Re:Panne met Enduro-frame

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Gast
Panne met Enduro-frame

Bericht door Gast » ma mei 02, 2005 9:55 pm

1. Lekker crossen in Sgorrel ;D
2. Heuveltje op, bijna boven...! :)
3. *PETS!* ???
4. Derailleur hangt los! >:(
5. Mech-hanger gebroken! ::)
6. Frame-oog voor mech-hanger verbogen/gescheurd! >:( >:( >:(

En nou??! Garantie of eigen-schuld-dikke-bult...?

Pir

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma mei 02, 2005 10:05 pm

Kan het iets duidelijker misschien.
Eventueel met foto.

Gast

Bericht door Gast » ma mei 02, 2005 10:19 pm

Stomme vraag misschien:

hoe moet dat als de foto"s op je eigen pc staan en niet op een internetsite... ::)

Anyway:

de boutjes waarmee de derailleurhanger vast zit aan het frame hebben een oogje van het frame dusdanig verbogen dat deze vrijwel afgescheurd is, danwel zo verbogen is dat er geen nieuwe derailleurhanger meer op het frame geschroefd kan worden....

Tbx

Bericht door Tbx » ma mei 02, 2005 10:48 pm

Gewoon naar je lbs gaan.
Word geregeld door Specialized.

Grtz
Tbx

Gast

Bericht door Gast » di mei 03, 2005 1:37 pm

Hep gemaild met Specialized Europe:

ze vinden dat dit niet onder de garantie valt, want dat is alleen 5 ajar op fabricagefouten van het frame.

Ben het er niet helemaal mee eens: als die mech-hanger eerder was gebroken had ik nu niet met een gescheurd oogje op mijn frame gezeten. Ben eerlijk waar het afgelopen jaar nergens tegenaan gereden, noch andere tuimelpartijen gemaakt: wordt niet geloofd ("dat zegt iedereen die pannen heeft").

En ik zou zondag een weekje naar het Schwarzwald gaan en niet om te wandelen.... :"(

Brum.

Bericht door Brum. » di mei 03, 2005 2:27 pm

Wat heb je dan met Spezi te maken? Gewoon naar je LBS toe...

walter

Bericht door walter » di mei 03, 2005 2:34 pm

pirremenir schreef:
Hep gemaild met Specialized Europe:

ze vinden dat dit niet onder de garantie valt, want dat is alleen 5 ajar op fabricagefouten van het frame.

Ben het er niet helemaal mee eens: als die mech-hanger eerder was gebroken had ik nu niet met een gescheurd oogje op mijn frame gezeten.
...

goed punt, je derailleurhanger heeft duidelijk niet gedaan waar ie voor gemaakt is, nl je frame en der. beschermen door af te breken voordat de rest schade heeft.
Omdat je der. weleens ergens tegen aan kan slaan of in je spaken kan komen, is die niet altijd te redden, maar dat je frame nu onbruikbaar is geworden, dat is een grote misser.
Lijkt mij een ontwerpfout.

Maar je LBS is 1e aanspreekpunt, laat hij het maar met Spec. uitvechten.

Tbx

Bericht door Tbx » di mei 03, 2005 7:46 pm

JE MOET DAT VIA JE LBS REGELEN!!!!
Ik heb al 2x een Specialized enduro garantieframe gekregen(Ik had zelfs mijn eerste frame 2de hands gekocht en het kwam van Engeland).
Zelf ook al 2 nieuw fsr-xc achterbruggen gekregen, mijne maat een nieuw M5 frame omdat er lak onder zijn chainstay aan het loskomen was. (Zijn frame was een M4 en 2 jaar oud)
Zondag nog met iemand gesproken die al aan zijn 4de fsr-xc
garantieframe zit. (Hij is veel te zwaar en te groot voor dat frame
maar hij wilt niets anders...)
Zodus...

Grtz
Tbx

Gast

Bericht door Gast » di mei 03, 2005 9:04 pm

Jaja, boodschap is duidelijk: via de LBS dus... :P

Probleem is dat ik voor zondag geen tijd meer heb om naar Heerlen te karren als je woont in A"dam.... Zeker niet als er onderdelen besteld meoten gaan worden.

Specialized Europe gaf zelf aan dat ik ook in A"dam naar een dealer kon, dus dat heb ik gedaan. Die stonden idd niet te springen, maar evt. gemaakte arbeidskosten betaal ik gewoon natuurlijk.

Specialized zegt dat ik met een nieuwe hanger ook gewoon moet kunnen karren, dus dat zal ik eerst maar eens proberen zodat ik komende week in Morfika in ieder geval op mijn eigen krot kan karren.....

