RAW look..

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Reprox
RAW look..

Bericht door Reprox » di mei 23, 2006 11:41 am

Ik heb een vraag.. die luid als volgt:

Ik zoek een geschikt chemisch bad geschikt om frames te laten ontlakken zonder schade aan te richten aan het alu zelf..
welke voorbeidingen moet ik treffen ? ( na het stickers krabben en het demonteren )
en waar ( liefst rondom Oldenzaal ) zou ik het beste op de meest veilige manier mijn frame laten ontlakken ?Na de ontlakking moet er dan nog een blanke laklaag over om de raw look/frame te beschermen? of is dat een optie?

Alsvast bedankt!

Groeten Daan
Normal people worry me.

Pato

Bericht door Pato » di mei 23, 2006 12:59 pm

staalwol, of zeer fijn schuurpapier?

koekie

Bericht door koekie » di mei 23, 2006 1:39 pm

lak opruwen met staalwol, of heel fijn schuurpapier.
Zodat de blanke beschermlaag dof word.

Dan, tsja..
Ik weet niet of thinner icm met alu het beste is.
Maar weet wel dat het werkt. (heb ooit een brommervelg van alu op die manier ontlakt, en daarna gepolijst)
Dit gebruiken om de lak makkelijker eraf te krijgen.
En daarna met heel fijn schuurpapier, of staalwol eraf halen.
Doe dit heel voorzichtig! want alu krast snel (tis heel zacht)
en als je frame 'raw' is zie je dat extra goed in het zonlicht!
en hoe meer lak eraf gaat, hoe fijner je materiaal word, dus gebruik op t laatst poetsdoeken o.i.d.

bedenk wel..
Dit is een ielepiele werkje. Wil je het echt netjes krijgen. Zeker met randjes, lasnaden en gleufjes. Dus neem er de tijd voor~!

Polijsten is ook een optie. Kan er misschien wel mooi uitzien

Ik zou zowiezo even Belgom kopen om het frame mooi op te poetsen en schoon te krijgen nadat de lak eraf is.

Daarna meerdere lagen goede blanke lak (kan je misschien beter laten doen) Zodat er niks gaat oxideren, en oppervlakkige krassen niet gelijk in je frame komen.

Als je het zelf wilt doen, laat je even informeren over wat hiervoor de beste keus is.
En als je het gaat spuiten, doe het dan met een goede spuit. En zorg dat het frame echt vet vrij en schoon is (spiritus o.i.d)

succes!

N I E L S

Bericht door N I E L S » di mei 23, 2006 4:57 pm

Erachter komen welke legering je frame is en dan een ontlakker zoeken die verstand van zaken heeft. Hoe je dat laatste doet is niet uit te leggen maar een gevoel. Opzich is de kans dat ie het verkloot niet heel groot.

Plaats reactie