Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum, maar zou toch graag een vraag willen stellen.
Mijn allereerste mountainbike project wordt een low budget single speed. Via via heb ik een oud no name blank aluminium frame kunnen scoren voor nop.
Mijn plan is er een super bling fiets van te maken. ten eerst ga ik het frame helemaal polijsten ( gekkenwerk ik weet het). Ik heb al een mooi setje 7 speed LX naven ( voor weinig) gepolijst met een zeer goed resultaat. Vervolgens ga ik deze naven in een nieuw setje zilveren Rigida DP2000 velgen ( low budget, remember) spaken.
En hier zit het probleem. De remflanken zijn netjes afgedraaid, maar de rest van de flank van de velg is grijs (of zilver, zoje wilt) geanodizeerd.
Nu heb ik al geexperimenteerd met een oplossing van gootsteenontstopper en een geanodizeerd oud pedaal. Het resultaat was inderdaad dat na vijf minuten ik de rode laag er zo af kon poetsen. Dus dat werkt. Maar nu mijn probleem: Als ik de velg in zijn geheel in een badje van water en een weinig gootsteenontstopper (zeer agresief spul) zou leggen, wordt de geanodiseerde laag wel verwijderd, maar wordt ook het aluminium dat niet blootgesteld hoeft te worden ( binnenkant velg, velgbed) licht aangetast.
Is dit absoluut af te raden of is er een manier om alleen het geanodiseerde deel van de velg bloot te stellen?
Bij voorbaat dank!
Velg deanodizeren
Moderator:Beheerders
Hipstenger