Welke Downhill bike

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

downhillbiker
Welke Downhill bike

Bericht door downhillbiker » za apr 15, 2006 8:32 pm

Ik doe al heel lang Cross country,maar ik had een stinky maar die is 3 maanden geleden verkocht,maar nu wil ik meer op downhill mountainbiken richten,maar ik weet niet welke bike ik wil aanschaffen.Het liefst een bike over de 4000 euro.Waar wil ik hem het liefst voor gebruiken:Bikeparks,Wedstrijden,North shore,Wanner ik het koop is nog onbekend.
Ik had de volgende bikes in gedachten:
Foes DHS 2:5 mono Frame
Kona Stab Supreme
Santa Cruz V10
Intense M3 Frame
2stage Elite 9 Frame

Christiaan

Bericht door Christiaan » za apr 15, 2006 11:48 pm

M3

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo apr 16, 2006 1:05 am

Duh! ;)
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo apr 16, 2006 6:26 am

Hebben we hier toevallig te maken met meneer de Konamaster van mtb.nl?

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » zo apr 16, 2006 9:24 am

Dat idee had ik ook al ja ;)
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » zo apr 16, 2006 9:58 am

Alle 5 top fietsen, maar de Intense is toch wel de mooiste eruit :arms:
(wil je 4000 geven voor de hele fiets?)

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » zo apr 16, 2006 9:58 am

Kan je wel van uitgaan idd.
Helemaal als je dat laatste frame zo bekijkt

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » zo apr 16, 2006 10:23 am

ik denk het ookdat het konamaster is.
geen enkele normale dh biker gaat dat frame op zijn verlanglijstje zetten denk ik.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » zo apr 16, 2006 1:07 pm

Nee,maar ik ben wel zijn kameraad,ik heb andere gedachten dan hem

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo apr 16, 2006 1:09 pm

downhillbiker schreef:
Tjah, k zeg niets :-)

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo apr 16, 2006 1:30 pm

Nou, in ieder geval succes dan Konamaster zijn vriend! :o

Maar zorg wel dat je een bak ruig genoeg hebt voor die Limburgse downhill van Konamaster want ik denk dat je daar met 200mm achter nog eigenlijk wat meer nodig hebt! ;)

Steel Farmer
Contacteer:

Bericht door Steel Farmer » zo apr 16, 2006 2:15 pm

Karpiel armageddon met een supermonster anders een idee :lol: .

Maar een intense m3 is bijvoorbeed niet echt een north shore frame :? Je zou naar wat meer freeride gerichte frames moeten kijken. Persoonlijk zou ik dan voor een woodbumble plus gaan omdat deze vrij wendbaar zijn in tegenstelling tot de fietsen die je noemt. Deze zijn wel weer een stuk stabieler tijdens snelle downhills. Maar als je budget 4000 euro is, is dan een m3 niet al te duur? Deze kost frame only al een 3000 euro. En als je hem fatsoenlijk wilt opbouwen ben je weer minstens 3000 euro verder dus voor minder dan 6000 euro redt je het niet. Tenzij je voor 2e hands spul gaat natuurlijk.

Christiaan

Bericht door Christiaan » zo apr 16, 2006 2:44 pm

Steel Farmer schreef:Karpiel armageddon met een supermonster anders een idee :lol: .

Maar een intense m3 is bijvoorbeed niet echt een north shore frame :? Je zou naar wat meer freeride gerichte frames moeten kijken. Persoonlijk zou ik dan voor een woodbumble plus gaan omdat deze vrij wendbaar zijn in tegenstelling tot de fietsen die je noemt. Deze zijn wel weer een stuk stabieler tijdens snelle downhills. Maar als je budget 4000 euro is, is dan een m3 niet al te duur? Deze kost frame only al een 3000 euro. En als je hem fatsoenlijk wilt opbouwen ben je weer minstens 3000 euro verder dus voor minder dan 6000 euro redt je het niet. Tenzij je voor 2e hands spul gaat natuurlijk.
Adviesverkoop van een M3 frame is EUR 3850,00 :angelnot:

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo apr 16, 2006 2:45 pm

Christiaan schreef:
Steel Farmer schreef:Karpiel armageddon met een supermonster anders een idee :lol: .

Bij Hibike is ie anders 3300...

M3 is zeker niet voor NS, daar zou ik de VPX voor pakken (als je Intense wilt gaan). Als ik kon kiezen had ik de VPX gekocht maar helaas moet ik het hiermee doen... :lol:

Ik vind de M3 zeker een mooie bak om te zien, ik vond voorheen de M1 eigenlijk gewoon mooier dan de M3. Dat VPP systeem vind ik er nu wel tof uitzien. Daarnaast rijdt het ook nog eens tering-goed. De afwerking van een M3 is echt heel mooi als je met je snuit tegen het frame aan gaat hangen.

Christiaan

Bericht door Christiaan » zo apr 16, 2006 2:50 pm

N I E L S schreef:
Christiaan schreef:

Bij Hibike is ie anders 3300...

M3 is zeker niet voor NS, daar zou ik de VPX voor pakken (als je Intense wilt gaan). Als ik kon kiezen had ik de VPX gekocht maar helaas moet ik het hiermee doen... :lol:

Ik vind de M3 zeker een mooie bak om te zien, ik vond voorheen de M1 eigenlijk gewoon mooier dan de M3. Dat VPP systeem vind ik er nu wel tof uitzien. Daarnaast rijdt het ook nog eens tering-goed. De afwerking van een M3 is echt heel mooi als je met je snuit tegen het frame aan gaat hangen.
daarom staat er ook ADVIES prijs............ :lol:

vt2rider
Contacteer:

Bericht door vt2rider » zo apr 16, 2006 3:58 pm

downhillbiker schreef:
Yeah....right...

