Here we go!!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo mar 05, 2006 10:34 am

Cloxxki schreef:Op de show zelf mag niet gefotografeerd worden zonder perskaart, blijkt nu...
camera's moet je afgeven bij de ingang.

dusssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mar 05, 2006 10:49 am

BOSS schreef:
Cloxxki schreef:Op de show zelf mag niet gefotografeerd worden zonder perskaart, blijkt nu...

dusssss©
Met de huidige kleine camera's kan het niet moeilijk zijn om er een in je broekzak te bewaren :)

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo mar 05, 2006 7:31 pm

BOSS schreef:

dusssss©
En regels zijn er om overtreden te worden...

TBB

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » zo mar 05, 2006 9:44 pm

Telefoons met camera :roll:
Stiekem toch mister P1

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma mar 06, 2006 11:24 am

Deze wil ik:

Afbeelding

:shock: ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma mar 06, 2006 1:47 pm

is die gemaakt van ouwe stoelpoten ofzo?

dussssss©
DE site

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma mar 06, 2006 3:14 pm

...en dat is dan nog een redelijk positieve associatie

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma mar 06, 2006 3:51 pm

Elevation12,000 schreef:...en dat is dan nog een redelijk positieve associatie
't heeft ook wel wat weg van een setje aan elkaar geplakte liefdesknotsen... Tenminste als ik zie wat er bij mijn buurman in zijn winkel ligt.... ( www.eroticaonline.nl )

TBB

Kerensky

Bericht door Kerensky » ma mar 06, 2006 5:11 pm

De vakantiegangers ;)

Afbeelding

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma mar 06, 2006 5:24 pm

HANGJONGEREN!!!!

TBB

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma mar 06, 2006 7:26 pm

BOSS schreef:

dusssss©
Gelukkig was een perskaart vlot geregeld ;)

Foto van ons tussen de "hangjongeren" was aan de start van een fixie-race, waarin we meededen. Race was 50 mile, van SF naar de show in San Jose. We waren de enige mountainbikers en ook 1 van de weinigen met remmen :cry: . Wat de gasten op fixies flikten op kruispunten e.d. was regelrecht impressive.
De winnaar zou een custom frame gemaakt door Don Walker winnen. Tot de helft van de race zat ik in de kopgroep met nog twee kerels, maar 'too bad' brak ik m'n pendaal op de helft van de race en was deze voor mij dus afgelopen :( Erg balen dus.
Show achter de rug dus, erg leuke dingen gezien, veeeeel 29ers, veeeel trackbikes. De geheel met handkracht vervaardigde fiets van Tom Oswald was stoer. De 29er van IF was gaaf. Alle fietsen van Sacha White (Vanilla) waren enorm stoer, met als hoogtepunt (won ook " bike of the show-award") de custom stalen driewieler met leuke details als custom massieve Phil Wood wielen, houten handvatten, minipendaaltjes met smeernippel enz enz.
Patrick Cycles was heel mooi met onder andere een fillet brazed 29er in mijn maat ;)
Calfee met de fietsen gemaakt van bamboo met carbon lugs was erg apart.
Al met al erg geslaagd dus, vandaag chillen we nog een beetje en pakken we onze fietsen weer in. Feest is bijna afgelopen dus, ik heb m'n buik trouwens vol van de "free refills" die je in elk restaurant kunt krijgen als je glad leeg is ;)

Enkele coole quotes van mensen die we op onze reis tegenkwamen:
- " You guys need a box", pizzabakker die vroeg of we de rest van onze pizza mee naar huis wilde nemen daar de helft nog over was.

- " I'm just a mom helping the kids in the garden", vrouw aan wie we de weg vroegen, maar deze niet wist door bovenstaande rede :?

- " You put me in a very bad respect", agent in San Jose toen we vlak voor z'n neus door rood reden ......