Maar als je kennelijk al voor wat loslatende verf een nieuw frame krijgt, waarom dan niet als je frame kaduuk is door een slecht functionerende derailleurhanger????

Zal na de vakantie eens met de verre LBS bellen, kijken wat die kunnen regelen.

Pir

walter

Bericht door walter » wo mei 04, 2005 9:37 am

Heerlen, als in BikeFun?
:?

oud zeer....

Gast

Bericht door Gast » do mei 05, 2005 10:04 am

Es kijken of de foto lukt...:

[img]http://C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\2005_05_02 Endurootje met panne!\IMG_1542.jpg[/img]

Gast

Bericht door Gast » do mei 05, 2005 10:14 am

Nou, dat wordt dus niets... Kan iemand dit ff uitleggen, kom er met de help-functie ook niet uit....

In ieder geval, Specialized mailt terug dat ik alleen een nieuwe derailleurhanger nodig heb. Volgens hen is aan de breuk te zien zat de snelspanner niet erg vast en dat het onderste frame-oogje kan alleen kan verbuigen of breken als de snelspanner niet vast genoeg zit, omdat de derailleurhanger wordt geklemd door de snelspanner.
Verder zou het allemaal niet zo erg zijn, want de kleine schroefjes zijn er alleen voor dat je de derailleurhanger niet verliest als je het wiel er uitneemt: dat onderste schroefje hoef je dus niet te gebruiken.
Maar....: een derailleurhanger kan niet vanzelf breken, er moet dus iets gebeurd zijn dat deze breuk veroorzaakt heeft. Dit valt natuurlijk niet onder garantie. De winkel waar je nu bent geweest heeft de derailleurhanger binnen twee dagen op voorraad. U kan dus zonder problemen zondag op vakantie. Ik wens u alvast een prettige vakantie toe.

Na ja! Lekker dan...! Je frame beschadigd door een onderdeel dat niet op tijd afbreekt en zonder dat je afgelopen jaar op je bek bent gegaan, maar het is wel je eigen schuld.

Strookt m.i. niet helemaal met de blije berichten die anderen posten over de service van Specialized....

Pir

Sir Rides a Lot

Bericht door Sir Rides a Lot » do mei 05, 2005 6:24 pm

Makkelijkste manier om hem op internet te krijgen vind ik altijd nog een advertentie plaatsen in bv een te koop rubriek. Ga bijvoorbeeld naar marktplaats of zo, plaats advertentie en dan kan je plaatje uploaden. Dit is wel beetje lullig natuurlijk, want misschien wek je bij anderen valse hoop...

Kan ook een account openen bij www.pinkbike.com

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » do mei 05, 2005 6:44 pm

@pirremenir: je hebt de foto gewoon naar je eigen harddrive gelinkt, jij zal waarschijnlijk de enige zijn die em ziet, je zal em idd bij pinkbike.com of iets dergelijks moeten uploaden

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo mei 08, 2005 4:05 pm

bij elke internetprovider krijg je ruimt eop de server van de internetprovider waar je een homepages op kunt zetten.
voor het plaatsen van een foto hoef je geen homepages te maken. deze is vrij eenvoudig te plaatsen. kijk eens op de site van je provider.
(zelfs mij is het gelukt) :P

Gast

Bericht door Gast » di mei 31, 2005 8:26 pm

Nou, veel gezeur verder:

Specialized Europe gaat niet verder dan 50% korting op een nieuwe seatstay. >:(

"De hanger heeft zijn best gedaan, maar hij kan je fiets niet tegen alles beschermen. Hij moet bestand zijn tegen verkeerd schakelen en niet meteen breken bij een tik, maar kan je frame ook niet beschermen tegen een enorme buiteling."

Nou, volgens mij is dat nou juist de functie van zo"n ding! Verder speelde dat laatste dus niet (ik fietste gewoon omhoog) en ben ik dus het afgelopen jaar ook niet op mijn bek gegaan waarbij dat ding het moest ontgelden.

Op de vraag wat die seatstay dan moest kosten wordt je verwezen naar een lokale fietsenboer, waarvan ik de service overigens ook beneden de maat vind: ze verdienen er niet aan (letterlijk gezegd!). Ken je eigen prijzen denk ik dan....

Wat een gezeik! Als je dat service noemt voor een fiets van >2k euro"s.... :"(

Pirremenir

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di mei 31, 2005 8:49 pm

waa rheb je de fiets gekocht, naar die fietsenmaker moet je als het even kan terug en leg hem het probleem voor.

zegt specialized dit tegen jou over die 50% vergoeding of heb je dat van de lbs?

