welke tensioner
Moderators:JJ, Beheerders
Welke tensioner zouden jullie kopen voor het 'zwaardere' werk? (zoals street etc)
Men budget is een 60€ ofzo
thx
Men budget is een 60€ ofzo
thx
Rennen Rollenlager of On-One Otherdoofer.
De slag van een Rollenlager is niet erg groot, zodat je misschien met een "half-link" moet werken (bij mij dus), wordt meegeleverd.
Otherdoofer ken ik niet uit de praktijk.
De slag van een Rollenlager is niet erg groot, zodat je misschien met een "half-link" moet werken (bij mij dus), wordt meegeleverd.
Otherdoofer ken ik niet uit de praktijk.
- didadunlop
over een paar dagen otherdoofer review (vorige week besteld dus hopelijk deze week binnen).
Op dit moment magic gear echter met zo'n losse ketting dat ik er een hard hoofd in heb (echter dit weekend 150 km gedaan over wortels, stenen en zelfs weer wat trials gedoe en geen verloren ketting) en half link is net te kort.
Op dit moment magic gear echter met zo'n losse ketting dat ik er een hard hoofd in heb (echter dit weekend 150 km gedaan over wortels, stenen en zelfs weer wat trials gedoe en geen verloren ketting) en half link is net te kort.
- didadunlop
Net de other doofer binnen en geinstalleerd. Installeren is even wennen en het afstellen is even drie dingen tegelijkertijd doen. Maar daarna nergens last van. Geen extra geluiden gehoord en ik heb even goed geknepen in de ketting en daarbij geen beweging gekregen in de doofer.
Het enige minpuntje is de auto adjust chainline. Alhoewel het een goed idee is worden de lagers dan minder goed afgeschermd. Misschien dat ik dat nog ga ombouwen naar een echt derailleurwieltje. Maar dat zal de langere termijn leren. Morgen even knallen in de locale bossen dus daarna wat meer info.
Het enige minpuntje is de auto adjust chainline. Alhoewel het een goed idee is worden de lagers dan minder goed afgeschermd. Misschien dat ik dat nog ga ombouwen naar een echt derailleurwieltje. Maar dat zal de langere termijn leren. Morgen even knallen in de locale bossen dus daarna wat meer info.
- didadunlop
Nu een slordige 350 KM gereden met de otherdoofer. En ik moet zeggen dat het ding fantastisch werkt. Je hoort de roller eigenlijk gewoon niet en de ketting blijft goed op spanning. Tevens genoeg slag aanwezig, maar voor sommige combinaties zal een half link nodig zijn. Tevens heb ik de roller met wat ringetjes vastgezet omdat de auto adjust functie niet geheel goed werkt.
Voor de rest is het voor niet veel geld een goede passieve spanner.
Voor de rest is het voor niet veel geld een goede passieve spanner.
- didadunlop
Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik neig naar de passieve spanners (spanners zonder veren etc). Het niet hebben van bewegende delen zorgt ervoor dat de rest van de spanner wat steviger kan worden uitgevoerd. Tevens heb je bij een passieve spanner geen last van chainslap etc.
Kijk maar eens op www.on-one.co.uk naar de Otherdoofer. Ideaal apparaatje voor 10 pond.
Kijk maar eens op www.on-one.co.uk naar de Otherdoofer. Ideaal apparaatje voor 10 pond.