Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » wo apr 13, 2005 11:33 am

Een sedan waar ook ik mijn vingers bij aflik; een E30 BMW M3. Maar ja, je fiets zal je thuis moeten laten.

Afbeelding

Oh ja, op de voorgrond een FAT Chance Titanium

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » wo apr 13, 2005 2:22 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verlengde A6 L Errug sjiek!!

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » wo apr 13, 2005 3:24 pm

Rover is nog niet failliet, maar het gat van de 75 LWB is alvast opgevuld. Net wat langere modellen in deze klasse zijn eigenlijk best wel uitzonderlijk. Vd 960/S90 was er een Executive uitvoering tot een jaar of 6 geleden.

Een fabrikant als Coleman Milne verlengt wel van alles en flink ook, zoals bv Bea"s Scorpio.

Bij deze Audi valt overigens in het geheel niet op dat het om een verlengd exemplaar gaat.

Ik vind het dashboard van de nwe A6 wel geslaagd.

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » wo apr 13, 2005 3:49 pm

Elevation12,000 schreef:
Ik vind het dashboard van de nwe A6 wel geslaagd.


Dashboard = TOP!! Voor de onwetende...

Rover failliet is jammer dan... ook al hebben we hier 1e thuis staan, ze zijn het zelf fout. Misstappen in het verleden hebben veel schade gedaan!

Ook mooi:

Volvo Ocean Race...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Xircuit
Berichten:3504
Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Xircuit » wo apr 13, 2005 4:23 pm

Rover is inderdaad nog niet falliet, de engelse overheid heeft enkele miljarden geleent... :?

Die A6 L is overgens alleen voor de Chinese markt, waar hij dus ook (i.v.m. invoer rechten e.d.) wordt gebouwd.

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » wo apr 13, 2005 4:54 pm

Als je een lange A6 zou willen kopen kan je net zo goed een normale A8 kopen. Imho mooier dan de A6.

HUGO©
Berichten:254
Lid geworden op:wo dec 31, 2003 1:06 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door HUGO© » wo apr 13, 2005 5:12 pm

over volvo gesproken. Ik doe die van mij mss weg. Ik ga in enschede studeren en dan is benzine te duur en heb ik diesel nodig.

Wil er iemand een 1998 Saffron Volvo V70R kopen? 5 cylinder 2.3i Turbo 20v. 240PK. Automaat.
Hier kan je echt al je troep in kwijt.

van 80 tot 120 trek je een porsche eruit.
je moet wel in België wonen.

Prijs: plm. 12500 euries. Of wisselen tegen een 1998-2001 BMW 320D

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » wo apr 13, 2005 6:18 pm

Studeren en een V70R rijden....hmmmmm En straks een 320D??

Das mij nooit gelukt hoor..

Denk dat menigeen student hier dat niet voor elkaar krijgt!

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » wo apr 13, 2005 6:55 pm

Voor Zane:

http://www.midwestmonsters.com/rockvid.html

misschien kende je hem nog niet ;D

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » wo apr 13, 2005 8:12 pm

Xircuit schreef: Rover is inderdaad nog niet falliet, de engelse overheid heeft enkele miljarden geleent... :?

Die A6 L is overgens alleen voor de Chinese markt, waar hij dus ook (i.v.m. invoer rechten e.d.) wordt gebouwd.
Binnenkort verkiezingen in GB. Het hele MG Rover debacle komt Tony niet zo goed uit. Zijn Labour is zoveel meer pro Europa dan de Tories en het is juist deze EU die het een beetje behoorlijk ondersteunen van Rover onmogelijk maakt. Het niet kunnen krijgen van behoorlijke steun is waarom de Chinezen van SAIC weggelopen zijn.

Mijn laatste info is dat MG Rover een dikke zes miljoen pond heeft gekregen om de werknemers op betaald verlof te sturen en eea wat te rekken. Ik denk te rekken om er met de Chinezen alsnog uit te komen, want ff over de verkiezingen heen tillen lijkt me wat al te doorzichtig.

Een miljarden lening lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat 1) de EU dat niet toestaat en 2) omdat dat gewoon een astronomisch bedrag is.

@HUGO
Van een V70 naar een 3; vind je dat niet een beetje een teruggang?

