Bansheebeest gain schreef:
in de eerste plaats : fuck manitou

waarom ? ben zocchi fan
maar dan nu iets zinnigs : ik rij me een zocci 66 VF 150mm en da is enorm stijf , ondanks het een 1 1/8 stuurbuis heeft. vroeger werd er gezegt da 1.5 nodig was voor 150mm op SC maar das ondertusse ook al achterhaald ze , die vork is beesteg sterk en kan massas misbruik aan. de demping is ook super , ga supersmooth en doe zen werk meer dan ge verwacht

ben er es mee gaan dh"en in Coo en daar deed ze toch bangelijk..
zocchi is en blijft HET merk
goeie tip , koopt diene zocchi maar
Ben met je eens dat Marzocchi goede en sterke vorken zijn, heb zelf ook 1 gehad en was behoorlijk onder de indruk.
Ik heb de Manitou gekozen, omdat ik hem erg mooi vind, past mooi in mijn Be one Woodbumble Plus en lijkt me erg sterk door zijn 1.5 inch.
Ik waardeer Marzocchi enorm, en als die Manitou me toch niet bevalt koop ik gewoon een 66RC, daar doe ik niet moeilijk over.
als je ene goede vork wilt, die goed veert, ga voor de Manitou, Marzocchi zuigt zwaar, zijn allemaal sop vorken, waardeloos. En ze de verstellers maken ook weinig verschil, slecht tot ietsje minder slecht ;D
De meningen zijn duidelijk verdeeld over de 2 top merken zie ik wel.

Ik ben neutraal jongens. :-*
Zeker de 66RC is enorm goed en gemakkelijk in te stellen. Kwa stijfheid is dit gewoon voortreffelijk. Bovendien heb je aan een Zocchi weinig onderhoud. Manitou zijn veel onderhoudsgevoeliger (al zijn ze daar de laatste jaren sterk op vooruit gegaan)
De 66 is wel zwaar (stalen stuurbuis) en komt wel hoog (1cm lager dan een 200 888) Maar het is een bom van een vork. Een aanrader absoluut.
Het klinkt aantrekkelijk dat je van een marzocchi weinig onderhoud hebt, maar dat ie zwaar is, is wel jammer.
Ik wacht gewoon af hoe de Manitou zijn werk doet.