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » wo jun 01, 2005 2:59 pm

ik snap idd niet dat je dit via de mail probeert af te handelen,
als ik jou was zou ik naar de lokale lbs gaan (of waar je hem hebt gekocht)
en daar eens verhaal houden en proberen te regelen dat
zij met met spez. gaan onderhandelen.

Gast

Bericht door Gast » wo jun 01, 2005 8:12 pm

Nou, het zit zo:

Ik heb de Enduro in 2003 in Heerlen gekocht (bolide voldoet nog steeds, ik zou zo weer een Spesh kopen, afgezien van de after-sale service die ik nu echt k*t vind....) .

Vlak na het voorval zou ik naar het Zwarte Woud gaan (liefst dus met mijn eigen bosbrommer): ik kon gewoon geen tijd meer vinden om even op en neer naar Heerlen te karren (ik woon in A"dam). Daarom heb ik toen direct contact gezocht met Specialized, waarop de hele discussie op gang kwam.

De lokale Spesh-dealer die ik heb bezocht op advies van Spesh-Europe gingen meteen in de verdediging ("eigen schuld, iedereen zegt dit, je moet naar de winkel van aankoop want we verdienen er niets op" : ook lekkere klantenwerving...), maar heeft uiteindelijk wel de nieuwe hanger (aan 1 oog) gemonteerd. Die deed het wel okee trouwens in het Schwarzwald.

Het vreemde was overigens ook nog dat een vriend van mij vertelde dat hij een ander model hanger kreeg dan dat er oorspronkelijk op zat: was die van mij dan gewoon niet goed? ???

Die 50% reductie komt overigens van Specialized Europe. Maar ik vind het dan weer suf dat ze mij gewoon niet meedelen wat het dan gaat kosten. Nee, daarvoor moet ik weer contact opnemen met de LBS (en wordt je waarschijnlijk wel weer getild, omdat er een fictief bedrag wordt opgegeven of zo, ja ik ben onderhand een beetje cynisch geworden.... :-[).

Jaja, vervelend gedoe. Volgende keer dus misschienw ele en ander merk, dit zuigt behoorlijk. >:(

Wir

sissywax
Contacteer:

Bericht door sissywax » do jun 02, 2005 8:56 am

Je LBS is en blijft jou aanspreekpunt voor specialized. Dat jij zelf contact gezocht hebt is in je eigen nadeel...

Je LBS in Heerlen had een goed woordje voor je kunnen doen en een gratis of voor heel weinig een seatstay kunnen regelen...

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » do jun 02, 2005 9:47 pm

pirremenir schreef:

Op de vraag wat die seatstay dan moest kosten wordt je verwezen naar een lokale fietsenboer, waarvan ik de service overigens ook beneden de maat vind: ze verdienen er niet aan (letterlijk gezegd!). Ken je eigen prijzen denk ik dan....

Okee, ik heb dit nu eens een tijdje aan zitten kijken en vind dit toch een steek in de rug.
Even voor de duidelijkheid: ik ben degene die je derailleurhanger heeft gemonteerd. Die hanger heb je tegen kostprijs gekregen en de kosten voor montage zijn echt niet overbodig hoog geweest; die fiets heeft volgens jou geen enkele klap of iets dergelijks gekregen, maar ook geen enkel onderhoud. Zoals ik bij het ophalen heb verteld was er nogal wat mis met het geheel maar daar hoor ik je niet over. Even een rijtje gebreken...
De ketting en cassette totaal versleten, de trapas speling, de achteras speling en de achterdemper lek. En dan moet ik tegen een normale prijs een hanger gaan vervangen en ook nog eens gaan zorgen dat het zootje normaal werkt. En dan durf je nog te klagen over dat alles ook. Terwijl juist door al die slijtagedelen er nog meer kapot kan gaan. Wat me ook opvalt is dat je er steeds op terugkomt dat er nooit iets met de fiets is gebeurd. De achterderailleur is er anders flink van beschadigd! Kale plekken en schaafplekken komen niet uit het niets over het algemeen, maar toch blijven beweren dat de fiets nog nooit is gevallen. Was zeker al toen je hem kocht dan?
Erg jammer dat je je best doet om iemand te helpen en dan zo behandeld wordt. Als iets garantie is dan krijg je dat ook maar in dit geval is het gewoon duidelijk dat het geen garantie is.

