Re:Totale anarchie in Nederland!
Moderator:Beheerders
ga jij met je luie kadaver met de trein naar je werk? (wat zegt je vriendin hiervan? )
schande daar moeten we ons druk om maken. niet om 2,75 of 4,5% loon verhoging. :P
schande daar moeten we ons druk om maken. niet om 2,75 of 4,5% loon verhoging. :P
En zo is het ook!
Eigen schuld dikke bult dat er meer gestaakt wordt.
Toen door/met vriend Pim het poldermodel afgebroken werd
ging daarmee ook het overleg tuseen werkgevers en werknemers een stapje terug.
Toen door/met vriend Pim het poldermodel afgebroken werd
ging daarmee ook het overleg tuseen werkgevers en werknemers een stapje terug.
Ik keek net ff TV,
200 man die het hele treinverkeer en half Nederland ontwrichten.
Ik heb er geen goed woord voor over.
En waarom??? omdat ze dezelfde loonsverhoging willen als hun EX-collega"s.................volgens mij heb ik de bonden niet gehoord toen de NS werd opgesplitst in ca. 14 zelfstandige bedrijfjes......
Die gasten hebben de gehele boterberg op hun dikke koppen leggen.
dusssss©
200 man die het hele treinverkeer en half Nederland ontwrichten.
Ik heb er geen goed woord voor over.
En waarom??? omdat ze dezelfde loonsverhoging willen als hun EX-collega"s.................volgens mij heb ik de bonden niet gehoord toen de NS werd opgesplitst in ca. 14 zelfstandige bedrijfjes......
Die gasten hebben de gehele boterberg op hun dikke koppen leggen.
dusssss©
boterberg? we leven anno 2005, de boterberg is van een jaar of 10 terug... :P
conclusie is dat als we allemaal met de fiets naar het werk gaan dan wordt het beter.
is ook nog goed voor de economie want daarvoor hebben we wel een nieuwe bike nodig.
conclusie is dat als we allemaal met de fiets naar het werk gaan dan wordt het beter.

- Sir Rides a Lot
Ten eerste: wat hebben wij met Roemenie te maken?
@Steelboy, blijkbaar weet jij er alles van, maar laat jij dat verder niet merken...
" Het 2,75 vs 4,75 verhaal: stel je werkt bij Philips afdeling licht, daar krijg je 2,75 % terwijl bij de afdeling geluid er 4,75 % wordt gegeven. Natuurlijk voel je je dan tekort gedaan. Dit is een vergelijkbare situatie. "
Is natuurlijk beetje afhankelijk van je loon. Wanneer het loon van de andere divisie niet eerlijk is mbt de afgelopen jaren, dan dient dit verandert te worden. Als jouw loon wel gewoon eerlijk is, wil dat niet zeggen dat omdat in andere divisies de lonen stijgen,het jouwe ook moeten stijgen.
Vind deze manier van staken een beetje dom. De vakbonden zeggen dat het mag, en dan zijn er allemaal van die navolgertjes, die dan maar gewoon gaan staken, zonder er zelf achter te staan. Als je de betrokken medewerkers zou vragen waarom ze staken, zou volgens mij de helft niet eens weten waarom, of van die voorgekauwde meningen geven die die zo loos zijn als de ... Als je er wel rationeel achter staat vind ik het nog dom, maar dan kies je er in ieder geval bewust voor.
Wat heeft Pim hier trouwens mee te maken?
Had hij alles veranderd? was hij zo"n visionair? Hij was gewoon een persoon die algemene waarheden/ideeen uit de samenleving verkondigde. Op die manier is het logisch dat je populair wordt. Of hij er uiteindelijk iets aan gedaan had? Ik weet het niet... Dat blijft natuurlijk gissen, misschien was hij wel aan de macht gekomen, had hij alles verbeterd, wie weet..
Maar blijf alsjeblieft niet zo hangen bij personen die als (potentiele) helden voor de Nederlandse samenleving afgetekend worden.
Zo vind ik het ook belachelijk dat bv de plaats waar de column van Theo in de Metro gestaan zou hebben, leeg wordt gelaten. Vind ik beetje achterlijk.
life goes on...
