Alle boutjes vervangen door Ti boutjes
Moderator:Beheerders
Ik zou graag alle boutjes in mijn fiets vervangen door Ti boutjes. Heeft er iemand een idee waar ik zo een set zou kunnen kopen en hoeveel me dat zou kosten?
Re: Alle boutjes vervangen door Ti boutjes
Een vaste set zal wel niet bestaan, elke fiets is weer anders bijv. hardtail/fully en natuurlijk allerlei verschillende componenten.Fry schreef:Ik zou graag alle boutjes in mijn fiets vervangen door Ti boutjes. Heeft er iemand een idee waar ik zo een set zou kunnen kopen en hoeveel me dat zou kosten?
kijk anders eens op:
www.bikeboosting.nl
-
- Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
www.hilset.be
daar kun je titanium boutjs vinden
Luc (de eigenaar) heeft heel veel verstand over welke bouten je kunt vervangen en welke niet
daar kun je titanium boutjs vinden
Luc (de eigenaar) heeft heel veel verstand over welke bouten je kunt vervangen en welke niet
waw, ik wist niet dat er zoveel exclusiefs zo kort bij huis te vinden wasOld Manitou schreef:www.hilset.be
daar kun je titanium boutjs vinden
Luc (de eigenaar) heeft heel veel verstand over welke bouten je kunt vervangen en welke niet


-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
ik heb al mijn eigen alu en ti boutjes bij www.tastynuts.com vandaan.
Gespecialiseerd in bouten voor motoren maar ook de kleinere maten zijn los verkrijgbaar.
Zowel in alu als in ti en vaak nog in verschillende kleuren ook!
Ze zitten in Engeland, betalen kan oa via Paypal en verzeding kost niet bijster veel.
Ook complete sets voor mountainbike's!
Gespecialiseerd in bouten voor motoren maar ook de kleinere maten zijn los verkrijgbaar.
Zowel in alu als in ti en vaak nog in verschillende kleuren ook!
Ze zitten in Engeland, betalen kan oa via Paypal en verzeding kost niet bijster veel.
Ook complete sets voor mountainbike's!
Put the fun between your legs!
-
- Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Lekker onderbouwd, wat denk je van b.v. schijfremmen deze zou ik nooit met titanium boutjes bevestigen.nwolsink schreef:Bevestigings bouten kan je allemaal vervangen.
Voor b.v. de bidonhouder is het weer een ander verhaal.
Met andere woorden zeg wat zinnigs of zeg niets !!!
Er zal maar iemand doen wat jij zegt en mede hierdoor verongelukken.

Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Een beetje onderbouwd mag idd. Maar waarom zou je je schijfremmen niet met titanium bevestigen? zelfs bij motoren kan het.Jumping Hansje schreef:Lekker onderbouwd, wat denk je van b.v. schijfremmen deze zou ik nooit met titanium boutjes bevestigen.nwolsink schreef:Bevestigings bouten kan je allemaal vervangen.
Voor b.v. de bidonhouder is het weer een ander verhaal.
Met andere woorden zeg wat zinnigs of zeg niets !!!
Er zal maar iemand doen wat jij zegt en mede hierdoor verongelukken.