Gebruikersavatar
Xircuit
Berichten:3504
Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Xircuit » wo apr 13, 2005 10:35 pm

Xircuit schreef:
Rover is inderdaad nog niet falliet, de engelse overheid heeft enkele [s]miljarden[/s] geleent... :?

Die A6 L is overgens alleen voor de Chinese markt, waar hij dus ook (i.v.m. invoer rechten e.d.) wordt gebouwd.


Miljoenen natuurlijk.... ;)

En een 3-serie Diesel is natuurlijk stukken economischer als een slurpende 5 cilinder turbo.

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » do apr 14, 2005 3:24 pm

Mustang Geigercars.. Te vet!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankzij de montage van een compressor weet GeigerCars ruim 100 pk meer vermogen uit de V8 van de Ford Mustang te halen. Daarnaast heeft GeigerCars de auto optisch verfraaid.

Standaard levert de 4.6 liter V8 in het vooronder van de Mustang een vermogen van 300 pk. GeigerCars heeft de motor voorzien van een compressor en weet daar 100 pk mee te winnen. Het resultaat is een Mustang met 400 pk en een koppel van 550 Nm. Honderd pk extra vermogen gaat gepaard met een flinke verbetering van de prestaties. In 4,7 seconden sprint de Mustang naar 100 km/h en de topsnelheid ligt boven de 260 km/h.

Dure wielen
De twee flinke uitlaatpijpen die het achterste van de Mustang sieren staan garant voor een diepe sound. Wat wielen betreft is er keuze uit diverse soorten en maten. Het topmodel onder de wielen is de 20 inch verchroomde velg. Voor is deze geschoeid met 255/35 banden en achter is gekozen voor 285/30. De kosten van een setje zijn niet niets. Er moet € 8.376,- betaald worden voor vier velgen met banden.

Verlaagd
Voor een 35 mm verlaagde Mustang kan GeigerCars tevens zorgen. Zowel voor de V6 als de V8 aangedreven Mustang levert het bedrijf een set. Uiteraard zorgt de verlaging voor een mooiere look maar ook voor een lager zwaartepunt en dus een verbeterde wegligging.

Interieur
Exclusieve accenten voor in het interieur completeren het geheel. Materialen van leer, carbon en aluminium sieren het binnenste van de Mustang

FranQ
Berichten:612
Lid geworden op:do okt 11, 2001 12:53 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door FranQ » do apr 14, 2005 5:23 pm

Als je dan toch een getunede Mustang wil: neem dan een Saleen S281 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook in supercharged te krijgen ;D

Check:
http://www.saleen.com/2005_s281.htm
Voor een paar vids.
Vette bak zou ik zeggen.

@Hugo, hoe krijg je dat voor elkaar studeren en een dikke Volvo of BMW? Volgens mij doe ik iets vreselijk fout dan... ::)

Erikje
Berichten:2037
Lid geworden op:do jul 31, 2003 8:13 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Erikje » vr apr 15, 2005 2:08 pm

Xircuit schreef:
[
Xircuit schreef:
Rover is inderdaad nog niet falliet, de engelse overheid heeft enkele [s]miljarden[/s] geleent... :?

Die A6 L is overgens alleen voor de Chinese markt, waar hij dus ook (i.v.m. invoer rechten e.d.) wordt gebouwd.


Miljoenen natuurlijk.... ;)

En een 3-serie Diesel is natuurlijk stukken economischer als een slurpende 5 cilinder turbo.


En nu is het echt gebeurd....

BBC: reddingsplan Rover mislukt 15-4-2005
Een behoorlijk aantal medewerkers van MG Rover krijgt dit weekend een ontslagbrief opgestuurd. Dat hebben bewindvoerders bij de autofabrikant gezegd na een last minute poging om SAIC ertoe te bewegen de Engelse autofabrikant te redden. We zullen geen enkel gesprek voeren over een joint venture of over het uitkopen van MG Rover uit zijn surseance, aldus een woordvoerder van de Chinese autofabrikant.

Volgens de bewindvoerders van PricewaterhouseCoopers (PwC) is er geen realistisch vooruitzicht op het verkrijgen van geld om alle medewerkers in dienst te houden terwijl er naar andere oplossingen wordt gezocht.


