Matige verkooptrucs
Moderator:Beheerders
Ga afgelopen zaterdag naar Van herwerden voor winterschoenen en vraag om twee verschillende schoenen. conclusie: ik krijg de duurste in mijn handen geduwd en de goedkopere "moesten ze even zoeken"waarna er wel op zo"n verschrikkelijk trage manier gezocht wordt dat ik er ziek van werd. En maar kijken of die dure goedzaten. Maar ik wil vergelijken!!!!!. Heb uiteindelijk bij een concurrent goeie schoenen gevonden. Wees eerlijk maar belazer me niet door het duurste product te willen verkopen. Serieus geld boeit me niet bij dit soort dingen maar wil wel service en de beste keuze, VOOR MIJ! Wat vinden jullie daarvan.
Re:Matige verkooptrucs
ach typisch zo"n geval van:
"Daar had je bij moeten zijn" om er iets zinnigs over te zeggen.
dusssss©
"Daar had je bij moeten zijn" om er iets zinnigs over te zeggen.
dusssss©
Re:Matige verkooptrucs
Sorry Boss moest effe mijn frustratie ventileren. Baal er gewoon van dat die verkoper niet helemaal eerlijk en open was tegen mij. Daar ben ik helaas allergisch voor en dan loop ik weg
Re:Matige verkooptrucs
Binker schreef:
Sorry Boss moest effe mijn frustratie ventileren. Baal er gewoon van dat die verkoper niet helemaal eerlijk en open was tegen mij. Daar ben ik helaas allergisch voor en dan loop ik weg
Nee je hebt groot gelijk, ik ben daar ook erg gevoelig en akkergisch voor.
Maar voor een ieder is dit weer anders. Sommige mensen willen juist horen dat de duurste schoenen ook de beste zijn. Omdat ze denken dat ze dan beter gaan fietsen oid.
Gaerne heeft heerlijk winterschoenen, bij Hopmans in Bergen op Zoom voor € 129,-, kostten bij mijn LBS ongeveer € 190,- .....was het ritje wel waard
dusssss©
Re:Matige verkooptrucs
Heb nu Diadora Chili zero. erg prima schoentje wel iets aan de ruime kant maar dan draag ik maar een extra sokje €169,- helaas wat duurder maar deze zaten Veeeeeeeeel beter dan de sidi"s. Toch gek want normale schoenen zijn sidi.
binker
binker
Re:Matige verkooptrucs
Soms wil een duur product helemaal niet zeggen maximale winst voor een verkoper.
-
- Berichten:1851
- Lid geworden op:zo nov 30, 2003 8:37 pm
- Locatie:Den Haag
- Contacteer:
Re:Matige verkooptrucs
tis idd meestal andersom...
Re:Matige verkooptrucs
kijk maar naar BBB niet duur maar meestal wel goed (niet altijd maar vaak wel...prijs kwaliteit gezien...)
Re:Matige verkooptrucs
Hieronder een reactie van John van Herwerden over dit voorval, omdat hij geen lid hier is, plaats ik dit voor hem. Als ik hun zaak inschat (ik ben er zelf nog geen enkele keer geweest) dan den ik niet dat ze je daar bewust dure spullen proberen aan te smeren, maar dat ze je met het beste advies willen helpen...
_______________________________________________________________
Ik wil graag reageren.
Ik weet 100% zeker dat wij bekend staan om een neutraal image omtrent de adviezen van producten. Wij gaan niet uit van het standpunt het duurste is slecht genoeg. Integendeel.. Ik betreur uw ervaringen die u in onze winkel heeft gehad en ben ervan overtuigd dat de trage behulpzaamheid niet wegkomt om het duurste te verkopen.
Met zo"n instelling blijft geen enkel bedrijf meer dan een 100 jaar in de markt..
Met vriendelijke groet John van Herwerden, eigenaar van van Herwerden Wielersport
_______________________________________________________________
Ik wil graag reageren.
