Ik heb een Rock Shox Reba voorvork in mijn fiets zitten. Nu wil ik 'm graag afstellen en als ik de handleiding lees zou ik zowel de positieve- als de negatieve luchtdruk moeten instellen op ong. 12 bar. Inmiddels heb ik uitgevonden dat dat ong. 175 psi is (toch?). Als ik de positieve luchtdruk oppomp tot 175, komt de vork mooi omhoog. Pomp ik dan de negatieve luchtdruk ook zo hoog (zoals beschreven wordt), dan zakt de vork helemaal in en houd ik nog maar 4 a 5 cm van de 8 over. Wat doe ik fout?
De vork is nieuw.
Rock Shox Reba luchtdruk afstellen
Moderator:Beheerders
en 175 psi is ook wel erg veel..ik deed er met 85 kg ongeveer 135 psi in beide kamers in ( hoe zwaar ben je ..?) en meestal kun je beter een beetje minder erin doen dan de leverancier aangeeft..Tot nu toe is mijn ervaring ( meerdere reba's en andere vorken) dat je met ongeveer 10 tot 20 psi eronder een veel beter functionerende vork hebt die ook nog eens langer mee gaat ( hoe minder lucht hoe langer de seals het uit kunnen houden)..
pomp eerst eens veel in de positieve kamer en niets in de negatieve , na een dag eens kijken of er lucht in de negatieve zit..Bij de oudere reba's ( ik meen 2004 modellen) waren de seals tussen + en - niet helemaal top..
succes
pomp eerst eens veel in de positieve kamer en niets in de negatieve , na een dag eens kijken of er lucht in de negatieve zit..Bij de oudere reba's ( ik meen 2004 modellen) waren de seals tussen + en - niet helemaal top..
succes
http://www.sram.com/_media/techdocs/Reba_Nederlands.pdf
Dat is het eerste. Pagina 4 van 7 even erbij pakken.
Ik heb zelf een reba team '05 en ik ben 75-80kg. Als ik nou zie dat je er 12 bar in gooit, zit je echt enorm hoog qua luchtdruk.
Zover ik weet heb ik em mooi op 8,5 Positief en 8 negatief.
Als je vork nu inzakt, zou ik eerst eens proberen of je luchtdruk niet te hoog is, en anders eens een servicebeurt laten doen bij een LBS. Ik heb namelijk hetzelfde idee als BLRacing.
Dat is het eerste. Pagina 4 van 7 even erbij pakken.
Ik heb zelf een reba team '05 en ik ben 75-80kg. Als ik nou zie dat je er 12 bar in gooit, zit je echt enorm hoog qua luchtdruk.
Zover ik weet heb ik em mooi op 8,5 Positief en 8 negatief.
Als je vork nu inzakt, zou ik eerst eens proberen of je luchtdruk niet te hoog is, en anders eens een servicebeurt laten doen bij een LBS. Ik heb namelijk hetzelfde idee als BLRacing.