Mudfreak

Bericht door Mudfreak » zo apr 16, 2006 4:26 pm

downhillbiker schreef:
En ik maar denken dat Konamaster geen vriendjes had die met 'm wilde spelen.......

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » zo apr 16, 2006 8:41 pm

Jullie stemmen goed op de Poll die ik gemaakt hebt,Het gaat nu tussen de Foes en Intense.Hier 2 afbeeldingen van de bikes waar het om gaat.
Afbeelding

Afbeelding

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo apr 16, 2006 8:53 pm

Of jij of je pa is steenrijk of je bent gewoon gek als je zo'n bike als eerste DH bike aanschaft. Ik DH pas een jaar en men noemt mij nog gek omdat ik zo'n ding heb aangeschaft. Waarom je beter op een HT of een goedkopere FS kan beginnen ga ik echt niet herhalen, dat staat al talloze malen gepost hier op het forum. Samengevat:

- het is de biker, niet de bike die het em doet
- goedkoper materiaal is niet per se slecht
- je hebt minder angst om je bike te slopen (want beginners slopen meer bikes)

Daarnaast; Porsches en Ferrari's hebben gemiddeld (dus procentueel) meer onderhoud nodig en vaker pech dan een 'normale' Golf.

Het verschil tussen die twee bikes is zooooooo minimaal voor een leek dat het voor jou echt geen *** uitmaakt. Misschien wel in gevoel qua rijden door geometrie etc. maar echt niet dat je op de ene nu zoveel beter bent dan op de andere. Daarnaast is het verschil in positieve of negatieve zin van persoon tot persoon en van parcours tot parcours verschillend.
Je stelt dus om het simpel te zeggen een domme vraag omdat er geen antwoord op gegeven kan worden. Dom in de zin van onvolledig. Vul aan met: welk parcours rijdt je veelal, wat is je rijstijl, wat zijn je afmetingen etc. etc. etc.

De meeste mensen hier (inclusief ik) kunnen je daarmee niet echt veel helpen tenzij je wilt weten welke men er het mooiste uit vindt zien.

Als je gewoon een goeie DH fiets wilt bouwen, koop dan het downhill frame van SGS (van Pie) in het 'Te koop'. Voor 500 euro krijg je echt niets meer (lees beter) dan dat en daarmee kun je heel Europa mee onveilig maken. In tegenstelling tot Konamasters zijn assortiment.

Voor het geval je hem bent, ben je vrij dom in de weer. Niet veel mensen waarderen dubbele identiteiten op het forum. Het mag ook niet dacht ik.

In dat geval vind ik de Foes lelijk en de M3 mooi. Maar ik vind Foes sowieso lelijke fietsen maken...

pZyteX

Bericht door pZyteX » ma apr 17, 2006 12:14 am

dat is een gewone mono en geen 2:1

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 17, 2006 9:42 am

In dat geval vind ik de Foes lelijk. Maar ik vind Foes sowieso lelijke fietsen maken
Je hebt geen flauw idee wat je zegt :shock:.Nou dan kan ik ook zeggen dat Intense stront lelijke bikes maakt die niet te versmaden zijn. :evil:.
Niet dat ik het meen ofzo Niels gewoon als voorbeeld.Maarja ieder zijn mening :roll: Ik vindt Foes en Intense gewoon mooi,ze hebben beiden een radicaal frame met heel veel kwaliteit en als ik zo de prijs van beide frames bekijk zit er niet zoveel verschil in :)

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma apr 17, 2006 11:35 am

downhillbiker schreef:
In dat geval vind ik de Foes lelijk. Maar ik vind Foes sowieso lelijke fietsen maken
: Ik vindt Foes en Intense gewoon mooi,ze hebben beiden een radicaal frame met heel veel kwaliteit en als ik zo de prijs van beide frames bekijk zit er niet zoveel verschil in :)
Dus jij kijkt naar prijs en niet waarvoor de bike geschikt is.
En duur betekent niet altijd goed!!!
Eerst goed je huiswerk doen en luisteren naar wat hier gezegt word... En waarom zo duur beginnen?

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 17, 2006 12:27 pm

Dus jij kijkt naar prijs en niet waarvoor de bike geschikt is.
Ik kijk ook waar ze geschikt voor zijn,hoor.want dat is het belangerijkst aan dit soort fietsen.Jullie hadden het over dat ik een bike ruig genoeg moet aanschaffen om de zogenaamde downhill van de heer Konamaster te doen.Ik ben er laast nog naar zijn plekje in Zuid limburg geweest maar Downhill waardig vindt ik het niet.Ik ga liever naar Willingen of Winterberg toe,want dat is veel leuker en uitdagender ;)

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma apr 17, 2006 12:32 pm

Ok zoals eerder gezegt de M3 is een puur downhill machine en dat is de foes ook.

Als winterberg jou maatstaf is voor een dh parcours zit je wel verkeerd.
De downhill van willingen klopt wel, maar als je nog niet zo lang rijd zul je daar toch minder lol beleven..

Ik denk dat je opzoek moet gaan naar meer een all round bike.
de sx trail of zoiets dergelijks..

Genoeg veerweg en je kan je er ook prima mee vermaken op een northsore parcourse.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 17, 2006 3:06 pm

Als winterberg jou maatstaf is voor een dh parcours zit je wel verkeerd.
Ik ga regelmatig naar Oostenrijk,Zwitserland om de 2 jaar,zijn dan deze bikes geschikt voor dat soort terrein.

Gesloten