Ik weet 100% zeker dat wij bekend staan om een neutraal image omtrent de adviezen van producten. Wij gaan niet uit van het standpunt het duurste is slecht genoeg. Integendeel.. Ik betreur uw ervaringen die u in onze winkel heeft gehad en ben ervan overtuigd dat de trage behulpzaamheid niet wegkomt om het duurste te verkopen.
Met zo"n instelling blijft geen enkel bedrijf meer dan een 100 jaar in de markt..
Met vriendelijke groet John van Herwerden, eigenaar van van Herwerden Wielersport
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Re:Matige verkooptrucs
Stoer, wel iemand die in de gaten houdt wat de markt wil en denkt dus, dat pleit wel weer heel erg voor hem.
Meneer van Herwerden, gewoon aanmelden als lid van DP, af en toe is een inbreng van de verkopende kant hier wel eens fijn.
En Ruben heeft vast nog wel wat ruimte vrij om tegen een kleine vergoeding een banner te plaatsen
Meneer van Herwerden, gewoon aanmelden als lid van DP, af en toe is een inbreng van de verkopende kant hier wel eens fijn.
En Ruben heeft vast nog wel wat ruimte vrij om tegen een kleine vergoeding een banner te plaatsen

Re:Matige verkooptrucs
Way to go, meneer van Herwerden !!
Re:Matige verkooptrucs
Prima, Ga er ook vanuit dat het een incident was. Misschien heb ik een verkeerde Vibe opgepakt maar ik wil eigenlijk gewoon eerlijk, kort en krachtig geholpen worden. Houd het me ten goede maar ik vind dat de klant te vaak genegeerd word en dat er niet geluisterd word naar de wensen van de klant. Dit is bij fietszaken maar ook bij andere speciaalzaken zo. Ik heb het idee dat ik vaak ontweken word(wat natuurlijk kan want ben foeilelijk),maar ik kom wel geld brengen. Ik heb zelf jaren in een buitensportwinkel gewerkt en mijn eigen instelling was dat de klant altijd voorgaat en dan pas de andere klusjes. Verder (meer on-topic) is het in mijn ogen belangrijk dat de klant juist en eerlijk advies kregen. Als specialist ben je uiteraard commercieel maar wil je gewoon het beste verkopen VOOR JE KLANT!!! Dus niet wat je zelf het gaafst vind! Heb zelf regelmatig mensen helemaal happy de winkel uit zien gaan terwijl ik zelf nog nieteens misschien dat artikel wil aanschaffen voor watvoor doeleinde dan ook.
Maar goed zand erover en einde verhaal wat mij betreft!
Maar goed zand erover en einde verhaal wat mij betreft!
Re:Matige verkooptrucs
Ik ben zelf ook verkoper in een fietsenzaak. Heb net een training gehad over klant gericht denken etc. Luisteren naar de klant is een van de belangrijkste dingen om een klant tevreden naar huis te laten gaan. Je kan hem wel het duurste aan smeren, dan is ie op dat moment wel tevreden, maar dan komt ie er later achter dat het toch niet helemaal is wat hij zocht. Dan komt de klant minder snel bij je terug.
Je zou hier inderdaad kunnen spreken van een matige verkoper (niet dat ik zelf de beste ben, maar aan de hand wat ik heb geleerd is hij iigv niet echt goed bezig).
Maar omdat het een incident is (zoals ook de firma zelf aangeeft) is dit niet mijn oordeel over de hele firma van Herwerden. Ik ken die zaak verder ook niet, het zou dus ook ongepast zijn om er een oordeel over te geven.
Je zou hier inderdaad kunnen spreken van een matige verkoper (niet dat ik zelf de beste ben, maar aan de hand wat ik heb geleerd is hij iigv niet echt goed bezig).
Maar omdat het een incident is (zoals ook de firma zelf aangeeft) is dit niet mijn oordeel over de hele firma van Herwerden. Ik ken die zaak verder ook niet, het zou dus ook ongepast zijn om er een oordeel over te geven.
Re:Matige verkooptrucs
Mathijs schreef:
Ik ben zelf ook verkoper in een fietsenzaak. Heb net een training gehad over klant gericht denken etc. Luisteren naar de klant is een van de belangrijkste dingen om een klant tevreden naar huis te laten gaan. Je kan hem wel het duurste aan smeren, dan is ie op dat moment wel tevreden, maar dan komt ie er later achter dat het toch niet helemaal is wat hij zocht. Dan komt de klant minder snel bij je terug.
