Idioot in Amerongen

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dubbelop
Contacteer:
Idioot in Amerongen

Bericht door dubbelop » zo okt 30, 2005 5:59 pm

Vanmiddag bleek een of andere idioot een ijzerdraad gespannen te hebben over een van de paden in het Amerongse bos. Weliswaar niet over de mountainbikeroute, maar (voor de kenners) over het brede wandelpad dat uitkomt op de Jan van Zutphenweg - zeg maar: Amerongen-Noord West.

We hadden op twee manieren geluk: ten eerste gingen we met onze groep dit pad op en niet af en ten tweede hadden wandelaars de draad kort daarvoor ontdekt. De draad was afkomstig uit een grondwaterput die naast het pad staat en dient om het waterpeil te meten. Het slot van de put is weg (vernield? defect? vergeten?) en dus was de draad "beschikbaar".

Kennelijk hebben wij in onze omgeving een of meer eencelligen die het grappig, spannend of zinvol vinden om dit soort levensgevaarlijke acties te ondernemen. Let dus alsjeblieft heel goed op :o

Afgezien van dit ongemak: het was weer FANTASTISCH FIETSWEER en we hebben genoten :D 8)

Tall Boy Bram

Re:Idioot in Amerongen

Bericht door Tall Boy Bram » zo okt 30, 2005 7:29 pm

Kuttekoppen!

TBB

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo okt 30, 2005 8:29 pm

Dat is dus echt levensgevaarlijk ja, tering.... Ik dacht dat het ophield bij een stoeptegen van een viaduct maar nu moeten dus ook de fietsende nederlanders er aan toegeven...

SuperRobert

Bericht door SuperRobert » zo okt 30, 2005 8:36 pm

slaat nergens op dit. ze hebben gewoon wat tegen mountainbikers. dit is toch niet normaal, er zal maar wel wat ergs gebeuren!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo okt 30, 2005 11:51 pm

dubbelop schreef:
Weliswaar niet over de mountainbikeroute
een of meer eencelligen die het grappig, spannend of zinvol vinden om dit soort levensgevaarlijke acties te ondernemen.

Ik wil niet goed praten wat er gebeurd is,maar door mensen als jij word ik er op aangekeken een asociale fietser te zijn die niet op de daarvoor uitgestippelde routerijdt.Nou snap ik die wandelaars in Amerongen!
En dat wou ik nou ff kwijt!

wictor

Bericht door wictor » ma okt 31, 2005 8:31 am

Ik weet niet hoe het nu is, maar tot voor kort waren veel paden in Amerongen "Opengesteld voor ......", waaronder wandelaars EN fietsers!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma okt 31, 2005 8:38 am

idereen heeft gelijk.

Dubbelop, ik neem aan dat je toch wel aangifte gedaan heb???

dussssssss©

raggertje

Bericht door raggertje » ma okt 31, 2005 10:26 am

Fok, was daar ook nog in het bos! Je hebt echt mongolen op deze wereld...

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma okt 31, 2005 5:24 pm

BOSS schreef:
idereen heeft gelijk.

Dubbelop, ik neem aan dat je toch wel aangifte gedaan heb???

dussssssss©

Jazeker heb ik aangifte gedaan. En dat bleek al eerder gebeurd te zijn door een van de wandelaars die de draad vond. De politie had al contact gehad met de boswachter - en dat is een heel goeie in dit gebied, dus die onderneemt ongetwijfeld actie!

@HetTUIG: wandelaars hebben niet zoveel moeite met fietsers op zichzelf, maar wel met fietsers die luid schreeuwend keihard voorbij scheuren. En zeker als dat naast de route gebeurt. Al kom je ook geregeld wandelaars tegen die na twintig paaltjes kennelijk nóg niet beseffen dat ze op een MTB-route zitten :-*
Onze groep bestond overigens uit beginners, dus het ging allemaal héél rustig, zeker na de eerste heuveltjes ;)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma okt 31, 2005 7:43 pm

een gewaarschuwd mens telt voor 2, maar als ik komend weekend de heuvel afraas moet ik dan maar gaan lopen, of stapvoets omdat er eencellige in het bos komen?
Eencellige sloten we vroeger op in een gesticht....Van mij mogen we dat weer gaan doen.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma okt 31, 2005 11:44 pm

Jurriaan schreef:
een gewaarschuwd mens telt voor 2, maar als ik komend weekend de heuvel afraas moet ik dan maar gaan lopen, of stapvoets omdat er eencellige in het bos komen?
Eencellige sloten we vroeger op in een gesticht....Van mij mogen we dat weer gaan doen.

Ik zou maar zo denken: het ging NIET om een helling in het MTB-parcours en de eencellige(n) had een aanwezige draad gekozen. Maar een beetje opletten kan nooit kwaad :?

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » di nov 08, 2005 8:02 pm

Aanvulling: al gelijk op maandag (31/10) bleek de bewuste draad uit de grondwaterput te zijn weggehaald. Naar ik aanneem op aandringen van of zelfs door de boswachter, Jan de Groot. Die man is goed ;)

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo nov 27, 2005 10:57 pm

De route in Amerongen is positief veranderd!
Er zit nu een heus stukje singletrack in en was de route hier en daar iets omgelegd.Al was het water in de vele plassen erg koud aan de voeten is de route er niet slechter op geworden!!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma nov 28, 2005 8:00 am

over de route in amerongen hier meer

Plaats reactie