Erikje

EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » za apr 16, 2005 9:00 am

Hadden ze maar een waardige opvolger voor de MG B moeten bouwen ipv dat soft karretje. Een soort Elise of Speedster, daar zaten de klanten op te wachten die in de markt waren voor een Britse sportwagen. (LICHT en vinnig zoals een xc bike)

Gelukkig is Land Rover van Ford of ze werden mee in de dieperik gesleurd.

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » za apr 16, 2005 5:54 pm

Ja, idd. De MG F en de rest die uit de MG fabriek rolde was niet echt top.

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma apr 18, 2005 12:09 am

Idd wel shit van Rover. Niet zozeer vanwege de laatste modellen, maar P4, P5, P6 en SD zijn toch memorable, leuke auto"s. Van de P5"s is met name de 3500 coupe bruut. Een coupe met 4 deuren wel te verstaan. Nee, Merc is niet de eerste! En neem zo"n P6 met band achterop - karaktervol! De SD is een machtige slee. Niet super bedrijfszeker (..), maar nog steeds machtig. Rover mag dan naar de knoppen zijn, maar deze nemen ze niet meer van ons af.

Dat MG nu ook meegesleurd wordt is ook jammer, maar ja dat was sinds de rubber bumper B"s al aflopende zaak. Sterker aflopend nog dan Rover.

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door koekie » ma apr 18, 2005 2:59 am

mja idd heel erg jammer van Rover en MG..
de P"s zijn wat mij betrefd ook memorabel. Erg mooie modellen.
die gekke p6 en sd"s :P
ooit geweten dat de befaamde alu v8 van rover, eigenlijk een oldsmobile(? correct me if I"m wrong) ontwerp was? die v8 is in veel wagens gebruikt. En verdween ook wel eens in eigenbouwsels (capri"s, landrovers, allerhande kitkars)
de honda-rovers mogen wat mij betrefd vergeten worden.
Afbeelding
toch wel stijlvol, op een britse jaren 80 manier..

ff wat anders, een bmw m5 (e34) met 1033pk / 1091nm ::)
http://www.vsmotor.no/en_index.html
en toch blijft het een Derrick mobiel :P

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » ma apr 18, 2005 8:47 am

Yeah, rover P5.

Afbeelding

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma apr 18, 2005 9:46 am

ooit geweten dat de befaamde alu v8 van rover, eigenlijk een oldsmobile(? correct me if I"m wrong) ontwerp was?


Volgens mij was het Buick. Sluit niet uit dat Olds er ook wat mee van doen had, want beide behoorden toen ook al tot het GM concern.

Die V8 was cool en lag ook in die fraaie SD Vitesse. Opvolger hiervan was de 827 Vitesse. Auto die deelde met de Legend en ook kwam met een 2.7 "V6je". Leek gewoon underpowered in vergelijking met zijn brute voorgangers. Eigenlijk heeft voor mij geen enkele Rover daarna die indruk meer weg kunnen nemen.

Over die M5: Toen die uitkwam had hij 315pk!!! Als een gigantische waarde beschouwde ik dat toen. Vergelijk BMW"s eigen 750i schopte het tot 300pk en Merc"s 560se 279pk en de kersverse Lexus (LS400) tot 250pk. Lanica"s 8.32 dook er 100pk onder! Er heeft zich zo"n ongelooflijke pk-inflatie ontwikkeld sinds die tijd.


Gebruikersavatar
Het TUIG
Berichten:2812
Lid geworden op:zo okt 12, 2003 10:12 pm
Locatie:Almere
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Het TUIG » ma apr 18, 2005 10:07 am

Ze hadden bij Rover nooit met Mini moeten stoppen!!
;D ;D ;D

EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » ma apr 18, 2005 4:21 pm

De V8 was idd van Buick, in mijn MG B lag ook zo"n blokje en in vele Land en Range Rovers ook.

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » ma apr 18, 2005 5:11 pm

tvr en bowler niet te vergeten

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » ma apr 18, 2005 7:01 pm

Jah, TVR ook wel. Maar laten we niet de zes in lijn motoren van TVR vergeten. Sweet.

Ook lekker met zes in lijn: Triumph TR 6

Afbeelding

EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » di apr 19, 2005 12:57 am

:)een "mannenauto"!

Gesloten