Dit vinden jullie vast leuk!
Moderators:JJ, Beheerders
Misschien moet hij gewoon eens leren schakelen 
In de VS doen wel meer dat, SS in Pro wedstrijden. Jesse LaLond was de snelste op de SS World van State College, op een Fisher RIG (sponsor bike van $1000), met starre Surly vork (-$250). Elke grote race zie je hem bij de top-10, op die RIG. Kan wel hard trappen, maar niet schakelen, blijkbaar
Grappig, Giant krijgt geen 26" SS aan de man gebracht, en de andere fabrikanten, ook grote, krijgen hun 29" SS's niet aangesleept en dealerships kunnen ze niet op voorraad houden...
Zal Giant het ooit gaan snappen?
Ik denk trouwens nog steeds dat multi-speed (zoals ik gears met grotere tussenstappen noem) sneller is dan SS. Nadeel is dat een derialleur en dus slappe ketting de meest voor de hand liggende setup is dan. Wel kun je smoother lopende SS kransjes naast elkaar gebruiken, je schakelt toch zelden, als het écht nodig is.
Een 3-speed BB of achternaaf met lage weerstand zou de bom zijn... De middelste versnelling de 1:1 zonder weerstand natuurlijk, die gebruik je dan als SS verzet 80% van de tijd.

In de VS doen wel meer dat, SS in Pro wedstrijden. Jesse LaLond was de snelste op de SS World van State College, op een Fisher RIG (sponsor bike van $1000), met starre Surly vork (-$250). Elke grote race zie je hem bij de top-10, op die RIG. Kan wel hard trappen, maar niet schakelen, blijkbaar

Grappig, Giant krijgt geen 26" SS aan de man gebracht, en de andere fabrikanten, ook grote, krijgen hun 29" SS's niet aangesleept en dealerships kunnen ze niet op voorraad houden...
Zal Giant het ooit gaan snappen?
Ik denk trouwens nog steeds dat multi-speed (zoals ik gears met grotere tussenstappen noem) sneller is dan SS. Nadeel is dat een derialleur en dus slappe ketting de meest voor de hand liggende setup is dan. Wel kun je smoother lopende SS kransjes naast elkaar gebruiken, je schakelt toch zelden, als het écht nodig is.
Een 3-speed BB of achternaaf met lage weerstand zou de bom zijn... De middelste versnelling de 1:1 zonder weerstand natuurlijk, die gebruik je dan als SS verzet 80% van de tijd.
Eigenlijk kan dit niet he. Ik bedoel, wel singlespeed proberen te zijn, maar dan stiekem ook weer niet. Ik snap best dat het moeilijk is. 27 speed is gewoon fijn. Maar een echte singlespeeder doet zoiets niet en die trapt ook gewoon door als het ff wat zwaarder word.
mzzl
Gène

mzzl
Gène

Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Deze opmerking is geheel terecht als je of ALLEEN fietst op met de SS-CLUB.
Wil je met een clubje geared jongens mee, beetje kloten rondom apendorp bijv. dan is het leuk als je heel af en toe kan schakelen.
Maar ik heb besloten gewoon een fiets op te bouwen met 1 blad voor en 8 achter, dan maar goed zondigen ook
edit:
oh ja, en het punt is ; als het ff wat zwaarder wordt dat is het probleem niet zo zeer , maar als het ff lichter wordt dan gaat het juist mis.
Wil je met een clubje geared jongens mee, beetje kloten rondom apendorp bijv. dan is het leuk als je heel af en toe kan schakelen.
Maar ik heb besloten gewoon een fiets op te bouwen met 1 blad voor en 8 achter, dan maar goed zondigen ook

edit:
oh ja, en het punt is ; als het ff wat zwaarder wordt dat is het probleem niet zo zeer , maar als het ff lichter wordt dan gaat het juist mis.