Leukste was misschien nog Jeff die met allerlei wilde gebaren uitbeeldde was lange cranks, een smal stuur, een hoog zadel en een krappe singletrack met je deden. Hij danste er echt bij enzo :D

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma mar 06, 2006 11:51 pm

Fotos die reeds online staan:

http://gallery.mtbr.com/showgallery.php ... &password=

http://www.clockworkbikes.com/NAHBS.html

I should have been there... :( De eerste West European Hand-built Bicycle show... dáár zal ikzelf wél staan :)
---www.cjmedia.nl---

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo mar 08, 2006 2:41 pm

Hi ha, heerlijk weer thuis, 't was erg leuk. Onwijs veel leuke dingen gezien en nog veel meer leuke mensen ontmoet!
Foto's komen er aan.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mar 08, 2006 2:54 pm

Hubert ! schreef:Hi ha, heerlijk weer thuis, 't was erg leuk. Onwijs veel leuke dingen gezien en nog veel meer leuke mensen ontmoet!
Foto's komen er aan.
schiet op man, we kunnen niet wachten :arms:

dusssss©
DE site

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr mar 10, 2006 7:32 pm

en toch, toch begrijp ik niet wat dekerfs hier deed de afgleopen week....

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za mar 11, 2006 11:34 am

Jurriaan schreef:en toch, toch begrijp ik niet wat dekerfs hier deed de afgleopen week....

verplichtingen vervullen... trust me... ik had er maar wát graag geweest...
---www.cjmedia.nl---

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za mar 11, 2006 2:14 pm

DeKerf's schreef:
Jurriaan schreef:en toch, toch begrijp ik niet wat dekerfs hier deed de afgleopen week....

verplichtingen vervullen... trust me... ik had er maar wát graag geweest...
Dan ben ik erg benieuwd wat er hier zo belangrijk was dat jij niet daar was................vrouwlijk schoon wellicht 8)

dussssss©
DE site

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za mar 11, 2006 2:23 pm

BOSS schreef:
Dan ben ik erg benieuwd wat er hier zo belangrijk was dat jij niet daar was................vrouwlijk schoon wellicht 8)

dussssss©
*PING* u gaat door voor de magnetron...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za mar 11, 2006 4:25 pm

Steelboy schreef:
BOSS schreef:

dussssss©
*PING* u gaat door voor de magnetron...
Als hij dat nu al "verplichtingen" noemt, weet ik wel hoe dat gaat aflopen :lol:

dussssss©
DE site

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za mar 11, 2006 4:49 pm

Nee, bij eerste kennismakingen met vrouwen maak ik direct mijn pakket van eisen bekend. De reactie daarop is direct een goede indicatie of er überhaupt wat in zit voor de toekomst. Het leven blijft in elk geval zeer overzichtelijk.

Maar nee, de grote finacieer kon niet zonder mij.... :|
---www.cjmedia.nl---

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo mar 12, 2006 8:00 pm

We zijn dus al een paar dagen terug en de trip heeft onze stoutste verwachtingen overtroffen. In de tien dagen die we hadden hebben we echt alles gezien wat we vooraf gepland hadden, ook al leek dat bijna niet haalbaar.

Na een lange vliegreis kwamen we dus om een uur of vier aan bij Phil Wood, het eerste bezoek van onze trip. Meteen dus maar het hoogtepunt van de trip, het oppikken van mijn nieuwe frame. Made by Sycip, labeled by Phil Wood en build bij Jelle en Hubert in een motel kamer in San Jose!

Afbeelding
Werkplaats voor de avond: onze motelkamer

Omdat we niet alle tools bij ons hadden 's avond doodvermoeid de bike afgebouwd in de garage van Brent van Phil Wood: aardige gasten die Amerikanen.

Oh ja, had ik al verteld dat het na drie weken prachtig lente weer de eerste drie dagen dat wij er waren oer Hollands keihard regende?? Perfect weer dus om onze huurauto vol te pakken en op weg te gaan naar het Noorden, waar Hubert zijn grote held Jeff Jones zou gaan ontmoeten.

Op de weg daar naar toe kwamen we zo goed als langs White Industries en Sycip, dus daar moesten we zeker even langs. Eerst White Industries, waar we een korte rondleiding kregen waarbij we wat proto's en nieuwe produkten te zien kregen.

Afbeelding
Nieuwe WI road crank met ingenieus bevestigings systeem kleine blad

Daarna een paar kilometer verder Sycip, de twee broers die zeer mooie (en dus ook mijn) frames bouwen, Jeremy het bak en braad werk, Jay het afwerken van de frames. Naast de frame shop hebben de Sycip Bro's een aantal jaar geleden een poedercoat bedrijf overgenomen waardoor ze zelf al het poeder werk kunnen doen. Nat lakken wordt nog wel uitbesteed. Per jaar worden er zo'n 300 Sycip frames gemaakt, waarvan een klein deel Ti.

