Stelling: XC wedstrijdrijders

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Steelboy
Contacteer:
Stelling: XC wedstrijdrijders

Bericht door Steelboy » ma mei 30, 2005 7:52 am

Het valt mij de laatste tijd enorm op dat de (internationale) xc wedstrijdrijders aan de ene kant veel meer skills hebben dan de gemiddelde freerider of downhiller die hier rondzwerft, maar dat ze qua uiterlijk vertoon wel heel veel naar wielrenners kijken!

Technical feedzones met reservefietsen, extra wielen en assistentie... lycra overschoentjes om er toch maar zo gelikt mogelijk uit te zien en een race-only instelling (5 min voor de start verschijnen en daarna zo snel mogelijk weer weg).

Uitzonderingen blijf je gelukkig houden. Hulde voor het Fumic team (/Kona/DP/...) dat op zaterdag avond gewoon bij de camper zat te BBQ-en :)

klara

Re:Stelling: XC wedstrijdrijders

Bericht door klara » ma mei 30, 2005 8:31 am

Steelboy schreef:
Uitzonderingen blijf je gelukkig houden. Hulde voor het Fumic team (/Kona/DP/...) dat op zaterdag avond gewoon bij de camper zat te BBQ-en :)

Die Fumic broertjes wisten ook wel hoe ze er "gelikt" uit moesten zien hoor ;). Na de wedstrijd heb ik ze beide in wel 3 nieuwe kledingoutfits zien stappen; van roze bloemetjes boxershort tot korte broek en dan toch weer lange broek. Ook wisten ze maar al te goed te genieten van de aandacht die ze kregen, maar goed, ze werken er ook superhard voor. Met spullen opruimen ed hielpen deze jongens ook dus ze blijven ook nog wel een beetje gewoon.

En tja, dat snel weggaan: Wij waren pas om half 12 thuis van Houffalize! En vertrokken toch niet veel later (18:00 ofzo) dan deze renners. Voor topsporters zijn dat geen goede tijden om thuis te komen. Dus in dat opzicht vind ik dat niet zo gek.

Hoe dan ook: het zijn allemaal gewone mensen. Bij de eerste de beste Nederlandse McDonald"s zagen wij Binnenvaart-Merida team ook lekker genieten van een burger :).

Exar

Bericht door Exar » ma mei 30, 2005 9:58 am

Haha, Team Fumic had inderdaad volgens mij ook nog een hair-stylist mee, maar ze waren wel vriendelijk (kwam natuurlijk vooral omdat wij een stukje van onze Lebensraum afstonden aan hun).

Race-only... sja, als je zoals velen na de race naar huis moet is het niet zo heel gek ook, vooral voor de wat kleinere, financieel wat beperkte teams die nog terug moeten naar Tsjechie/Polen, die maken behoorlijk wat auto-uurtjes gok ik zo.

p.s: volgende keer Born Muscle-definition olie meenemen Coen?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mei 30, 2005 10:07 am

Minstens Exôr! En een massagetafel... om indruk te maken!

Fry

Bericht door Fry » ma mei 30, 2005 11:22 am

als je een XC wedstrijd rijdt, waarom zou je dan denken aan de mountain bike gedachte als dat toch ten koste gaat van de prestatie? wielrennen is nu eenmaal onderzocht op optimale kleding en optimale levenshouding. En XC mountain bikers nemen dat over als ze willen winnen. Best normaal toch.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mei 30, 2005 11:58 am

Sommige dingen zijn gewoon over the top vind ik. Broek, shirt, aeropak, tuuurlijk! Zit fijner, wappert niet en zakjes achterin voor je gel-voorraad. Maar van die dingen als overschoentjes, kom op zeg...

Ook de hele technical assistence regeling ben ik het niet mee eens, neemt m.i.de spirit te veel weg... en maakt de sport direct stukken duurder!

Exar

Bericht door Exar » ma mei 30, 2005 2:28 pm

Dat de sport duurder wordt, a la, maar een 2e wielset hoef niet zo pimpy te zijn als je eerste he...

