En ja, dat betekent zeker ook betaald parkeren in "t bos

Moderator:Beheerders
FREAKaZOID schreef: Hij heeft zelfs asfalt nodig.
FREAKaZOID schreef:Geld voor onderhoud dat is er heus wel. Daar draagt die 5 euro niks aan bij.
rene schreef:
Feit is dat ATB-en meer schade aan de ondergrond toebrengt dan wandelen (
rene schreef:
Weet niet waarvoor een wandelaar asfalt nodig heeft? Heb ik persoonlijk iig liever niet als ik aan "t wandelen ben...
rene schreef:
Of ben ik verkeerd geinformeerd hier? :-*
nou..... ik heb het idee dat staatbosbeheer ons liever vandaag dan morgen het bos uit heeft.FREAKaZOID schreef: Minder bikers komen er ook niet van, en dat is toch ook niet bedoeling?? OF WEL?
Xircuit™ schreef:
[FREAKaZOID schreef:
Minder bikers komen er ook niet van, en dat is toch ook niet bedoeling?? OF WEL?
nou..... ik heb het idee dat staatbosbeheer ons liever vandaag dan morgen het bos uit heeft.
BOSS schreef:
[rene schreef:
Of ben ik verkeerd geinformeerd hier? :-*
JA!!!
lees dit maar eens:http://www.probos.net/home/pdf/ATB.pdf
BOSS schreef:
[Xircuit™ schreef:
[FREAKaZOID schreef:
Minder bikers komen er ook niet van, en dat is toch ook niet bedoeling?? OF WEL?
nou..... ik heb het idee dat staatbosbeheer ons liever vandaag dan morgen het bos uit heeft.
welnee man, SBB zijn de meest relekste van alle beheerders. iig hier in Schoorl.
dusssss©
Steelboy schreef:
Ik vind het wel een goed idee, met name voor de acceptatie!
Ik ben al jaren lid van natuurmonumenten, uiteraard roept iedereen hier dat die toch al een berg geld hebben en niks doen.
En alle acties richting het kabinet dan? Als natuurmonumenten er niet geweest was, dan zou het groene hart al volgebouwd zijn, zou de veluwe / heuvelrug veel meer vesnipperd zijn door bebouwing etc.
Alleen... natuur heeft pas effect als je er ook mag recreeeren (van paardrijden via wandelen tot mtb-en), dat hebben ze nog iets minder door...
@ BOSS, ik weet niet in hoeverre jij bezig bent met een overkoepelende organisatie, maar wellicht is het handig om Natuurmonumenten hierbij ook te betrekken.
Steelboy schreef:
Ik vind het wel een goed idee, met name voor de acceptatie!
Ik ben al jaren lid van natuurmonumenten, uiteraard roept iedereen hier dat die toch al een berg geld hebben en niks doen.
En alle acties richting het kabinet dan? Als natuurmonumenten er niet geweest was, dan zou het groene hart al volgebouwd zijn, zou de veluwe / heuvelrug veel meer vesnipperd zijn door bebouwing etc.
Alleen... natuur heeft pas effect als je er ook mag recreeeren (van paardrijden via wandelen tot mtb-en), dat hebben ze nog iets minder door...
@ BOSS, ik weet niet in hoeverre jij bezig bent met een overkoepelende organisatie, maar wellicht is het handig om Natuurmonumenten hierbij ook te betrekken.
rigid schreef:
Een paar reacties;
- Regels hebben pas zin als je ze kunt bekrachtigen. Dus stickers verkopen en vervolgens niet controleren heeft geen zin.
- Kom ik op het punt opbrengsten vs kosten, wil dit systeem goed opzetten moet je haast wel een hek met draaipoortjes rond het bos gaan zetten (lijkt me geen optie) of een achter iedere boom een boswachter.
Al met al levert het systeem dan hoogstwaarschijnlijk niets op- Wat weer leidt tot het volgende punt; als je meer betaald mag je ook meer verwachten > als er geen geld overblijft voor verbeteringen / onderhoud wil ik niet betalen.
Kortom het systeem lijkt me in Nederland niet te gaan werken aangezien je hier geen (ski)liften nodig hebt en slechts zeer weinig geschikte lokaties voor een afgesloten parcour waar ik voor zou willen betalen.
kortkortom> zolang het niet werkt betaal ik niet ( een dagje scheppen gevolgd door pannekoeken eten lijkt me dan een beter en vooral gezelliger optie)
The man formaly known as rigid