Afbeelding
Jeremy Sycip legt de laatste hand aan een frame

Na korte toer door het stadje en een broodje bij Subway vervolgden we onze weg in de richting van Medford, Oregon.

Na een lange rit, een korte nacht en een kleine zoektocht vonden we dan eindelijk waar we de roadtrip voor begonnen waren, de ingang naar het het paradijsje van Jeff Jones!

Maar misschien dat Hubert daar wat meer over kan vertellen??

Ons fotoalbum tot nu toe:

Van Alles en nog wat

Bezoeken aan Phil, WI en Sycip
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Erikje

Bericht door Erikje » zo mar 12, 2006 8:12 pm

Wel fijn om in een hotel te zitten die van alle gemakken is voorzien..
Afbeelding

Erikje

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo mar 12, 2006 8:48 pm

Dat frame wat Jeremy aan het bakken is, is één van de nieuwe serie MountainGoats die Jeff Archer van First Flight Bicycles op de markt zet!
---www.cjmedia.nl---

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo mar 15, 2006 11:44 am

Waar waren we?
Oja, oprijlaan van Dhr Jones, naja, een smal bospaadje met aan het begin een brievenbus en een klein blauw fietsje, op slot tegen een boom. We herkende het houten huis van de foto's die op de diverse fora getoond waren.
Na aangebeld te hebben (grote scheepsbel naast de deur) schoof de garagedeur onder ons open en stond daar een kabouter met een lange baard, pastic Birkenstock klompen, een muts op en een telefoon in z'n handen: Jeff!
Jeff was op dat moment via de telefoon bezig een H-bar te verkopen aan iemand die kennelijk nog niet wist hoe die werkte :cry: ;)
Na 5 minuten was de H-bar verkocht en konden we verder lopen richting de veelbelovende contouren die in de workshop van Jeff opdoemden.
Het was indrukwekkend om nu eens echt op de plaats te zijn, waarvan al zoveel foto's gezien waren en waar al die mooie fietsen vandaan leken te komen.
We mochten alles in het fabriekje van Jeff bekijken en op al onze vragen werd uitvoerig antwoord gegeven, al dan niet gepaard gaande met een dansje of veel gebaren van Jeff. Hele relaxte gast met enorm veel kennis van zaken!
De fiets van Jeff was regelrecht impressive, de 620grams voorvork had nagenoeg geen brakeflex (180mm schijf voor) en het veren van het frame is, als je het niet met eigen ogen gezien hebt, niet te geloven. Dat
een "hardtail" zoveel mee kan geven! Jeff heeft met z'n "vertical compliandt hardtail" geprobeerd om z'n fiets zijdelings zo stijf mogelijk te maken en 'em toch wat vering aan de achterkant mee te geven. Na een aantal meters op het ding gereden te hebben kan ik vertellen dat dit geheel gelukt is!
Ook de combinatie van een 70.5 graden balhoofdhoek in combinatie met een vork met 73mm rake had ik nooit eerder gevoeld, iedereen die beweerd dat een 29er log of lomp is zou deze fiets moeten proberen! Wanneer je denkt aan sturen, schiet ie al de bocht om.
Jelle wilde eindelijk eens van een echte rijder horen wat die zoal van z'n fiets vond, dus Jeff hopte en sprong vrolijk op de fiets los, waarna het bericht kwam dat ie 't een lekkere fiets vond, alleen wat hard aan de achterkant.
Ook op z'n Surly Pugsley deed Jeff wat trucjes, wat een artiest! :)
Al met al een erg leuk bezoek, dat bijna een ochtend duurde.
Wat vooraf een beetje mijn angste was, honderden kilometers rijden voor een kort bezoekje met een kerel waar niet mee te praten zou zijn is totaal niet uitgekomen. 't Was erg leuk om er een keer geweest te zijn. Aan het einde van het bezoek gaf ik Jeff een hand met de woorden "see you in 4 years dude", want op vragen hoe ik een paar plekjes hoger op de wachtlijst kon komen kwam geen duidelijk antwoord ........ Beetje jammer ;)

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do mar 16, 2006 11:15 am

Wat, geen pics van Hubert op dat 29" damesframe? :lol:

Plaats reactie