streetbike
Moderator:Beheerders
ik rij al een aantal jaren xc maar ik wil wel iets leuks voor erbij.
ik zou dus graag een streetbike willen die niet al te duur is (500-700 euris)
hij moet singlespeed zijn, geen vering, gewoon v-brakes en het liefst 24 inch.
ik snap ook niet hoe het nou precies zit met die remmen ik zie op die soort fietsen vaak aleen een v-brake achter, waarom niet ook voor ???
kan iemand mij vragen en/of tips geven ::).
ik zou dus graag een streetbike willen die niet al te duur is (500-700 euris)
hij moet singlespeed zijn, geen vering, gewoon v-brakes en het liefst 24 inch.
ik snap ook niet hoe het nou precies zit met die remmen ik zie op die soort fietsen vaak aleen een v-brake achter, waarom niet ook voor ???
kan iemand mij vragen en/of tips geven ::).
-
Re:streetbike
V-brake achter en schijfrem voor of echt alleen v-brake achter bedoel je?
V-brake+schijfrem is meestal voor trialers, die doen dat omdat de schijfremnokken bij trial nog weleens willen afbreken.
Aleen V-brake achter is zo"n beetje hetzelfde principe, maar dan vinden mensen de voorrem gewoon overbodig.
En voor 500-700 kan je zeker een goeie streetbike vinden, vooral met de dingen die jij wil (zijn goedkoop)
V-brake+schijfrem is meestal voor trialers, die doen dat omdat de schijfremnokken bij trial nog weleens willen afbreken.
Aleen V-brake achter is zo"n beetje hetzelfde principe, maar dan vinden mensen de voorrem gewoon overbodig.
En voor 500-700 kan je zeker een goeie streetbike vinden, vooral met de dingen die jij wil (zijn goedkoop)
Steelhead Rider schreef:
V-brake achter en schijfrem voor of echt alleen v-brake achter bedoel je?
ik bedoel alleen een achterrem zoals ik vaak zie op die fietsen.
welke merken moet ik dan denken zoal en welek internetshop kan ik dat halen bijvoorbeeld.
whaha
Ook hier al.
Heb je op die andere forum al uitgelegd dat de Cube Warrior een zeer goeie bike voor niet al teveel is die gelijk af is.
Ook hier al.
Heb je op die andere forum al uitgelegd dat de Cube Warrior een zeer goeie bike voor niet al teveel is die gelijk af is.
ja idd maar ik moet ergens m"n info vandaan halen alleen vind ik die cube en niet mooi en cube vind ik niks weet er helemaal niemand een simpele streetbike met vaste vork singlespeed afgemonteerd en v-brake achter.
zo kan het nooit een dure fiets zijn.
-
- Contacteer:
Bertus schreef:
ja idd maar ik moet ergens m"n info vandaan halen alleen vind ik die cube en niet mooi en cube vind ik niks weet er helemaal niemand een simpele streetbike met vaste vork singlespeed afgemonteerd en v-brake achter.
nog nooit gezien, de meeste fietsen worden (helaas) geleverd met een verende voorvork, 2 remmen en 26 inch wielen...
Cube warrior
heeft wel een Geveerde vork mja die kan je ook vervangen
-
- Contacteer:
Mister P2 schreef:
Cube warrior
hij zegt net dat hij de warrior niet mooi vind en cube niks vind... en hij wil een goedkope fiets, en de warrior is niet echt goedkoop...
Bedankt pinoisgeel, maar heb jij soms iedeeen ik tast nog in het duister als het gaat om complete fietsen en als ik bij internet shop zo"n beetje overal het goedkoopste neem en ik zou hem zelf bouwen dan kost het al gouw over de 1000 euro"s
???

