streetbike

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

pinoisgeel
Contacteer:
Re:streetbike

Bericht door pinoisgeel » vr nov 18, 2005 11:25 am

Mister P2 schreef:
Zegt de gene die op een 24 rijdt :P

met vele dmr onderdelen...

The General
Contacteer:

Bericht door The General » vr nov 18, 2005 12:48 pm

Bertus,

dus je bent op zoek naar een street bike? je wilt waarschijnlijk street en dirt gaan rijden met dat ding .. Ben je er al uit wat je wil gaan doen ? het hardcore street bmx rijden, technische dingen brug wallride"s, ledge pedal grinden, manuals over blokken, alles 180 doen wat je kan vinden, lompe dingen bunny"hoppen, combo"s maken

Of wil je het zo genaamde Urban rijden.. van trappen af rijden, van dingen af droppen, Gaps springen... enzz ? Voor urban word vaak gekozen als je pas begint met MTB street, omdat het gewoon makkelijk is

Als je Urban wilt gaan doen zou ik zeker weten een verende vork pakken en 24 inch wielen... of misschien wel 26 inch wielen, als je echt lomp wilt gaan doen.. Je fiets word hierdoor wel zwaarder en kun je veel minder technische dingen doen.

Als je street wilt gaan doen tja 20 inch of 24 inch wielen.. Je pakt waarschijnlijk 24 inch. Je zegt nu zelf al V brake en starre vork.. Klinkt een beetje als een bmx cruizer. http://www.federalbikes.com/img/ANewSit ... ionBig.jpg

Als je in een MTB frame starre vork zet, klopt bijna bij alle frame"s de geo niet meer..dus kijk uit waar je hem in zet.

Mij advies koop een cube. daar kun je altijd als nog een strarre sjaak in zetten

Bertus

Bericht door Bertus » vr nov 18, 2005 3:50 pm

uhh urban heet dat dan he gewoon een beetje fietsen springen van trappen inderdaad. Ik wil het er ook gewoon voor erbij (buiten mijn xc-bike en mn reetfiets)
een verende vork is inderdaad niet zo"n verkeerd idee maar dan word hij meteen weer een stuk duurder en het moet maar een fiets worden voor erbij dus niet te duur 8) (en ik vind een starre vork mooi ;D)
heeft iemand dan mischien een ander idee buiten die cubes die wel een beetje aan de rest van de wensen doet (24"", singlespeed en niet te duur)

vanspauwent88

Bericht door vanspauwent88 » do nov 24, 2005 9:51 pm

als je iets goedkoop en goed zoekt zou ik specialized nemen 8)
als je wil ik heb nog een p2 te koop staan
zeer mooi fietsje
niet veel afgezien,wel 26" maar gaat ook lekker voor te streeten
single speed,slicks,vering,...
+deralleur en trigger erbij
mail me voor verdere info
als je bent geintereseert
vanspauwent88@hotmail.com

flippie flink

Bericht door flippie flink » di nov 29, 2005 12:30 am

Bertus schreef:uhh urban heet dat dan he gewoon een beetje fietsen springen van trappen inderdaad. Ik wil het er ook gewoon voor erbij (buiten mijn xc-bike en mn reetfiets)
een verende vork is inderdaad niet zo"n verkeerd idee maar dan word hij meteen weer een stuk duurder en het moet maar een fiets worden voor erbij dus niet te duur 8) (en ik vind een starre vork mooi ;D)
heeft iemand dan mischien een ander idee buiten die cubes die wel een beetje aan de rest van de wensen doet (24"", singlespeed en niet te duur)
Als jij van trappen gaat springen wil je echt geen starre sjaak hebben, vinden je polsen en je fiets echt niet zo fijn.

fredo

Bericht door fredo » di nov 29, 2005 1:05 am

ik blijf erbij: gewoon bmx kope of ev nen 24" cruiser. T is goedkoop in aankoop, je rijdt bijna geen brokken, ....
Als je het eenmaal gewoon bent, wil je niet meer anders. :o :o

flippie flink

Bericht door flippie flink » di nov 29, 2005 12:22 pm

fredo schreef:ik blijf erbij: gewoon bmx kope of ev nen 24" cruiser. T is goedkoop in aankoop, je rijdt bijna geen brokken, ....
Als je het eenmaal gewoon bent, wil je niet meer anders. :o :o
Ja maar betreffende persoon wil dus geen technische shit gaan doen maar alleen trappen rijden en droppen, dan heb je niks aan een bmx of 24" cruiser

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di nov 29, 2005 12:32 pm

what about de specialized P1 2006?
24" achter 26" voor

voor € 675,-

misschien is dit een optie?

succes met de zoektocht ;)

greetz S. :angelnot:

Plaats reactie