Re:Panne met Enduro-frame

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » vr jun 03, 2005 9:59 pm

Okee, ik ga nog 1 keer mee...

Er is notabene bij het afrekenen niet eens gezegd dat ik dingen tegen inkoopsprijs kreeg en dat dan niet de gangbare prijzen worden gehanteerd is in je eigen nadeel.

is volgens mij zowel door Specialized als ons verteld bij diverse telefoongesprekken. Aangezien ik dit niet zelf heb gedaan kan ik alleen maar vertrouwen op het woord van mijn collega. Daar ga ik dan ook 100% vanuit.

Over de schade aan de derailleur: die heeft tot nu te altijd nog gewoon gefunctioneerd, een paar dagen later is het kabelwerk vervangen en functioneert die nog steeds goed. Kennelijk wordt oppervlakkinge schade direct gekoppeld aan het voorval het gebeurde in Schoorl, daar is het niet zo stenig) en het functioneren van het onderdeel? Lijkt me niet logisch. Ja, ik heb hem in een ver verleden wel eens op straat om laten vallen; gebeurt geloof ik iedereen wel eens.

Het komt dus niet in je op dat door een eerdere valpartij delen op een later tijdstip ook defect kunnen raken. Zeker door een versleten ketting/ tandwiel/ demper combinatie is dit aannemelijk te maken. Tijdens een klim zet je meer kracht op delen die het dus zwaarder te verduren krijgen. Een demper die defect is zal gaan inveren waardoor "ghostshifting" kan ontstaan, resulterend in een schakelende derailleur onder kracht. Een ketting breekt dan ook nog wel eens, of een zwakkere schakel in het geheel...

De demper is m.i. niet lek: tot nu toe is hij nog steeds op druk gebleven (ik heb zelf een pomp en controleer dit regelmatig) en als je bij het ophalen alleen verwijst naar vet/olie op de achterbrug als zijnde een lek vind ik dat een erg magere onderbouwing van de status van een veer-element (kan ook van het invetten van de kogellagers in de achterbrug komen?!

Een luchtdemper heeft een luchtkamer die niets met de olie te maken krijgt. De druk zal dus gelijk blijven terwijl er toch een lekage is, hierdoor functioneerd de demper toch echt niet naar behoren. Een spuitbusje met olie over de lagers komt over het algemeen niet overeen met een druppelvorming van olie onder de keering die aan de demper zit., maak maar eens goed schoon en veer de achterkant een paar keer goed in. Je zal zien dat er weer vettigheid aan de schacht zit.

Speling zit er al in het achterwiel sinds ik hem heb gekocht en dit is te wijten aan de Deore-naaf die erin zit waarvan je de lagerbussen steeds moet aanpassen na een lange tocht en dat is dus ook hetgeen ik regelmatig doe en zeker vóórdat ik ga rijden.

Een losse as heeft als resultaat dat de remblokken sneller slijten, de rem minder snel reageert dan normaal (remblokken worden door de schijf weggedrukt waardoor er een "dode" slag ontstaat) en de cassette kantelt met de naaf mee waardoor er wederom een schakelprobleem kan ontstaan.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » vr jun 03, 2005 10:00 pm

en het vervolg wegens te lange post...

quote van 01-05-2005: maar heeft uiteindelijk wel de nieuwe hanger (aan 1 oog) gemonteerd. Die deed het wel okee trouwens in het Schwarzwald.

quote van 03-06-2005: Over alles afstellen gesproken: ik heb samen met een vriend notabene de achterderailleur helemaal opnieuw af moeten stellen omdat ik er bij de eerste rit in Duitsland niet eens mee weg kwam vanwege ghost-shifting. Toch raar dat hij het eerst wèl goed deed....

Erg tegenstrijdig volgens mij. Eerst geen woord over misschakelen en vervolgens wel. is het misschien mogelijk dat er door overmatige slijtage ineens wel van alles mis is met de fiets? En dat dat wellicht de aanleiding is geweest voor de gebroken hanger? Bedenk daar ook even bij dat een fiets die last heeft van ghostshifting vaak problemen heeft met de bekabeling en in geval van achterdempers een defect aan die unit. Je hebt ook geschreven dat de bekabeling is vervangen na de rit in Duitsland...

Ik vind daarentegen dat ik wèl mijn oordeel mag geven over de wijze waarop dit wordt afgehandeld en hoe men bij de geraadpleegde personen/bedrijven t.o.v dit voorval staat.

Helemaal mee eens. Maar ik mag zeker wel mijzelf en het bedrijf dat ik vertegenwoordig verdedigen. Het verwijt dat wij een slechte service verlenen is ronduit belachelijk te noemen. Wij hebben er voor gezorgd dat je kon fietsen in het weekend, ondanks dat de eerste zending derailleurhangers niet bezorgd werd. Dit was niet jouw probleem maar wij hebben dat wel geregeld. Er zijn foto"s gemaakt, er is telefonisch overleg geweest tussen ons en Specialized. Er is erg veel tijd in gaan zitten waar wij niets voor terugkrijgen en dat hoeft ook niet. Maar om dan achteraf te lezen dat de service onder de maat is is natuurlijk erg onplezierig voor ons. Ook al hebben wij de fiets niet verkocht, wij hebben wel een belangrijke functie als dealer. Zoals eerder gezegd: als iets garantie is dan krijg je dat ook, als dat het niet is krijg je het niet. Dit doen wij voor mensen die verhuisd zijn van ergens in Nederland naar Amsterdam en ook voor mensen die voor een mooie prijs ergens anders een fiets kopen. Als dealer krijgen wij garantiedelen vergoed, inclusief het arbeidsloon. Wij verliezen daar dus niets op dus waarom zouden we dan moeilijk gaan doen? Maar in dit geval is het gewoon geen garantie.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord was waar je op zat te wachten en daar hevig door teleurgesteld bent maar ergens weet je toch wel dat we gelijk hebben.

Aangezien ik ook nog een priveleven er op na houd is dit het laatste woord wat ik op dit topic heb gegeven. Het wordt toch een oneindige JA / NEE strijd waar niemand bij gebaat is. Gezien het aantal klanten dat wel zeer tevreden is over onze service heb ik de mening dat we toch echt een goede winkel zijn. Maar je kan gewoonweg niet iedereen gelukkig maken.

Nanne.

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo jun 08, 2005 9:42 am

Ja die zegt nu niets meer hehehe ;D. Laten we er een eind aan breien want het verhaal is nu wel duidelijk denk ik ;).

Plaats reactie