is het grote voordeel.
Met andere woorden met een lage bandenspanning en evt. rotsige ondergrond heb je aanmerkelijk minder kans op lekke banden.
Heb je de banden wel goed gemonteerd, dus de velg niet beschadigd (of de band), daarna de banden flink oppgepompt tot een bar of 4 tot 5 (zodat ze goed op de velg zitten i.v.m. de afdichting) en daarna laten leeglopen tot de gewenste bandendruk. Denk aan de afdichting(en)/O-ringen bij je ventiel,

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » ma nov 01, 2004 1:09 am

mss slechte montage?

El Captaino

Bericht door El Captaino » ma nov 01, 2004 7:31 pm

Ja ik heb ze goed gemonteerd eerst ff 4,5 Bar er in en daarna op 3 Bar gezet. Maar er zat in mijn voorband een stuk schelp, en in mijn achterband kon ik niks vinden. Maar die loopt heel langzaam leeg :?

Gène

Bericht door Gène » ma nov 01, 2004 8:12 pm

Waarom Tubeless als je toch met drie bar rijdt? Volgens mij is het juist de bedoeling dat je juist met minder rijdt. Ik geloof dat een bekende wedstrijderrijder ( weet helaas niet meer wie) met een druk van 1.5/1.7 bar een wedstrijd heeft uitgereden.
Offtopic gezien vind ik het het hele tubeless eigenlijk niks, maar ik rij ook niet met lagere bandenspanningen dan 2.5.
Zelfs in wedstrijd verband zie ik geen voordelen, geen gewichtswinst en ook niet sneller m.b.t. reparatie. Maar goed, ieder zijn ding.
mzzl
Gène

Sven

Bericht door Sven » ma nov 01, 2004 9:24 pm

Afgelopen vakantie in Italie zag ik toch hennig het nut van Tubeless. Eerste rit veel bar (volgens mij 2.8) weinig grip, niet veel kunnen rijden vanwege schuiven ed. Tweede rit met 1.9 bar gaan rijden, en volgens mij nog nooit zo lekker kunnen spelen... Heerlijk!!

Kortom, voor mij is Tubeless dan de uitkomst... Maar ieder zijn ding. Ik baal er nog steeds van dat ik mijn banden om de 3 á 4 dagen moet oppompen...

El Captaino

Bericht door El Captaino » di nov 02, 2004 8:51 am

[quote][ [quote="D"n Helle"]

Is dat dan normaal bij Tubless dat je je banden steeds moet oppompen?

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di nov 02, 2004 9:45 am

Ja tubeless heeft de "eigenschap" dat deze langzaam leeglopen.
Er zit echter wel verschil in het merk banden, zelf heb ik Swalbe Little Albert en deze zijn vrij moeilijk te monteren.
De pees in de band is nogal strak, voordeel is dat deze banden maar 1 keer in de 2 a 3 weken bijgepompt moeten worden.
Hiervoor had ik Continental Explorer banden en deze moest ik om de 3 dagen bijpompen.

Sven

Bericht door Sven » di nov 02, 2004 12:12 pm

Jumping Hansje schreef:
Ja tubeless heeft de "eigenschap" dat deze langzaam leeglopen.

Hiervoor had ik Comtinental Explorer banden en deze moest ik om de 3 dagen bijpompen.

Rij dus met deze banden en dat is dus het euvel... Tis gewoon tubeless...

Plaats reactie