*** hayes nine
Moderator:Beheerders
Heb de hayes nine (200mm disc) op m"n bike (hardtail) staan, wat een k*tzooi >:(. Van het moment dat ik op m"n zadel ga zitten begint mijn achterste schijfrem te slepen (en ja, mijn as staat vast). Heeft hier nog iem. last vanof weet iem. eventueel wat de oorzaak is.
Re:*** hayes nine
miss je frame dat tordeerd of je naaf
Mijn hayes remmen slepen ook altijd een beetje aan, maar niet tot vervelends aan toe.
Heb zelf wel eens wat olie eruit laten lopen, toen werd het wel wat beter.
Heb zelf wel eens wat olie eruit laten lopen, toen werd het wel wat beter.
Crash schreef:
Wat bedoel je precies met tordeerd? Dit woord staat niet in m"n vocabulaire

- dobbel our zero
pitch schreef:
[Crash schreef:
Wat bedoel je precies met tordeerd? Dit woord staat niet in m"n vocabulaire![]()
misschien is verdraaid een beter woord voor jou
Oftewel je frame is zo slap dat je niet eens fatsoenlijk je remmen kan afstellen ;D. Ik neem aan dat het om een streetbike gaat bij deze remmen.
Een Viper dual. Gelijkt op de viper sickboy. Denk niet dat het frame te zwak is.
pitch schreef:
Een Viper dual. Gelijkt op de viper sickboy. Denk niet dat het frame te zwak is.
dat denk jij

neej man die is super sterk........
voor dat geld
voor dat geld
-
jaja dermee da er een op de dirte19 jam is gebroke
maar ff over die remme : als een hayes sleept regel je hem verkeerd af of staat je schijf krom. andere oorzake zijn extreem gezocht zoals een flexende kader maar het kan.

maar ff over die remme : als een hayes sleept regel je hem verkeerd af of staat je schijf krom. andere oorzake zijn extreem gezocht zoals een flexende kader maar het kan.
Waarschijnlijk is er een kanaaltje in de hoofdremcilinder verstopt, ik heb dit al een paar keer meegemaakt bij dit type rem.
Tijdens het remmen wordt de olie naar de klauw gepompt waardoor e zuigers tegen de remblokjes drukken en daardoor rem je. Als je de remgreep loslaat dan stroomt de olie weer terug in het reservoir echter als er iets in dat retourkanaal zit dan kan het niet terug en blijft de rem aanlopen.
De enige manier om dit te controleren is de hoofdremcilinder helemaal uit elkaar te nemen en door te blazen. Soms kan je het al zien als je het dekseltje losschroeft: kijkend op de 2 gaatjes in het oliebadje zie je tijdens het inknijpen van de greep iets in de weg zitten.
Als je nog nooit zoiets hebt losgehaald raad ik je aan naar een goeie LBS te gaan, als je iets sloopt is het duurder.
Succes!
Grob.
Tijdens het remmen wordt de olie naar de klauw gepompt waardoor e zuigers tegen de remblokjes drukken en daardoor rem je. Als je de remgreep loslaat dan stroomt de olie weer terug in het reservoir echter als er iets in dat retourkanaal zit dan kan het niet terug en blijft de rem aanlopen.
De enige manier om dit te controleren is de hoofdremcilinder helemaal uit elkaar te nemen en door te blazen. Soms kan je het al zien als je het dekseltje losschroeft: kijkend op de 2 gaatjes in het oliebadje zie je tijdens het inknijpen van de greep iets in de weg zitten.
Als je nog nooit zoiets hebt losgehaald raad ik je aan naar een goeie LBS te gaan, als je iets sloopt is het duurder.
Succes!
Grob.
Grobbebol schreef:
Waarschijnlijk is er een kanaaltje in de hoofdremcilinder verstopt, ik heb dit al een paar keer meegemaakt bij dit type rem.
Succes!
Grob.
Ik zal ze eens openhalen en doorheen m"n remleidingen blazen. Maar normaal is dat toch een gesloten circuit? We zullen eens kijken, merci.
grtz
m.j.
Door de remleiding blazen werkt niet, openhalen is de enige remedie. Als je gaar blazen heb je ook kans dat er iets beschadigd (keerringen etc.)
Als je niet weet wat te doen laat het dan doen.
Als je niet weet wat te doen laat het dan doen.
-
Bansheebeest gain schreef:
jaja dermee da er een op de dirte19 jam is gebroke![]()
wie rijdt er nu met een dubbele kroon op een viper ::)
Heb Hayes Nine op m"n Toy zitten maar heb nergens last van ::)