Sram Powerlinks

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Xircuit
Contacteer:
Sram Powerlinks

Bericht door Xircuit » zo jul 17, 2005 5:02 pm

GVD, ik krijg zon Powerlink na wat kilometers wéér niet uit elkaar..... Aangezien dat moest omdat er een lagertje tussen uit was, heb ik mijn nu ketting vernield. Leuk systeem maar het werkt niet meer als de ketting wat kilometers achter de rug heeft.

huh..... zijn er meer lotgenoten?

Steelboy
Contacteer:

Re:Sram Powerlinks

Bericht door Steelboy » zo jul 17, 2005 5:15 pm

1x gehad met een 8-sp powerlink, met alle andere die ik in alle tijd in mijn handen heb gehad, nooit problemen gehad...

Luc

Bericht door Luc » ma jul 18, 2005 10:51 am

Het vereist wel wat fijne motoriek en vingercoördinatie, allebei eigenschappen waarvan ik natuurlijk niet zeker weet of jij ze wel hebt ;) ... En met wat prut ertussen durft het wel eens moelijker gaan. Best dan gewoon eerste effe plooien en wringen om zoveel mogelijk prut weg te werken. Zelf op de Passeportes nog een KMC link (en die klikken serieus wat vaster dan de SRAM links) opengekregen die volledig onder de modder zat, dus ...

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma jul 18, 2005 10:56 am

Inderdaad eerst even de vet en modderresten eruithalen en dan moet het lukken, goed samenknijpen een aanduwen. Soms gaat het lastiger maar ik krijg ze altijd wel los.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma jul 18, 2005 1:08 pm

Waar een wil is...

Enige slechte ervaring die ik heb met powerlink is dat ze me 1 keer is losgeschoten onderweg, niet erg leuk. Maar bij nader inzien weet ik niet of ik hem toen wel goed genoeg vast had gezet. Anyway, sindsdien heb ik een extra powerlinkje in mijn camelbak, weegt geen tiet en neemt geen ruimte in, dus waarom niet?

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma jul 18, 2005 3:09 pm

twee keer gebroken op de powerlink. sindsdien rij ik met shitmano ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jul 18, 2005 4:44 pm

gewoon ff schoonmaken die powerlink voordat je hem uit elkaar haalt, lijk me vrij logisch als dat "gaatje" vol met prut zit, je die link niet kan verschuiven.
Dus eerst ff de compressor erop.

En voor diegene die links breken, wel bij kettingwissel ook de link wisselen uiteraard :?

dusssssss©

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » ma jul 18, 2005 5:19 pm

heb bij men kmc x9 ketting altijd zo"n slotje gehad en nooit last mee gehad , 1jaar oud en heb het vervangen omdat het uitgesleten was door veelvuldig losmaken. rijd nu alweer 2 maande zonder probleme :) prima systeem , veel beter als shimano "pinnetjes" , ge hoegt geen gerief bij te hebben :)

revis

Bericht door revis » ma jul 18, 2005 9:31 pm

Van alle systemen ben ik het meest tevreden met de powerlink. Ziet er misschien niet zo prof. uit, maar werkt wel makkelijk en goed. Dat is mijn ervaring. Het eea kan natuurlijk bij mij ook "n keer mis gaan, maar tot dusver nog niet. Zoals eerder vermeld, de "link" wel vervangen bij montage van een nwe ketting.

Animine

Bericht door Animine » di jul 19, 2005 2:32 pm

Powerlink goed ontvetten en dan wat kruipolie ertussen, werkt altijd. Ik reed vroeger altijd met shimano kettingen, maar nu ruim een jaar met sram pc99 hollowpoint met powerlink en ik moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben.

grtz
Animine

Deefke

Bericht door Deefke » di jul 19, 2005 5:36 pm

Hey,

Ja, dat probleem ken ik :-X Koop ik me een tijdje geleden een SRAM PC 99 trap ik dat ding gewoon over >:( Koop ik me dan een SRAM PC 59 en nog geen enkel probleem mee gehad. Soms zijn goedkopere onderdelen echt beter. Kettingen van Shimano die zijn inderdaad zwaar klote. We moeten het dus maar doen met SRAM.