@Steelboy, blijkbaar weet jij er alles van, maar laat jij dat verder niet merken...
" Het 2,75 vs 4,75 verhaal: stel je werkt bij Philips afdeling licht, daar krijg je 2,75 % terwijl bij de afdeling geluid er 4,75 % wordt gegeven. Natuurlijk voel je je dan tekort gedaan. Dit is een vergelijkbare situatie. "
Is natuurlijk beetje afhankelijk van je loon. Wanneer het loon van de andere divisie niet eerlijk is mbt de afgelopen jaren, dan dient dit verandert te worden. Als jouw loon wel gewoon eerlijk is, wil dat niet zeggen dat omdat in andere divisies de lonen stijgen,het jouwe ook moeten stijgen.
Vind deze manier van staken een beetje dom. De vakbonden zeggen dat het mag, en dan zijn er allemaal van die navolgertjes, die dan maar gewoon gaan staken, zonder er zelf achter te staan. Als je de betrokken medewerkers zou vragen waarom ze staken, zou volgens mij de helft niet eens weten waarom, of van die voorgekauwde meningen geven die die zo loos zijn als de ... Als je er wel rationeel achter staat vind ik het nog dom, maar dan kies je er in ieder geval bewust voor.
Wat heeft Pim hier trouwens mee te maken?
Had hij alles veranderd? was hij zo"n visionair? Hij was gewoon een persoon die algemene waarheden/ideeen uit de samenleving verkondigde. Op die manier is het logisch dat je populair wordt. Of hij er uiteindelijk iets aan gedaan had? Ik weet het niet... Dat blijft natuurlijk gissen, misschien was hij wel aan de macht gekomen, had hij alles verbeterd, wie weet..
Maar blijf alsjeblieft niet zo hangen bij personen die als (potentiele) helden voor de Nederlandse samenleving afgetekend worden.
Zo vind ik het ook belachelijk dat bv de plaats waar de column van Theo in de Metro gestaan zou hebben, leeg wordt gelaten. Vind ik beetje achterlijk.
life goes on...
Sir Rides a Lot schreef:
Ten eerste: wat hebben wij met Roemenie te maken?
Ja, ik ben manager bij Prorail :P
Nee, zonder gekheid:
Wat wij met Roemenie te maken hebben: een hoop als Roemenie over een aantal jaar ook toetreed tot de EU. Ik vind gezeur van mensen als ze één dag per jaar niet met de trein kunnen omdat er een staking is. Daarom haalde in dat voorbeeld van Roemenie aan. Nederland blinkt toruwens wel vaker uit in kleinzerigheid.
Wat ik weet:
Als zowel Prorail als de vakbonden in verschillende overleggen van de tafel weglopen omdat ze het niet ens kunnen/willen worden, ligt er dus schuld bij beide.
Waarom men bij NS 4,75 % krijgt (wat ik aan de hoge kant vind) krijgt, weet ik niet. Ik kan me echter wel vinden in de gedachte, dat een dergelijke scheve verhouding van NS en Prorail leidt tot frustraties...
- cHoc
waarom zou je dezelfde loonsverhoging willen als je EX !!! collega"s bij de NS, waar zit em daarvoor de kneep??
Prorail heeft toch geen andere connectie met de NS dan dat Prorail de infra onderhoud die oa de NS gebruikt.
vroeger onder 1 pet, maar das vroegah, en vroegah was alles beter...
als ze zo graag dan die 4.75 loonsverhoging willen, laten ze dan gaan solliciteren bij de NS.
verder ligt het probleem ook bij de regering, die wil niet te veel investeren in prorail en hun werk,
wat weer zorgt voor slecht onderhouden infra, maar wel de NS verketteren op hun slechte prestaties.