Daarnaast heeft FRM aluminium boutjes om je schijven vast te zetten

Ben wel benieuwd wie wat bedoeld.
Hebben we t over de Calipers of over de schijf zelf?
bij beide treden afschuifspanningen op de bout tijdens t remmen. Bij de schijf word t over 6 kleinere boutjes verdeeld en bij de caliper over 2 grotere bouten.
Ik neem aan dat de bouten wel sterk genoeg zijn om dit op te vangen.
(excuses, heb de staal en titanium krachten tabel niet in mijn hoofd zitten)
Hebben we t over de Calipers of over de schijf zelf?
bij beide treden afschuifspanningen op de bout tijdens t remmen. Bij de schijf word t over 6 kleinere boutjes verdeeld en bij de caliper over 2 grotere bouten.
Ik neem aan dat de bouten wel sterk genoeg zijn om dit op te vangen.
(excuses, heb de staal en titanium krachten tabel niet in mijn hoofd zitten)
Schijven kan je prima met titanium bouten bevestigenJumping Hansje schreef:Lekker onderbouwd, wat denk je van b.v. schijfremmen deze zou ik nooit met titanium boutjes bevestigen.nwolsink schreef:Bevestigings bouten kan je allemaal vervangen.
Voor b.v. de bidonhouder is het weer een ander verhaal.
Met andere woorden zeg wat zinnigs of zeg niets !!!
Er zal maar iemand doen wat jij zegt en mede hierdoor verongelukken.
Deze spanningen kunnen beiden met titanium, ik praat op basis van mijn ervaringen uit de motocross waar de krachten nog iets groter zijn.Faxmulder schreef:Ben wel benieuwd wie wat bedoeld.
Hebben we t over de Calipers of over de schijf zelf?
bij beide treden afschuifspanningen op de bout tijdens t remmen. Bij de schijf word t over 6 kleinere boutjes verdeeld en bij de caliper over 2 grotere bouten.
Ik neem aan dat de bouten wel sterk genoeg zijn om dit op te vangen.
(excuses, heb de staal en titanium krachten tabel niet in mijn hoofd zitten)
De enige dingen die wij nooit deden waren:
-Wiel assen
-Schokbreker bouten
-(Pro) link bouten
Laatst gewijzigd door Gast op wo jul 12, 2006 1:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Tuurlijk zal het mogelijk zijn, maar om dat dan zomaar klakkeloos te doen en "alle" boutjes voor titanium exemplaren te vervangen vindt ik nogal ondoordacht.
Tevens zal het hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat als het standaard met titanium boutjes geleverd wordt het wel zo uitgerekend is dat het veilig kan.
Zelf zou ik nooit titanium boutjes gebruiken voor schijfremmen, niet voor de bevestiging van de schijf en niet voor de bevestiging van de caliper.
Uiteraard heeft dit ook te maken met het feit dat ik van mijzelf weet dat met name in afdalingen mijn voorrem i.c.m. met mijn rij/remstijl veel te lijden heeft.
Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Maar bidonhouders en derailleurs zijn b.v. weer prima te doen met titanium boutjes.
Zadelplenklemmmen e.d. weet ik het niet van. (dit i.v.m. treksterkte en rek/breuk)
En zoals reeds genoemd bikeboosting kan je daar vast onderbouwd en veilig verder mee helpen
Tevens zal het hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat als het standaard met titanium boutjes geleverd wordt het wel zo uitgerekend is dat het veilig kan.
Zelf zou ik nooit titanium boutjes gebruiken voor schijfremmen, niet voor de bevestiging van de schijf en niet voor de bevestiging van de caliper.
Uiteraard heeft dit ook te maken met het feit dat ik van mijzelf weet dat met name in afdalingen mijn voorrem i.c.m. met mijn rij/remstijl veel te lijden heeft.
Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Maar bidonhouders en derailleurs zijn b.v. weer prima te doen met titanium boutjes.
Zadelplenklemmmen e.d. weet ik het niet van. (dit i.v.m. treksterkte en rek/breuk)
En zoals reeds genoemd bikeboosting kan je daar vast onderbouwd en veilig verder mee helpen
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Het kan zelfs in aluminiumnwolsink schreef:Schijven kan je prima met titanium bouten bevestigen
http://www.frmbike.de/catalog/product_i ... 11&osCsid=
Ik kan je op papier geven dat titanium bouten bij montage van je schijven niet zullen breken, ook de calipers kan je ermee vast zetten. de krachten die op de verende delen komen zijn vele malen groter en daar zit meer flex, daar zit hem hem in. Titanium is zo stijf dat het vrijwel geen flex heeft.Jumping Hansje schreef:Tuurlijk zal het mogelijk zijn, maar om dat dan zomaar klakkeloos te doen en "alle" boutjes voor titanium exemplaren te vervangen vindt ik nogal ondoordacht.
Tevens zal het hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat als het standaard met titanium boutjes geleverd wordt het wel zo uitgerekend is dat het veilig kan.
Zelf zou ik nooit titanium boutjes gebruiken voor schijfremmen, niet voor de bevestiging van de schijf en niet voor de bevestiging van de caliper.
Uiteraard heeft dit ook te maken met het feit dat ik van mijzelf weet dat met name in afdalingen mijn voorrem i.c.m. met mijn rij/remstijl veel te lijden heeft.
Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Maar bidonhouders en derailleurs zijn b.v. weer prima te doen met titanium boutjes.
Zadelplenklemmmen e.d. weet ik het niet van. (dit i.v.m. treksterkte en rek/breuk)
En zoals reeds genoemd bikeboosting kan je daar vast onderbouwd en veilig verder mee helpen
Onthoud dat gegeven en dan weet je genoeg. De kracht die op de bout montage van je schijf komt heeft niets met flex te maken.
Let wel!! de ene Ti bout is de andere niet, er zijn ook hele slechte titanium bouten en deze breken wel snel

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHnwolsink schreef: Titanium is zo stijf dat het vrijwel geen flex heeft.
Laat Boss t pas geleden nog mooi verteld hebben.
BOSS schreef:
TI pen in idd een hele goede investering, ik heb een Airborne(Moots imitatie) en die is echt super comfortabel. De eerste rit dat ik er mee reed heb ik zeker 10 keer achterom gekeken om er zeker van te zijn dat ik geen lekke achterband had.........
dusssssss©
-
- Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Dat bedoel ik dus, de lezingen hierboven spreken elkaar nog wel eens tegen, er schijnen ook mindere kwaliteit boutjes te zijn en sommige onderdelen zijn uitgerekend met stalen boutjes i.p.v. titanium exemplaren. Daarom dus zou ik nooit klakkeloos alle boutjes vervangen, voor mij een kweste van te weing kennis en te veel (on)mogelijkheden.
Better safe then sorry.
Better safe then sorry.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.