Het viel me wel op dat de carbon-velgen revolutie nog moet komen, ze waren er wel, maar het aantal rijders op carbon velgen met tubes was nog steeds erg beperkt. Nog lang geen cyclocrosstaferelen in ieder geval.

bettes

Bericht door bettes » ma mei 30, 2005 2:29 pm

Laat het wel geweten zijn dat de winnaar van gisteren (Marco Bui) zo goed als 0,0 support bij had. Enkel teammanager Mauro Betin, die reed de hele tijd met zijn shirt uit achter de vrouwtjes aan, en de teammech die hem drinken gaf. Niks 12 sets wielen, niks overal een mannetje met radio en een watervoorraad om over zijn te kieperen. Gewoon heel erg hard fietsen... De echte mtb spirit!

Verder vond ik wel dat de jongens heel erg hard door de technische zones hobbelden op hun cartonnen bikejes.

greetz
bettes

race-girl

Bericht door race-girl » ma mei 30, 2005 2:33 pm

Ik heb nu een paar jaar meegedraaid in de race-wereld en heb ondertussen ook de nodige XC wedstrijden meegemaakt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de wedstrijden geen verschil in mentaliteit zie bij een race of een mountainbike wedstrijd.

Wie kan mij dan de echte mountainbike mentaliteit uitleggen??

n00by

Bericht door n00by » ma mei 30, 2005 5:31 pm

race-girl schreef:
Ik heb nu een paar jaar meegedraaid in de race-wereld en heb ondertussen ook de nodige XC wedstrijden meegemaakt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de wedstrijden geen verschil in mentaliteit zie bij een race of een mountainbike wedstrijd.

Wie kan mij dan de echte mountainbike mentaliteit uitleggen??

ik denk dat dat het probleem is dat hier aangekaart word ;D

Infloto

Bericht door Infloto » wo jun 01, 2005 1:06 pm

Besprak laatst ook met iemand de huidige trend in het mountainbiken; Het is inderdaad een beetje een cultuur geworden van "ik kom vlak voor de wedstrijd, ik ga rijden, en na de wedstrijd nok ik direct weer af". Dat heb ikzelf niet, komt misschien ook omdat er in iedere klasse wel bekenden meerijden maar afgezien daarvan vind ik het ook tof om gewoon lekker rond te hangen en anderen aan het werk te zien. misschien komt het "kom-rijd-nok-principe" wel uit de racewereld. Zal ook wel 1 van de redenen geweest zijn waarom ik er niks aan vond om wielerwedstrijden te rijden, "t is toch ook echt wel een ander wereldje. Hoewel ik weer niets tegen heb op glimmende uitrusting, overschoentjes enz. vind een strak geheel beter dan een samenraapsel, Terwijl ik weer moet zeggen dat ik de pakkies van de Fumic-broertjes weer niks vond.
Wat betreft de technische assistentie: belachelijk, zo werk je ongelijkheid in de hand en ik ben vóór nivellering. "t is simpel, ik stel een gentleman"s agreement voor: geen 28 inch en geen technische assistentie, als een ieder die shit nou gewoon thuislaat dan valt er ook niet over te zeuren.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo jun 01, 2005 3:10 pm

28 inch was niet direct een optie in Houffa en van die technische assistentie heb ik ook niet barre veel rijders gebruik zien maken. Zelfs onder aan de tuin (een meter of 50 van de assistentiezone) heb ik rijders nog uitgebreid hun band zien zitten plakken) en die gekke Duitser met zijn kromme XTR wielen is ook eerst door de assistentiezone heen gesjokt om vervolgens toch maar te stoppen.
Vwb die overschoentjes, ik vond het wel aannemelijk klinken dat dat vooral met sponsoring van doen had, eigenlijk.
En familie Fumic komt op sommigen misschien lichtelijk arrogant over, maar die jongens hebben het wel gewoon goed voorelkaar en daar mogen ze van mij best trots op zijn. Ik heb me geen moment aan hun gestoord iig.

Bij deze roep ik "kom-rijd-nok-principe" uit tot woord van de week. De winnaar heeft een verrassing in zijn of haar mailbox...

Plaats reactie