Prorail heeft toch geen andere connectie met de NS dan dat Prorail de infra onderhoud die oa de NS gebruikt.
vroeger onder 1 pet, maar das vroegah, en vroegah was alles beter...
als ze zo graag dan die 4.75 loonsverhoging willen, laten ze dan gaan solliciteren bij de NS.
verder ligt het probleem ook bij de regering, die wil niet te veel investeren in prorail en hun werk,
wat weer zorgt voor slecht onderhouden infra, maar wel de NS verketteren op hun slechte prestaties.
-
Jurriaan schreef:
ga jij met je luie kadaver met de trein naar je werk? (wat zegt je vriendin hiervan? )
Vriendin???
Vrind DeKerf"s zul je bedoelen!!!
TBB
Tall Boy Bram schreef:
Vriendin???
In your dreams TBB :P
Steelboy schreef:
[Tall Boy Bram schreef:
Vriendin???
In your dreams TBB :P
Niet in de mijne in elk geval.....
-
-stakers zijn stakkers(sta je daar met je FNV petje en dito T-shirt een beetje na te blaten wat zo"n FNV l*l door een megafoon blert)
-stakers zijn egoisten
Ik vind dat mensen die lopen te klagen over "al dat gestaak" pas egoïstisch zijn. Lekker makkelijk de dingen uit de media over nemen en er vanuit gaan dat het alleen maar gaat om iets meer geld. Verdiep je dan ook eens in de achterliggende situatie (werksfeer, hoe werknemers door de werkgevers worden behandeld). Meteen gaan zeuren als je een dagje niet naar je werk of naar school kunt...
Loop dan ook te zeiken over die onbenullen in Den Haag die zichzelf even met een 30 % loonsverhoging belonen en managers die min. 10 % nemen. Dat zijn juist de mensen die al geld teveel hebben, niet de mensen die net een beetje kunnen rondkomen door hard te werken. Natuurlijk hebben ze het in veel landen veel slechter, maar dat vind ik geen reden om je dan maar gewilloos te laten naaien door je baas en de regering.
urban waste schreef:
Verdiep je dan ook eens in de achterliggende situatie
en
Loop dan ook te zeiken over die onbenullen in Den Haag die zichzelf even met een 30 % loonsverhoging belonen
Look who"s talking! In de achterliggende feiten verdiepen, jaja!
-
Kom dan maar met de achterliggende feiten als je denkt dat ik ze niet ken.
Niet zeiken, maar onderneem dan actie.
Gewoon lekker dingen gaan ondernemen, kraken, staken.
Niet zo klagen, maar ga gewoon lekker de hippie of de punk uithangen!
Doe je ding!
Gewoon lekker dingen gaan ondernemen, kraken, staken.
Niet zo klagen, maar ga gewoon lekker de hippie of de punk uithangen!
Doe je ding!
-
Dat zijn nog eens wijze woorden
.
Idd nait soezen moar doun!

Idd nait soezen moar doun!
urban waste schreef:
Kom dan maar met de achterliggende feiten als je denkt dat ik ze niet ken.
Goed, zoals je dus weet hebben de heren en dames bestuurders van dit land al vele jaren geen verhoging van hun salaris gehad. Zij waren dus degenen die reden tot klagen hadden. Daarbij komt dat de salarissen van de regering in geen enkele verhouding stonden tov wat er in het bedrijfsleven verdient zou kunnen worden. Vandaar die loonsverhoging. Vink terecht.
-
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ten eerste vind ik dat de mensen in Den Haag toch een soort van voorbeeld functie hebben en het dus niet kunnen maken om zoveel verhoging te nemen, terwijl de rest de broekriem moet aantrekken. Ze verdienen zowieso al niet slecht en ik vind de politiek moet je niet in gaan voor het geld, maar omdat je het leuk vind of belangrijk...omdat je iets wilt veranderen.
Dat bedrijfsleven argument vind ik ook onzin! Ik ben zelf wetenschapper (universiteit) en ik kan in het bedrijfsleven ook veel meer verdienen voor een soortgelijke functie. Ik kies er voor om dat niet te doen en je hoort me dan ook niet klagen over dat ik meer wil verdienen. Net als politiek, kies je voor wetenschap toch uit een soort idealistische motieven. Mensen die het voor het geld doen zie ik liever verdwijnen.