Ik wil niet lullig doen, maar heb je dat idee niet altijd als je iets verkoopt? Ik bedoel, je hoeft er geen LBS voor te zijn, om te weten dat klant koning is en dat de klant altijd alles zo goed en goedkoop mogelijk wil...
Re:Matige verkooptrucs
ik heb in d emeeste winkels lieve rniet dat er meteen een verkooper op mij af komt die beingt met van alles.
Als ik iets wil weten vraag ik het wel.
(mijn LBS hoef ik niks te vragen, die weet het toch niet ;D)
Als ik iets wil weten vraag ik het wel.
(mijn LBS hoef ik niks te vragen, die weet het toch niet ;D)
Re:Matige verkooptrucs
The Pyreneeën King schreef:
ik heb in d emeeste winkels lieve rniet dat er meteen een verkooper op mij af komt die beingt met van alles.
Als ik iets wil weten vraag ik het wel.
(mijn LBS hoef ik niks te vragen, die weet het toch niet ;D)
Geef toe, als jij ongeveer 5 minuten radeloos in een winkel staat te zoeken zou je het ook fijn vinden als iemand je spontaan komt helpen, of op zijn minst ff vragen of ie kan helpen...
Re:Matige verkooptrucs
Tja begrijpelijk is het als je je werk even wil afmaken. Maar laat dat dan wel effe weten. Er wordt een soort "escape and evade"tactiek toegepast en oogcontact vermeden!!!! Wil best wachten als iemand nog bezig is. Geef dan een bakkie koffie en help me dan daarna ook. Ik vind een summier "deze zijn beter"eigenlijk niet genoeg. Nogmaals geld speelt bij mij geen rol!!! Ik wil wat voor mij de beste en meest doordachte keus is en meer niet!
Re:Matige verkooptrucs
Ik zelf zou ook nooit bij een duurder product "deze is beter" gebruiken. Ik zou het dan altijd nog onderbouwen. Maar het gaat om de wensen van de klant wat voor hem/haar het beste is.
Re:Matige verkooptrucs
klopt, als je een klant iets door zijn strot duwt zal deze na de koop met een negatief gevoel rond lopen en zal minder snel nog een keer terug komen of iemand doorverwijzen naar je shop. Het is wel zo dat er klanten zijn die iets goedkopers willen dan goed is voor hun gebruik...maar ook dan moet de verkoper duidelijk en eerlijk zijn in wat de klant nodig heeft.
Re:Matige verkooptrucs
wtf is LBS toch?
Ik merk zelf dat ik alleen goed geholpen wordt daar waar ik wat groots heb gekocht. Ik doe liefst wel alleen zaken met de baas of 2nd in command.
@mathijs, Build Relationship of Trust (BRT) heet dat verhaaltje van je. Ben ik ook op getrained in the US, met suc6.
Vandaag nog bij vermeulen te geldrop geweest, een doorsnee fietszaak. 30 min lang, 5 verkopers die in hun neus zaten te eten en geen woord hebben gezegt. Ook bij het verlaten van de zaak geen woord.
oh well
Ik merk zelf dat ik alleen goed geholpen wordt daar waar ik wat groots heb gekocht. Ik doe liefst wel alleen zaken met de baas of 2nd in command.
@mathijs, Build Relationship of Trust (BRT) heet dat verhaaltje van je. Ben ik ook op getrained in the US, met suc6.

Vandaag nog bij vermeulen te geldrop geweest, een doorsnee fietszaak. 30 min lang, 5 verkopers die in hun neus zaten te eten en geen woord hebben gezegt. Ook bij het verlaten van de zaak geen woord.
oh well
-
- Berichten:1267
- Lid geworden op:zo sep 28, 2003 7:48 pm
- Locatie:Oss
Re:Matige verkooptrucs
Charmin schreef:
wtf is LBS toch?
Local Bike Shop