Groetjes,

Deefke :o

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jul 23, 2005 10:18 pm

ik ben te dom voor de powerlink, nog nooit uit elkaar gekregen...al genoeg tips over gelezen maar doe mij de kettingpons maar.

Dirt4breakfast

Bericht door Dirt4breakfast » di jul 26, 2005 10:07 am

Powerlink losmaken? ik zet er gewoon ff de puntbek tang op (wel met een stukje tubing over de bekken anders beschadig je de zooi... kortom powerlink los in 2 seconden :)

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo jul 27, 2005 11:48 am

Deze dingen zijn werkelijk te super voor woorden maar goed, meningen verschillen dus echt. Ik heb er nog nooit 1 gebroken en ik heb kettingen met 3 links erin (maw op andere plaatsen breken ze dus wel). Alleen op mn XC fiets ooit links gebroken trouwens.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » wo jul 27, 2005 12:46 pm

ik heb er nog nooit probleme mee gehad , buiten dat ze soms niet makkelijk los kome mr dat is net goe :d

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr jul 29, 2005 1:51 pm

Ik heb woensdag voor de tweede keer een ketting op de powerlink gebroken. Zal alles te maken hebben met de 2 keer flinke chainsuck die ik kort daar voor had. Schakel zat bij vertrek goed gemonteerd iig.
Heb nu maar ff een voorraadje ingeslagen, standaard een paar powerlinks in mijn camelbak voor momenten als deze...

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr jul 29, 2005 1:59 pm

legion schreef:
Ik heb woensdag voor de tweede keer een ketting op de powerlink gebroken. Zal alles te maken hebben met de 2 keer flinke chainsuck die ik kort daar voor had. Schakel zat bij vertrek goed gemonteerd iig.
Heb nu maar ff een voorraadje ingeslagen, standaard een paar powerlinks in mijn camelbak voor momenten als deze...

Komt dat misschien door jouw zwenkende achterbrug?

Hubert !

Bericht door Hubert ! » vr jul 29, 2005 8:29 pm

Xircuit schreef:
GVD, ik krijg zon Powerlink na wat kilometers wéér niet uit elkaar..... Aangezien dat moest omdat er een lagertje tussen uit was, heb ik mijn nu ketting vernield. Leuk systeem maar het werkt niet meer als de ketting wat kilometers achter de rug heeft.

huh..... zijn er meer lotgenoten?

Hier worden de mannen van de jongens gescheiden ;)

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr jul 29, 2005 8:56 pm

Arnetteman schreef:

Komt dat misschien door jouw zwenkende achterbrug?

Nee brillemans, dat kwam omdat ík wél in de regen buiten durf te spelen.

Infloto

Bericht door Infloto » za aug 20, 2005 8:10 pm

Nee brillemans, dat kwam omdat ík wél in de regen buiten durf te spelen.

Kost dat voor een arme student niet te duur voor die centen??

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr aug 26, 2005 8:57 pm

Mwah, de fiets heel houden was toch al geen hele hoge prioriteit meer... En hoeveel betaal je voor een handvol powellinks bij die toko van jou? Heeft me nog geen 2 glazen whiskey gekost.

Hilco

Bericht door Hilco » za aug 27, 2005 8:23 am

De truuk van een powerlink is dat je links voor en rechts achter druk moet leveren en dat schiet ie los.
Enkel de schakels naar elkaar toe drukken lukt niet altijd.
dus je klapt de ketting dubel zodat poweling als enige ketting deel nog horizontaal staat. duim links aan de voorkant wijsvinger rechts aan de achterkant van de schakel en bij lichte kracht kan ie al los komen.

Ik rijd met Sram-pc1 ketting dus die heeft zo"n schuifje das helemaal makkelijk,
maar ik hoef dan ook niet te schakelen ;)

Plaats reactie