welke tensioner

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
mixer
welke tensioner

Bericht door mixer » di apr 18, 2006 7:33 pm

Welke tensioner zouden jullie kopen voor het 'zwaardere' werk? (zoals street etc)
Men budget is een 60€ ofzo
thx

walter

Bericht door walter » wo apr 19, 2006 11:48 am

Rennen Rollenlager of On-One Otherdoofer.
De slag van een Rollenlager is niet erg groot, zodat je misschien met een "half-link" moet werken (bij mij dus), wordt meegeleverd.
Otherdoofer ken ik niet uit de praktijk.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo apr 19, 2006 12:11 pm

over een paar dagen otherdoofer review (vorige week besteld dus hopelijk deze week binnen).

Op dit moment magic gear echter met zo'n losse ketting dat ik er een hard hoofd in heb (echter dit weekend 150 km gedaan over wortels, stenen en zelfs weer wat trials gedoe en geen verloren ketting) en half link is net te kort.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za apr 22, 2006 5:29 pm

Het maakt volgens mij niet zo veel uit

Ik heb nu een Point Racing (die kleine van b2b)
Die raad ik je aan, omdat dat buisje 6-hoekig is ipv rond, en t gat waar die in moet is 12-hoekig. Zo kan ie nooit wegdraaien (zoals met mn vorige weleens gebeurde)

ik gebruik em voor street

mixer

Bericht door mixer » za apr 22, 2006 7:40 pm

ik ben aant het twijfelen tussen de point racing en de surly (van op b2b)
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de point racing omdat deze er toch steviger uitziet vindik.
thx

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo apr 23, 2006 11:55 am

mij is op mountainbike.nl de surly singleator aangeraden, maar ik denk dat die point beter is, en zn prijs veel meer waard is

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo apr 26, 2006 7:54 pm

Net de other doofer binnen en geinstalleerd. Installeren is even wennen en het afstellen is even drie dingen tegelijkertijd doen. Maar daarna nergens last van. Geen extra geluiden gehoord en ik heb even goed geknepen in de ketting en daarbij geen beweging gekregen in de doofer.

Het enige minpuntje is de auto adjust chainline. Alhoewel het een goed idee is worden de lagers dan minder goed afgeschermd. Misschien dat ik dat nog ga ombouwen naar een echt derailleurwieltje. Maar dat zal de langere termijn leren. Morgen even knallen in de locale bossen dus daarna wat meer info.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mei 17, 2006 8:27 am

Nu een slordige 350 KM gereden met de otherdoofer. En ik moet zeggen dat het ding fantastisch werkt. Je hoort de roller eigenlijk gewoon niet en de ketting blijft goed op spanning. Tevens genoeg slag aanwezig, maar voor sommige combinaties zal een half link nodig zijn. Tevens heb ik de roller met wat ringetjes vastgezet omdat de auto adjust functie niet geheel goed werkt.

Voor de rest is het voor niet veel geld een goede passieve spanner.

Pato

Bericht door Pato » wo mei 17, 2006 10:44 am

:( Mijn point heeft welgeteld 2 dagen meegegaan. Veertje gebroken. Nieuw gekocht. :(

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mei 17, 2006 11:31 am

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik neig naar de passieve spanners (spanners zonder veren etc). Het niet hebben van bewegende delen zorgt ervoor dat de rest van de spanner wat steviger kan worden uitgevoerd. Tevens heb je bij een passieve spanner geen last van chainslap etc.

Kijk maar eens op www.on-one.co.uk naar de Otherdoofer. Ideaal apparaatje voor 10 pond.

Hilco

Bericht door Hilco » di mei 23, 2006 9:12 pm

Mijn beweegbare surly singleator heeft de moed opgegeven.
De veer is ze'n spanning kwijt na 1,5 jaar intensief gebruik.

Ik heb hem nu gefixeerd( veer verwijderd en ringen er bij) zodat ie nu de ketting weer kan spannen.

dus eigenlijk heb ik nu een dure uitvoering van de Otherdoofer

Plaats reactie