Grobbebol aka Nanne
Tromm Tweewielers Amsterdam

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do jun 02, 2005 10:17 pm

tja internet kan in je voor en in je nadeel werken. en met dit verhaal op internet gaat het erg in je nadeel werken.

ik zeg ga terug naar de lbs waar je de fiets gekocht er van uitgaande dat je nog wilt dat er iets mee gebeurd.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr jun 03, 2005 8:01 am

Gezien het bovenstaande zou ik mijn naam veranderen, emigreren en mijzelf nooit meer in het openbaar durven vertonen. ::)

Gast

Bericht door Gast » vr jun 03, 2005 10:55 am

Ik heb bij het eerste bezoek aan jullie winkel direct gezegd dat ik de door jullie gemaakte arbeidskosten gewoon conform jullie tarieven zou betalen, omdat ik dat niet meer dan logisch vind: loon naar werken heet dat toch?! Er is notabene bij het afrekenen niet eens gezegd dat ik dingen tegen inkoopsprijs kreeg en dat dan niet de gangbare prijzen worden gehanteerd is in je eigen nadeel.

Wat ik wèl verwachtte was dat mijn klacht/voorval serieus wordt genomen en niet meteen afgedaan wordt met "dat zegt iedereen die schade aan zijn frame heeft".

Over de schade aan de derailleur: die heeft tot nu te altijd nog gewoon gefunctioneerd, een paar dagen later is het kabelwerk vervangen en functioneert die nog steeds goed. Kennelijk wordt oppervlakkinge schade direct gekoppeld aan het voorval het gebeurde in Schoorl, daar is het niet zo stenig) en het functioneren van het onderdeel? Lijkt me niet logisch. Ja, ik heb hem in een ver verleden wel eens op straat om laten vallen; gebeurt geloof ik iedereen wel eens.

Ketting, krans en trapas stonden op het punt om vervangen te worden, heb ik notabene bij het ophalen nog gezegd dat dat bekend was en dat ik de zaken al in huis had (ketting is twee dagen later meteen verwisseld, cassette en evt. bracket volgen snel). Tot nu toe functioneerde het allemaal nog goed en had ik geen last van een slippende ketting of schakelproblemen. De ketting maak ik geregeld schoon, evenals de kransen.

De demper is m.i. niet lek: tot nu toe is hij nog steeds op druk gebleven (ik heb zelf een pomp en controleer dit regelmatig) en als je bij het ophalen alleen verwijst naar vet/olie op de achterbrug als zijnde een lek vind ik dat een erg magere onderbouwing van de status van een veer-element (kan ook van het invetten van de kogellagers in de achterbrug komen?! Ik poets idd vaak niet het hele frame als de fiets vies is, maar beperk me tot de bewegende delen). Vork en demper wil ik binnenkort ook na laten kijken, heb ik ook gezegd bij het ophalen. Het is wel een fiets die nu bjna 2,5 jaar oud is en die ik erg vaak gebruik.

Speling zit er al in het achterwiel sinds ik hem heb gekocht en dit is te wijten aan de Deore-naaf die erin zit waarvan je de lagerbussen steeds moet aanpassen na een lange tocht en dat is dus ook hetgeen ik regelmatig doe en zeker vóórdat ik ga rijden.

Over alles afstellen gesproken: ik heb samen met een vriend notabene de achterderailleur helemaal opnieuw af moeten stellen omdat ik er bij de eerste rit in Duitsland niet eens mee weg kwam vanwege ghost-shifting. Toch raar dat hij het eerst wèl goed deed....

Het onderhoud staat m.i. ook los van dit voorval, ook al wordt het nu wel erg zwart-wit gespeeld en sta ik altijd in mijn hemd als "leek" t.o.v. een beroepsmonteur. Ik pleeg weldegelijk regelmatig onderhoud aan mijn fiets voor zover ik dit zelf kan en heb dan tot nu toe weinig problemen met schakelen, remmen en dergelijke (wie kent de fiets het beste...?) en ervar ikd at andere vrienden van mij hier veel meer last mee hebben. Maar ik hecht niet veel waarde aan een glanzend frame, nee. Bovendien had ik na de laatste rit geen tijd voor een goede poetsbeurt en zag hij er dus niet al te fraai uit, dat klopt. Maar om dan mij slecht onderhoud in de schoenen te schuiven vind ik wel ver gaan.

Ik vind daarentegen dat ik wèl mijn oordeel mag geven over de wijze waarop dit wordt afgehandeld en hoe men bij de geraadpleegde personen/bedrijven t.o.v dit voorval staat.

Peer

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr jun 03, 2005 2:32 pm

Ja, ik heb hem in een ver verleden wel eens op straat om laten vallen; gebeurt geloof ik iedereen wel eens.

Ben toch wel wat voorzichtiger met mijn spul hoor, en je geeft zelf ook al aan dat er krassen op de derrailleur zaten dan kun je toch verwachten dat men denkt/ vraagt of hij gevallen is.

Hoe dan ook veel geschreeuw en weinig wol zeg ik dan maar.

Plaats reactie