Magura postmount -IS
Moderator:Beheerders
Ik wil een 160 mm schrijf (magura louise)- die ik als het goed is dit weekend ga overnemen van iemand- op m"n manitou monteren (met postmount).
Op de magura-site kreeg ik de indruk dat je de louise alleen kunt monteren op postmount via een adapter en een 180 mm schijf of als het remhuis al in de postmount-uitvoering is (wat ik nog niet weet, moet daar vanavond even over bellen) en dan wel met een 160 mm-schijf. Of kan ik met een adaptor ook gewoon de 160mm-schijf monteren
weet een van jullie meer hierover?
alvast bedankt
Op de magura-site kreeg ik de indruk dat je de louise alleen kunt monteren op postmount via een adapter en een 180 mm schijf of als het remhuis al in de postmount-uitvoering is (wat ik nog niet weet, moet daar vanavond even over bellen) en dan wel met een 160 mm-schijf. Of kan ik met een adaptor ook gewoon de 160mm-schijf monteren
weet een van jullie meer hierover?
alvast bedankt
-
Re:Magura postmount -IS
loise zal niet in post mount zijn... dus je hebt een adaptor nodig om van je vork naar je klauw te geraken...
bij een 180 mm schijf heb je postmount adaptor nr 3 nodig dacht ik
bij een 180 mm schijf heb je postmount adaptor nr 3 nodig dacht ik
Ik zou niet weten waarom je een adaptor zou nodig hebben om een schijf te monteren ??? Een schijf is een schijf is een schijf ... 6 boutjes en klaar ...
ik bedoel de remklauw, de schijf kan ik zo monteren.Luc schreef: Ik zou niet weten waarom je een adaptor zou nodig hebben om een schijf te monteren ??? Een schijf is een schijf is een schijf ... 6 boutjes en klaar ...
Maar een schijf is een schijf gaat met centerlock niet echt meer op.
@zand erover: bedankt voor je reactie
Maar is het ook mogelijk om met een adaptor gewoon de 160 mm -schijf te gebruiken?
Die krijg ik immers meegeleverd, anders moet ik nog een 180 mm schijf gaan kopen.
Ik heb dus een adaptor nodig van IS naar postmount voor gebruik met een 160 mm schijf.
Er zijn ondertussen natuurlijk ook al Centerlock naar 6-bout adapters op de markt, o.a. bij DT
De caliper is dus IS2000 als ik je goed begrijp? Dan vrees ik dat je naar een 180mm. schijf zal moeten zoeken.

De caliper is dus IS2000 als ik je goed begrijp? Dan vrees ik dat je naar een 180mm. schijf zal moeten zoeken.
-
klopt, doordat je een adapter nodig hebt om naar IS te gaan komt je klauw hoger te zitten dan bij postmount het geval zou zijn geweest.. Dus 160 ga je dan niet meer redden.. je zult dus een adapter nodig hebben die je klauw exact goed zet voor een 180 schijf..
In dit geval heb je een adapter nodig en een 180 disk..... of een nieuwe vork met IS.....
In dit geval heb je een adapter nodig en een 180 disk..... of een nieuwe vork met IS.....
Ok, bedankt voor jullie reacties. ga vanavond maar eens op zoek naar adaptor en schijf.
en ondertussen weer verder sparen voor nieuw vorkje (iemand nog een mooi vorkje over? ;D )
en ondertussen weer verder sparen voor nieuw vorkje (iemand nog een mooi vorkje over? ;D )