Dus ehh als je mensen in de politiek teveel geld gaat geven, trek je naar mijn mening de "verkeerde" mensen aan.
Dat bedrijfsleven argument vind ik ook onzin! Ik ben zelf wetenschapper (universiteit) en ik kan in het bedrijfsleven ook veel meer verdienen voor een soortgelijke functie. Ik kies er voor om dat niet te doen en je hoort me dan ook niet klagen over dat ik meer wil verdienen. Net als politiek, kies je voor wetenschap toch uit een soort idealistische motieven. Mensen die het voor het geld doen zie ik liever verdwijnen.
Dus ehh als je mensen in de politiek teveel geld gaat geven, trek je naar mijn mening de "verkeerde" mensen aan.
-
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat niet iedereen even hard als jou idealistische idealen nastreeft. Hierdoor ga je na een tijdje helemaal geen mensen of onbekwame mensen aantrekken, waardoor heel het systeem ontwricht wordt. Het is nu in deze kapitalistische maatschappij eenmaal zo dat er een financiële tegemoetkoming moet zijn voor bekwame mensen.
Of ben ik iemand met doorprikte idealen?
Of ben ik iemand met doorprikte idealen?
Je hebt zeker een punt, politiek moet je niet doen om het geld. Maar met je laatste punt ben ik het niet eens. Mensen die vanuit het bedrijfsleven komen en daar een goede functie hebben, kunnen een verrijking zijn voor de politiek. Ze hebben verstand van zaken en, heel belangrijk, praktijk ervaring. In Den Haag is het vooral een bepaalde kliek die zichzelf de mooie posten toe laat komen, al wordt dat de laatste jaren al wel minder, ook door instroom van mensen uit het bedrijfsleven.
Zie het als een school: Een docent die altijd docent is geweest, is veel minder bij de tijd en geeft minder goed les dan iemand die zeg 15 jaar in het bedrijfsleven heeft gezeten en dan besluiten docent te worden.
Ten slotte: mensen vinden het niet leuk om er (financieel) op achteruit te gaan, of kunnen het zich simpelweg niet veroorloven. Dan is het toch mooi dat je ook in de politiek een mooi salaris kunt verdienen?
Zie het als een school: Een docent die altijd docent is geweest, is veel minder bij de tijd en geeft minder goed les dan iemand die zeg 15 jaar in het bedrijfsleven heeft gezeten en dan besluiten docent te worden.
Ten slotte: mensen vinden het niet leuk om er (financieel) op achteruit te gaan, of kunnen het zich simpelweg niet veroorloven. Dan is het toch mooi dat je ook in de politiek een mooi salaris kunt verdienen?
-
Mensen die vanuit het bedrijfsleven komen en daar een goede functie hebben, kunnen een verrijking zijn voor de politiek. Ze hebben verstand van zaken en, heel belangrijk, praktijk ervaring. In Den Haag is het vooral een bepaalde kliek die zichzelf de mooie posten toe laat komen, al wordt dat de laatste jaren al wel minder, ook door instroom van mensen uit het bedrijfsleven.
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Het kan idd een mooie verrijking zijn (hoeft niet per se). Maar toch vind ik het geen excuus om de lonen dan maar flink op te krikken. Correctie voor de inflatie e.d. vind ik genoeg.
@Pimiento: Zit wat in, ik zou de politiek wel graag zien als afspiegeling vd maatschappij - zodat niet de ambtelijke slowmo benadering overheerst, maar net zo min de "alles moet je benaderen als een onderneming" methode als ultieme oplossing,
Overigens die vergelijking met een school gaat niet helemaal op: Bij het overbrengen van bepaalde stof kan de praktijk je ook in de weg zitten en dan nog, dat iets goed kunt betekent niet direct dat je een ander het ook goed kunt uitleggen/aanleren.
Overigens die vergelijking met een school gaat niet helemaal op: Bij het overbrengen van bepaalde stof kan de praktijk je ook in de weg zitten en dan nog, dat iets goed kunt betekent niet direct dat je een ander het ook goed kunt uitleggen/aanleren.