Mavic Crossland

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Roon
Mavic Crossland

Bericht door Roon » wo nov 08, 2006 11:23 am

Wil hier ff mn ei kwijt over de Mavic Crossland.

Heb in 11 maanden een wiel compleet 'op'gereden. Eergisteren viel ie van ellende uit elkaar. Er zaten verschillende scheuren in de velg :x . Sowieso is ie altijd gevoelig geweest voor slagen.
Het wiel mag er dan wel leuk uit zien met z'n 24 spaken en zowel geschikt zijn voor velg als schijfremmen, stevig is ie niet.

Ik heb er als fietskoerier mee gereden in Utrecht zo'n 6000 kilometer waarvan 90% op de weg en 10% cross country. Geen extreme belasting dus.

Naar garantie kan ik uiteraard fluiten (hoewel ze 2 jaar garantie bieden). Het wiel repararen is geen optie, want nieuwe velgen voor 24 spaaks vind je nergens.

Dus wat mij betreft, niet kopen die Crosslands!!

Nog meer mensen met een goede dan wel slechte ervaring van de Mavic Crossland?

Scaluner

Bericht door Scaluner » wo nov 08, 2006 12:57 pm

Waarom willen ze geen garantie geven eigenlijk? Je bent toch niet eerlijk geweest en gezegd dat je fietskorier bent... :)

Roon

Bericht door Roon » wo nov 08, 2006 6:20 pm

bij de garantievoorwaarden staat dat ze geen garantie geven op slijtageonderdelen, zoals de velgen. De Fietsenmaker gaf me weinig kans. Die zei dat slijtage de oorzaak was en geen fabrieksfout. Kennelijk slijten die Crosslands gewoon snel.

Maar probeer hem toch naar de fabriek gestuurd te krijgen. Alleen de velg is bagger, de rest is nog prima.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo nov 08, 2006 6:26 pm

Mavic dat geen garantie geeft op velgen, t moet niet gekker worden :o

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo nov 08, 2006 6:44 pm

Gewoon opsturen die dingen, flink klagen en je beroepen op je garantie. Dáár heb je recht op! 5000 kilometer over de weg moet gewoon te doen zijn.
Ich Heisse Super Fantastisch!

wictor

Bericht door wictor » wo nov 08, 2006 8:24 pm

Correctie: Mavic geeft geen garantie op aan slijtage onderhevig onderdelen (lagers dus), net zoals zowat iedereen.

Als je velg aan 't scheuren is kan dat op twee manieren (welke is me nu niet duidelijk):

- Op het remvlak. Ja, da's slijtage. Ik zou niet weten hoe (tenzij je met graniet remblokken rijdt)...

- Op het middenvlak. Als de spaakbussen aan 't losscheuren zijn dan is er toch iets goed mis met de velg of spaakspanning. Tenzij je absurd zwaar en/of absurd lomp bent moet ziets in 6000 km niet gebeuren IMHO.

In het eerste geval kan je gewoon een losse velg bestellen bij Mavic, in het tweede geval zou ik eventjes aandringen bij de fietsenmaker dat 'ie de boel opstuurt.

Plaats reactie