-
Daar mag je ook wel een beetje van uit gaan..
De prijs die je noemt is wel zo"n beetje wat je minimaal kwijt bent aan een nieuwe complete bike.. En zoals jij je bike omschrijft, zo worden ze volgens mij niet compleet verkocht. Je zou hier op het forum al een eind komen met 2e hands parts, en evt een aantal nieuwe onderdelen aanschaffen.. Met een beetje geluk en goed zoeken, red je het misschien net rond de €700,-
Succes!
Lennart
De prijs die je noemt is wel zo"n beetje wat je minimaal kwijt bent aan een nieuwe complete bike.. En zoals jij je bike omschrijft, zo worden ze volgens mij niet compleet verkocht. Je zou hier op het forum al een eind komen met 2e hands parts, en evt een aantal nieuwe onderdelen aanschaffen.. Met een beetje geluk en goed zoeken, red je het misschien net rond de €700,-
Succes!
Lennart
-
Misschien het beste om een goedkope STP te kopen (rond de 300-400 was die dacht ik) en dan zelf te gaan upgraden, starre vork = +-100 euro, SS = 20 euro ofzo, en dan heb je eigenlijk de fiets die jij wil....ok wel 26" wielen maar toch.
in een freeride special, van Bike, van afgelopen zomer stond een test met 20 dirt/dual/street bikes. daar stonden ook twee 24"" fietsjes bij. Voor net onder de 1000 euro
. Een Bergamont (die overigens ook als beste uit de test is gekomen) en ook een Superfly Fixtern :P, die ik persoonlijk er wel beter uit zag zien. Dus 24"" en de Superfly had achter hs33 remmetje, maar was wel geveerd van voor, volgens mij was het een stance. Maar op internet kan ik niks vinden over deze fietsjes
???
mss iemand hier meer info over . . . . ::)
kevin

mss iemand hier meer info over . . . . ::)
kevin
-
Ik heb nog een mooi, bijna nieuw, Azonic DS1 frame voor je. Ook heb ik nog wielen en een vork erbij. Bij interesse in alles maak ik een mooie deal voor je!
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=24642
Cheers.
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=24642
Cheers.
waarom koop je geen bmx cruiser? (wel ff opletten dat je geen race-bmx pakt) Dit is een bmx met 24"wielen, of terwel een street mtb met bmx onderdelen.
Het grote voordeel is dat de prijs meestal wel meevalt en dat alles bmx onderdelen stukken steviger zijn dan die voor mtb....
haro, dk, mongoose, specialized,... hebben allemaal zulke cruisers in hun gamma.
Het grote voordeel is dat de prijs meestal wel meevalt en dat alles bmx onderdelen stukken steviger zijn dan die voor mtb....
haro, dk, mongoose, specialized,... hebben allemaal zulke cruisers in hun gamma.

-
is een bmx niks voor jou?
nope ik hem hem denk ik gevonden mijn ideale bike:http://www.dmrbikes.co.uk/products/fram ... te_lrg.jpg
een dmr rythm en dan compleet kopen zit alles op wat ik wil vaste vork 24"" singlespeed en tegen een ged prijsje leverbaar.
maar waar kan ik zo"n ding bestellen ???
heeft er iemand ervaringen met dit ding ;D
een dmr rythm en dan compleet kopen zit alles op wat ik wil vaste vork 24"" singlespeed en tegen een ged prijsje leverbaar.
maar waar kan ik zo"n ding bestellen ???
heeft er iemand ervaringen met dit ding ;D
Bertus schreef:
je bedoelt dan deze: bergamont neem ik aan:
http://www.bergamont.de/2005/bikes/kiez_dirt.jpg :P
ja precies!!! ;D, die bedoelde ik, dat is dus de bergamont, maar die SuperflyFixtern ziet er veel beter uit

ow Bertus, hier is de link naar je fietsje die het niet deed
http://www.dmrbikes.co.uk/products/fram ... te_lrg.jpg
ik kon ook al niks vinden over die superfly fixtern.krekker schreef:
[Bertus schreef:
je bedoelt dan deze: bergamont neem ik aan:
http://www.bergamont.de/2005/bikes/kiez_dirt.jpg :P
ja precies!!! ;D, die bedoelde ik, dat is dus de bergamont, maar die SuperflyFixtern ziet er veel beter uit, maar daar kan ik dus niks over vinden.
ow Bertus, hier is de link naar je fietsje die het niet deed
http://www.dmrbikes.co.uk/products/fram ... te_lrg.jpg
en als ik dan moet vergelijken vind ik die DMR mooier dan die bergamont.
heeft niemand ervaringen met die DMR en vooral waar hebben jullie hem gehaald (internetshops).
DMR vinden? --> gewoon ff zoeken, kan niet moeilijk zijn.....
-
hot wheels, abc,...
-
- Contacteer:
dmr is de shit!
Zegt de gene die op een 24 rijdt :P
neej maar zonder dolle is wel goed spul
zegt de gene die op een specialized rijdt ;D
neej maar zonder dolle is wel goed spul